Gå til innhold

Bussen er gratis, sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i alle år (10 år) tatt bussen uten å betale. Jeg bare går rett inn og sitter meg ned. Alle andre gjør det samme. Men en sjelden gang er det billett-kontroll - så bestem dere, er bussen gratis, eller ei?!

Anonymkode: 04c2d...5fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: f7854...ab8

Skrevet

Nice try...

Anonymkode: f9497...df7

• Liker 1
Skrevet

😂😂😂

Anonymkode: fc0a1...e36

Skrevet

Er det karantene som har blitt den store "nå skal jeg lage tullete KG-innlegg" nå eller?

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er dette et forsøk på å være morsom :klo:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har i alle år (10 år) tatt bussen uten å betale. Jeg bare går rett inn og sitter meg ned. Alle andre gjør det samme. Men en sjelden gang er det billett-kontroll - så bestem dere, er bussen gratis, eller ei?!

Hvor i landet bor du? 

Ingen buss er gratis

• Liker 1
Skrevet

Wow, for en respons. Typisk KG.

Ingen som kan svare meg seriøst?

Skrevet
Just now, Millimani said:

Hvor i landet bor du?

Drammen

Skrevet

Man kan jo strengt tatt spare penger på å snike. Det er ganske sjelden kontroll, og som regel kan man gå ombord uten å vise billett. Ikke minst i disse tider, hvor frontdøren til bussen er stengt, og sjåføren «isoleres» fra passasjerene.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Lord Friendzone skrev:

Man kan jo strengt tatt spare penger på å snike. Det er ganske sjelden kontroll, og som regel kan man gå ombord uten å vise billett. Ikke minst i disse tider, hvor frontdøren til bussen er stengt, og sjåføren «isoleres» fra passasjerene.

Man kan spare penger på å naske i butikken også.

Anonymkode: 3544f...951

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gammelt nytt. 

Anonymkode: 21c51...315

Skrevet

Jeg lo ikke 🤷

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Men ved sniking får man i verste fall et gebyr. Nasking blir man anmeldt for, og det kommer på rullebladet. Ikke at jeg oppfordrer til noen av delene.

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er bussen gratis, trodde dette var almen kunnskap.

Sjåførene er der for syns skyld og bussene drives av positive tanker om enhjørninger, fargerikt fellesskap og hippietanker om fri innvandring fordi alle mennesker har de samme grunnverdiene uansett religion og kultur.

Anonymkode: 5a308...d2e

• Liker 10
Skrevet

Jeg bor på bygda, så her går man inn foran (ikke akkurat nå da) sier hei/hvor man skal også betaler man med kort eller scanner busskortet om man har. Kan også betale på vipps, men må da vise billetten før han kjører igjen. Trodde det var sånn overalt, men når jeg tenker etter, ville det kanskje tatt himla mye tid i større byer? 

Anonymkode: 67f33...411

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på bygda, så her går man inn foran (ikke akkurat nå da) sier hei/hvor man skal også betaler man med kort eller scanner busskortet om man har. Kan også betale på vipps, men må da vise billetten før han kjører igjen. Trodde det var sånn overalt, men når jeg tenker etter, ville det kanskje tatt himla mye tid i større byer? 

I oslo feks er det busskort som gjelder. Det må være aktivt ved en kontroll, trenger ikke å scanne noe der 😛 veldig enkelt. 
Her hvor jeg bor er det enten cash, eller busskort, å busskortet må scannes, så det er veldig morsomt når scanneren ikke er ordentlig kompatibel med symbolet på telefonen, så det tar en evighet å få det til å fungere, spesielt morsomt når bussen skal stappes full av høgskole studenter. 

Anonymkode: 76fef...d72

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det å bo på langt ute på bygda... men får ikke med seg hva som skjer i resten av landet.

Anonymkode: 0848e...83e

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drammen

Dette tror jeg ikke noe på. For det er ikke mange år siden alle i Drammen som tok buss, alltid måtte gå på foran og vise gyldig billett til sjåføren.

Anonymkode: 474ec...f96

Skrevet

Her koster en voksenbillett 37 kroner og en barnebillett 19 kroner. Et månedskort koster 460 cirka og ungdomskort 500 kroner. Så bussen er ikke og har aldri vært gratis.

Anonymkode: 64e80...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...