AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Fødte i mars og ble i sommer så syk at far måtte ta over permisjon. Er fortsatt under utredning og det ser ikke akkurat ut til at noe magisk skal skje i nærmeste framtid. Har derfor begynt å tenke litt framover. Far skal tilbake på jobb i februar, da går permisjonen ut. Hva gjør vi om jeg fortsatt er dårlig? Slik jeg er i dag har jeg ikke mulighet til å stå opp med småen eller være alene med han over lenger tid. Har min mann rett på ulønnet permisjon? Er det mulig å få 50 % permisjon og jobbe resten? Anonymkode: 47205...8f5
Flamme Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fødte i mars og ble i sommer så syk at far måtte ta over permisjon. Er fortsatt under utredning og det ser ikke akkurat ut til at noe magisk skal skje i nærmeste framtid. Har derfor begynt å tenke litt framover. Far skal tilbake på jobb i februar, da går permisjonen ut. Hva gjør vi om jeg fortsatt er dårlig? Slik jeg er i dag har jeg ikke mulighet til å stå opp med småen eller være alene med han over lenger tid. Har min mann rett på ulønnet permisjon? Er det mulig å få 50 % permisjon og jobbe resten? Anonymkode: 47205...8f5 Far leverer i barnehage - henter og har barnet resten av døgnet? Litt samme opplegg som en alene-mamma siden du er syk og far er i teorien alene med barnet. Far kan ha rett på tilpassing og ulønnet permisjon siden han er småbarnsforelder. Ta kontakt med hans tillitsvalge på jobb for å høre hvilke muligheter som finnes. 6
Flamme Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 "Etter ett års lønnet foreldrepermisjon har hver av foreldrene i tillegg rett til ulønnet permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas i umiddelbar sammenheng med den lønnede permisjonen." https://www.finansforbundet.no/rettigheter-paa-jobben/svangerskap-og-smabarnsforeldre/ 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, Flamme skrev: Far leverer i barnehage - henter og har barnet resten av døgnet? Litt samme opplegg som en alene-mamma siden du er syk og far er i teorien alene med barnet. Dette spørs hvor i landet dere bor og om det er mulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket. Men som det linkes til over har far rett på ulønnet permisjon. Lykke til TS, det må ha vært er tøft år for deg 💕 Anonymkode: eede2...f97
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, Flamme skrev: "Etter ett års lønnet foreldrepermisjon har hver av foreldrene i tillegg rett til ulønnet permisjon i inntil tolv måneder for hver fødsel. Denne permisjonen må tas i umiddelbar sammenheng med den lønnede permisjonen." https://www.finansforbundet.no/rettigheter-paa-jobben/svangerskap-og-smabarnsforeldre/ Takk for svar og link, skal lese den 🙂 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette spørs hvor i landet dere bor og om det er mulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket. Men som det linkes til over har far rett på ulønnet permisjon. Lykke til TS, det må ha vært er tøft år for deg 💕 Anonymkode: eede2...f97 Vi får ikke barnehageplass før august, så må finne en løsning fram til det. Takk 💞 Håper virkelig på bedring snarest. Anonymkode: 47205...8f5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Både du og far har rett på et års ulønnet perm hver, ja. Og dere har rett til å jobbe redusert frem til barnet er 12. Anonymkode: d6fb1...796 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og link, skal lese den 🙂 Vi får ikke barnehageplass før august, så må finne en løsning fram til det. Takk 💞 Håper virkelig på bedring snarest. Anonymkode: 47205...8f5 Det kan godt hende det er plass en en familiebarnehage om dere er heldig - bare å følge med på kommunens sider! Anonymkode: affcd...de7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Ulønnet permisjon eller dagmamma Det blir jo det samme som om dere måtte i jobb begge to. Anonymkode: bf7d8...04f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ulønnet permisjon eller dagmamma Det blir jo det samme som om dere måtte i jobb begge to. Anonymkode: bf7d8...04f Dagmamma var faktisk ikke dumt i det hele tatt, det har vi ikke tenkt på i det hele tatt. Takk for tips 🙂 Jeg skulle hatt ulønnet permisjon. Om far nå må ha det, vil det bli ganske trangt økonomisk, da han har årslønn på nærmere en million. Men alt går jo for en periode, og må vi så må vi. Anonymkode: 47205...8f5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dagmamma var faktisk ikke dumt i det hele tatt, det har vi ikke tenkt på i det hele tatt. Takk for tips 🙂 Jeg skulle hatt ulønnet permisjon. Om far nå må ha det, vil det bli ganske trangt økonomisk, da han har årslønn på nærmere en million. Men alt går jo for en periode, og må vi så må vi. Anonymkode: 47205...8f5 Hvis han har såpass til årslønn kan han vel sette av en del penger? Det skulle han kanskje ha gjort allerede, menmen. Dere får også kontantstøtte. Det er vanskelig å finne dagmamma, jeg prøvde og måtte i ulønnet permisjon. Men det er verdt et forsøk 😄 Anonymkode: 0df74...436
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han har såpass til årslønn kan han vel sette av en del penger? Det skulle han kanskje ha gjort allerede, menmen. Dere får også kontantstøtte. Det er vanskelig å finne dagmamma, jeg prøvde og måtte i ulønnet permisjon. Men det er verdt et forsøk 😄 Anonymkode: 0df74...436 Selvfølgelig har vi penger satt av. Men det betyr jo ikke at det ikke er kjipt å gå glipp av inntekt og leve på sparepenger. Men vi klarer oss godt, for all del 🙂 Anonymkode: 47205...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå