Gå til innhold

Mener man kan miste jobben om man ser noen som bor med noen i karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått litt sår hals, og siden jeg selv også jobber med mennesker er jeg ekstra nøye og tester meg for et minste lille symptom.

Barna mine og mannen min er derimot ikke i karantene,selv om jeg er i karantene i påvente av test og resultat.

Bestemoren til barna jobber i butikk,og er nå ganske hysterisk. Hun sender meg meldinger om at hun IKKE kan se barna våre,fordi hun har fått steng beskjed fra Coop om å ikke se NOEN i karantene. Hun gjentar mange ganger at det ikke blir noen baking i år om jeg har Corona virus. Bakingen er om flere uker,og uansett så forstår jeg jo at man ikke skal gå til folk om man har Corona.

Jeg prøver å forklare at vi ikke sender barna til dem om jeg har Corona-virus,for da er vi ikke i karantene,men hjemme isolering. Jeg prøver pdså å si at barna er ikke i karantene nå,og at hele samfunnet hadde gått under om alle som hadde familiemedlemmer som hostet LITT skulle gått i karantene.

Hun gir seg ikke å sier hun mister jobben om hun ser noen i karantene!!!

Barna er jo i barnehagen,selv om jeg skal ta test,om jeg får påvist viruset,så skal derimot hele familien i karantene.

Hvordan svare på sånt? Det blir for mye hysteri,og jeg blir sliten av å forklare. Det høres merkelig rart ut at hun påstår Coop har sagt at hun får sparken om hun treffer noen i karantene,når folk i karantene KAN handle? Og barna som hun sikter til, er jo ikke i KARANTENE,og skal heller ikke se hun før jeg får svar. De har jo ingen avtale NÅ.

Anonymkode: 3c3c1...22c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får svar innen noen dager, hvorfor lage en så stor sak utav ingenting? 

Anonymkode: 91e1c...a66

• Liker 9
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Bare å ikke møtes før du har fått svar...? 

Skrevet

Hvis du har tatt test, er det en større eller mindre sannsynlighet for at du er smittet... Hvis du er smittet, er sjansen stor for at du smitter de du bor sammen med, og disse kan være smittebærere før de selv har symptomer, hvis de i det hele tatt får noen symptomer. Jeg tenker at det er opp til hver enkelt hvordan man forholder seg til folk i karantene, selv følger vi føre var-prinsippet og tenker at hvis én i husstanden er i karantene er det en sjans for at noen andre der er smittet, og derfor holder vi oss alle i karantene (vi har mulighet til det i forhold til jobb). Kanskje overdriver bestemor i forhold til jobben, og synes at det gjør det enklere å forsvare sitt standpunkt - men jeg synes at dere skal respektere hennes ønsker om å ikke være sammen med henne i karantene. En er mer nærkontakt ved besøk og sosial omgang enn man er hvis man "går forbi" en butikkansatt på butikken...

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Teatrica skrev:

Hvis du har tatt test, er det en større eller mindre sannsynlighet for at du er smittet... Hvis du er smittet, er sjansen stor for at du smitter de du bor sammen med, og disse kan være smittebærere før de selv har symptomer, hvis de i det hele tatt får noen symptomer. Jeg tenker at det er opp til hver enkelt hvordan man forholder seg til folk i karantene, selv følger vi føre var-prinsippet og tenker at hvis én i husstanden er i karantene er det en sjans for at noen andre der er smittet, og derfor holder vi oss alle i karantene (vi har mulighet til det i forhold til jobb). Kanskje overdriver bestemor i forhold til jobben, og synes at det gjør det enklere å forsvare sitt standpunkt - men jeg synes at dere skal respektere hennes ønsker om å ikke være sammen med henne i karantene. En er mer nærkontakt ved besøk og sosial omgang enn man er hvis man "går forbi" en butikkansatt på butikken...

Men jeg har jo ikke tenkt å la barna komme dit før jeg før svar,og heller ikke sende de dit om vi har Corona i hus. Da er vi jo i hjemme isolering.

Hun sier hun ikke kan treffe noen i karantene,men barna er ikke i karantene og uansett så sender vi ikke de til folk før jeg får svar.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg har jo ikke tenkt å la barna komme dit før jeg før svar,og heller ikke sende de dit om vi har Corona i hus. Da er vi jo i hjemme isolering.

Hun sier hun ikke kan treffe noen i karantene,men barna er ikke i karantene og uansett så sender vi ikke de til folk før jeg får svar.

Hva er problemet da?

Anonymkode: 08637...f8c

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men da er det da vel overhodet ikke noe problem da - hvis du allikevel har tenkt å gjøre slik som hun ønsker?! 

La meg gjette, dette er svigermor, eller??

• Liker 6
Skrevet

Nei jeg ser ikke problemet heller.

Bare at det virker som hun tror jeg ikke forstår det. Og at hun må si at de kan miste jobben. Godt de på butikken kan føle yrkesstolthet da.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet da?

Anonymkode: 08637...f8c

Det er nok denne bestemoren som lager et problem av ingenting og ts som fortvilt prøver å forklare hvordan de lever mens hn venter på svar😊

Anonymkode: f29e0...e30

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok denne bestemoren som lager et problem av ingenting og ts som fortvilt prøver å forklare hvordan de lever mens hn venter på svar😊

Anonymkode: f29e0...e30

Nettopp.

" Det blir ingen baking om du har Corona-virus "☝️☝️

• Liker 1
Skrevet

Synes bare hun var ekstremt hysterisk.

Skrevet

Hvis noen er i karantene skal man ikke slippe noen inn hjemme, men synes også man bør la være å sende barna til bestemor som kanskje er i risikogruppen. Særlig om du faktisk har symptomer, for da blir barna fort smittet også. Det synes jeg ikke er hysterisk - har akkurat selv mistet min pappa til korona, og det ønsker du ikke for noen! Ta np hensyn til de gamle i familien, du tar vel ikke skade av å passe barna selv noen dager?!

Synes faktisk det er du som bør skjerpe deg her.

Anonymkode: 71964...fc5

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen er i karantene skal man ikke slippe noen inn hjemme, men synes også man bør la være å sende barna til bestemor som kanskje er i risikogruppen. Særlig om du faktisk har symptomer, for da blir barna fort smittet også. Det synes jeg ikke er hysterisk - har akkurat selv mistet min pappa til korona, og det ønsker du ikke for noen! Ta np hensyn til de gamle i familien, du tar vel ikke skade av å passe barna selv noen dager?!

Synes faktisk det er du som bør skjerpe deg her.

Anonymkode: 71964...fc5

Jeg skal jo ikke det.

Du er jo like hysterisk. Jeg er jo ikke dum. Jeg forstår jo ting må avlyses om jeg skulle hatt Corona.

Nei hun er ikke en gammel bestemor 🤦😷

• Liker 2
Skrevet

Hva er egentlig problemet her?

Anonymkode: eefae...e45

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal jo ikke det.

Du er jo like hysterisk. Jeg er jo ikke dum. Jeg forstår jo ting må avlyses om jeg skulle hatt Corona.

Nei hun er ikke en gammel bestemor 🤦😷

Det er lite fruktbart å kalle alle som er uenige med deg for hysteriske. Har du tenkt tanken at det kanskje er du som tar for lett på ting?

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bare jatte med da? Og bekrefte at hun ikke får se barna akkurat nå? Ikke gidd å bruke energi på å forklare, når hun tydelig ikke skjønner greia.

Om hun avlyser bakingen allerede nå, så får dere jo ha deres egen baking i år :) 

Anonymkode: b1473...805

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Hulderen skrev:

Det er lite fruktbart å kalle alle som er uenige med deg for hysteriske. Har du tenkt tanken at det kanskje er du som tar for lett på ting?

Men jeg hadde jo ikke tenkt å sende barna dit før test svar 🤦🤦

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at det er opp til enhver å bestemme hvor forsiktige de skal være med tanke på korona. Hvis noen velger å være restriktive (hysteriske som du sier) er det like greit som å være mindre forsiktig (slepphendt som noen kunne sagt).

Jeg har svigerforeldre som tar smittevern veldig på alvor, og foreldre som velger å utsette seg for potensiell smitte ved å ha mye kontakt med barnebarn.

Men begge valg er like legitime og må respekteres.

Anonymkode: 329d4...de1

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet ditt. Jeg jobber selv med mennesker og er forsiktig med familie i risikosonen. Om samboer er syk og venter på svar eller jeg har fått beskjed om at en venninne jeg har truffet, har symptomer. Så unngår jeg faktisk å møte folk i risikosonen til de har fått svar. Jeg sitter ikke isolert, men jeg må ikke møte besteforeldre de 2 dagene det tar å få svar. Handler om å være litt føre var. Og hvis du har korona, så vet ikke du det enda. Og i så fall stor sjanse resten er smittet også. Forstår hun er skeptisk, men fatter ikke at du ikke ser hennes side uansett om hun mener/tror dere alle burde vært i karantene.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, little fairy skrev:

Jeg forstår ikke problemet ditt. Jeg jobber selv med mennesker og er forsiktig med familie i risikosonen. Om samboer er syk og venter på svar eller jeg har fått beskjed om at en venninne jeg har truffet, har symptomer. Så unngår jeg faktisk å møte folk i risikosonen til de har fått svar. Jeg sitter ikke isolert, men jeg må ikke møte besteforeldre de 2 dagene det tar å få svar. Handler om å være litt føre var. Og hvis du har korona, så vet ikke du det enda. Og i så fall stor sjanse resten er smittet også. Forstår hun er skeptisk, men fatter ikke at du ikke ser hennes side uansett om hun mener/tror dere alle burde vært i karantene.

Ja jeg har ikke sagt noe annet.

Og nei,hele familien kan ikke i karantene om en skal ta en test pga litt hoste. Da går samfunnet under.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...