AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #41 Skrevet 19. februar 2021 Ikke sammenlignbart, min samboer jobber natt og jeg dag. Vi er heldige hvis vi sees 1-2 timer om dagen. Ellers har vi lørdagene sammen. Men likevel kjenner jeg igjen følelsen du beskriver. Jeg "venter" alltid på han. Du er sterk ❤ Anonymkode: 9813f...0f7
Tulle89 Skrevet 19. februar 2021 #42 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hmmmmm Jeg har en mistanke om at du er Benedicte Haugaard (influenceren) siden du luftet litt om problemstillingen din i dine kanaler og at dere har en datter sammen. Du som hatet KG men skriver her som anonym ja.. 🤔🤔🤔🤔 Anonymkode: 96429...f11 Jeg har en sønn :) aner ikke hvem Benedicte er 😅 men hadde du noe råd å komme med uansett om det var henne eller?😌 1
Antiviruset Skrevet 19. februar 2021 #43 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2020 den 21.41): Hei. Er det noen gressenker her inne? Samboer jobber 5 uker på, og er hjemme 5 uker. Slik rullerer han året rundt, han blir da halve året borte. Jeg kommer aldri til å ta fra han gleden ved å reise til sjøs, fordi det er det han vil. Vi har vært sammen i mange år, men jobben fikk han etter at vi ble kjent. Ellers har vi en datter sammen, men hun har blitt vant til at pappa kommer og går. Hun har ingen reaksjoner på at han drar (bortsett fra når hun er med på avlevering på flyplassen), men gleder seg alltid til at han kommer hjem igjen. Jeg kjenner på en stor ensomhet eller tomhet hver gang han reiser på jobb. Jeg føler det er en konstant omstilling, og ukene han er hjemme går så fort i forhold til ukene jeg sitter her og venter på å få han hjem igjen. Jeg vet at dette er jobben hans, og det har jeg akseptert. Men det skjuler ikke det faktum at jeg finner det egentlig ganske tungt til tider. Er det noen flere gressenker her ute som føler det slik? Anonymkode: afb93...d2b Har hatt en far som hadde betydelig dårligere vilkår en dette. Før i tiden var det slik at menn som jobbet ut til sjøs kunne være vekke flere år i slengen! De måtte opparbeide seg rett til gratis hjemreise, måtte mønstre av og reise hjem, så måtte de mønstre på igjen om de ville ha en ny periode. Mor satt hjemme og hadde ansvaret for barna. På 70 tallet så ble det bedre vilkår for de fleste. 2 måneder på og en måned fri. Vi barna gledet oss til far kom hjem. Mor hadde en stri tørn med oss når far var vekke. De fikk det til og gå rundt. Senere ble 4 uker på og 4 uker fri en helt vanlig turnus for sjømenn. I Nordsjøen er 2 uker på og 4 uker fri helt normalt. Om man som partnere er innstilt på dette må det være det absolutt beste. Vanlig åtte til fire jobb er jo ikke noe drøm heller. Da er det og bringe barna i barnehagen, hente de , lage mat og så rett til sengs. I virkeligheten er det bare helgene og ferier man får et nært forhold til de. Alt avhenger av at foreldre som par er innstilt på slik turnus jobbing, og at far tar sitt ansvar i friperiodene. Min far gjorde det, og det ble jo mennesker av oss også. Han måtte forsake så mye for oss som bursdager, jul og mange andre helligdager. Kunne ikke hatt en bedre far egentlig, det samme gjelder kjære mor. De hadde ikke noe valg egentlig, for og fø sin familie var dette ting de tok på strak arm. I perioder var far i jobb på land, kan ikke huske at dette var så mye bedre egentlig. Tenker på det, og det savnet far måtte ha i sitt liv, mor fikk mer en nok av alene tid selv med ansvaret for oss barna. Tror det er vanskelig og forestille seg for mange mennesker i dag. Uansett kvinner og menn som har 2 uker på og 4 uker fri innstiller seg på dette og blir vant til det. Om ikke må de velge en vanlig åtte til fire jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #44 Skrevet 20. februar 2021 Tulle89 skrev (7 timer siden): Jeg har en sønn aner ikke hvem Benedicte er 😅 men hadde du noe råd å komme med uansett om det var henne eller?😌 I HI står det en datter og ikke sønn.. Anonymkode: 96429...f11
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #45 Skrevet 20. februar 2021 Tulle89 skrev (14 timer siden): Har du mange barn?:) jeg er er fleksibel når mannen er hjemme ovenfor arbeidsplassen. Så håper de kan hjelpe meg de ukene han er borte ja.. men er relativt ny i den jobben. Så er litt redd for å spørre og kreve😋 Jeg har to barn og jobber turnus. Mannen min reiser i perioder, ikke fast. Har avtalt å få en viss fleksibilitet med min arbeidsgiver når mannen er borte. Dvs. når åpningstidene til bhg/SFO kolliderer med når dagvaktene starter, får jeg komme litt senere. Må da ta den tiden igjen, det er lettere å gjøre når mannen er kommet hjem igjen. Jeg har barnevakt når jeg jobber kveldsvakter og han er vekkreist. Krever litt organisering på forhånd, såklart. Håper du finner gode løsninger, det er bare bra at du vil få en best mulig kombinasjon med jobb og barn så kabalen går opp. Vil tro de fleste arbeidsgivere har forståelse for det😊 Anonymkode: 5a01d...bf9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #46 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I HI står det en datter og ikke sønn.. Anonymkode: 96429...f11 @Tulle89 er ikke den som startet tråden. Anonymkode: 623c7...64e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #47 Skrevet 20. februar 2021 Tulle89 skrev (11 timer siden): Jeg har en sønn aner ikke hvem Benedicte er 😅 men hadde du noe råd å komme med uansett om det var henne eller?😌 Spørsmålet ble stilt til den brukeren som startet tråden, ikke deg. Anonymkode: 623c7...64e
Tulle89 Skrevet 20. februar 2021 #48 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I HI står det en datter og ikke sønn.. Anonymkode: 96429...f11 beklager, det var feil av meg å svarer er ny inne her. så trudde det var noen som hadde skrevet noe til meg på mitt innlegg 😄 haha
Tulle89 Skrevet 20. februar 2021 #49 Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Spørsmålet ble stilt til den brukeren som startet tråden, ikke deg. Anonymkode: 623c7...64e ja, er ny her inne. så trudde noen hadde svart på mitt innlegg 😜 haha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå