AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei. Er det noen gressenker her inne? Samboer jobber 5 uker på, og er hjemme 5 uker. Slik rullerer han året rundt, han blir da halve året borte. Jeg kommer aldri til å ta fra han gleden ved å reise til sjøs, fordi det er det han vil. Vi har vært sammen i mange år, men jobben fikk han etter at vi ble kjent. Ellers har vi en datter sammen, men hun har blitt vant til at pappa kommer og går. Hun har ingen reaksjoner på at han drar (bortsett fra når hun er med på avlevering på flyplassen), men gleder seg alltid til at han kommer hjem igjen. Jeg kjenner på en stor ensomhet eller tomhet hver gang han reiser på jobb. Jeg føler det er en konstant omstilling, og ukene han er hjemme går så fort i forhold til ukene jeg sitter her og venter på å få han hjem igjen. Jeg vet at dette er jobben hans, og det har jeg akseptert. Men det skjuler ikke det faktum at jeg finner det egentlig ganske tungt til tider. Er det noen flere gressenker her ute som føler det slik? Anonymkode: afb93...d2b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det noen gressenker her inne? Samboer jobber 5 uker på, og er hjemme 5 uker. Slik rullerer han året rundt, han blir da halve året borte. Jeg kommer aldri til å ta fra han gleden ved å reise til sjøs, fordi det er det han vil. Vi har vært sammen i mange år, men jobben fikk han etter at vi ble kjent. Ellers har vi en datter sammen, men hun har blitt vant til at pappa kommer og går. Hun har ingen reaksjoner på at han drar (bortsett fra når hun er med på avlevering på flyplassen), men gleder seg alltid til at han kommer hjem igjen. Jeg kjenner på en stor ensomhet eller tomhet hver gang han reiser på jobb. Jeg føler det er en konstant omstilling, og ukene han er hjemme går så fort i forhold til ukene jeg sitter her og venter på å få han hjem igjen. Jeg vet at dette er jobben hans, og det har jeg akseptert. Men det skjuler ikke det faktum at jeg finner det egentlig ganske tungt til tider. Er det noen flere gressenker her ute som føler det slik? Anonymkode: afb93...d2b Samboer med 2-4 turnus, så han er ikke så lenge borte. Ingen felles barn, men savner han når han drar. Han er jo også min venn og samtalepartner☺️ skulle mange ganger ønske han hadde en "vanlig" jobb. Anonymkode: b0846...abb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer med 2-4 turnus, så han er ikke så lenge borte. Ingen felles barn, men savner han når han drar. Han er jo også min venn og samtalepartner☺️ skulle mange ganger ønske han hadde en "vanlig" jobb. Anonymkode: b0846...abb Har alltid vært misunnelig på de som har menn med 2-4 turnus. Hadde vært luksus for oss, 2 uker på og 4 uker fri! 2 uker går greit liksom, men er etter de to ukene at jeg kjenner jeg mentalt må innstille meg på de resterende ukene😅 Skjønner likevel ønsket ditt! Elsker følelsen av å hente på flyplassen, men hater følelsen av å levere.. - TS Anonymkode: afb93...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Åh, skjønner at 5 uker er lenge ja. 2/4 her også. Har dere noe kontakt på telefon mens han er ute? Anonymkode: 64eb0...de8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh, skjønner at 5 uker er lenge ja. 2/4 her også. Har dere noe kontakt på telefon mens han er ute? Anonymkode: 64eb0...de8 Vi prøver. Men er dager hvor han enten er uten dekning, eller at han er såpass sliten at han går rett til sengs. De jobber 6 timer på, og 6 timer av. 12 timer i døgnet. Når vi ringes, rekker han kanskje en 10-15min, så er det bare å vente noen dager før neste telefon. Får som regel 2-3 meldinger daglig da. Anonymkode: afb93...d2b 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer med 2-4 turnus, så han er ikke så lenge borte. Ingen felles barn, men savner han når han drar. Han er jo også min venn og samtalepartner☺️ skulle mange ganger ønske han hadde en "vanlig" jobb. Anonymkode: b0846...abb Hmm.. min kjæreste reiser snart ut på en slik jobb, og jeg har tenkt at det går vel fint å ikke se han i 2 uker når han er hjemme i 4 uker.. jeg har ikke vært sammen med noen med en slik jobb før. Har du noen tips til meg om fremtiden? Anonymkode: 8a761...6f7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 2,4,5 uker dere skriver om er da ingenting. Dere vet da når mennene deres kommer hjem igjen. Er verre å være i et avstandsforhold der det glatt kan gå 5 måneder i mellom hver gang vi møtes, nå pga korona er ting utholdelig å vet ikke når vi kan ses igjen. Anonymkode: 1a7fb...e98
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 2,4,5 uker dere skriver om er da ingenting. Dere vet da når mennene deres kommer hjem igjen. Er verre å være i et avstandsforhold der det glatt kan gå 5 måneder i mellom hver gang vi møtes, nå pga korona er ting utholdelig å vet ikke når vi kan ses igjen. Anonymkode: 1a7fb...e98 Men tråden ble opprettet for oss som er gressenker, ved unntak av dagens koronasituasjon. Det er klart den er kjip, men i denne forbindelse ville jeg belyse tema rundt å ha en samboer som reiser på jobb halvparten av tiden. - TS Anonymkode: afb93...d2b 29
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2,4,5 uker dere skriver om er da ingenting. Dere vet da når mennene deres kommer hjem igjen. Er verre å være i et avstandsforhold der det glatt kan gå 5 måneder i mellom hver gang vi møtes, nå pga korona er ting utholdelig å vet ikke når vi kan ses igjen. Anonymkode: 1a7fb...e98 Lag deg en tråd om det da Langdistanseforhold er tøft ja, enten det er andre kanten av landet eller andre siden av kloden. Har prøvd det også, hadde heldigvis ikke barn da. Anonymkode: 64eb0...de8 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi prøver. Men er dager hvor han enten er uten dekning, eller at han er såpass sliten at han går rett til sengs. De jobber 6 timer på, og 6 timer av. 12 timer i døgnet. Når vi ringes, rekker han kanskje en 10-15min, så er det bare å vente noen dager før neste telefon. Får som regel 2-3 meldinger daglig da. Anonymkode: afb93...d2b Skjønner. Han går kanskje enda mer inn i en jobb-boble når det er såpass lenge? Hjelper mye med litt meldinger da, da vet du at han tenker på dere Anonymkode: 64eb0...de8 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Han går kanskje enda mer inn i en jobb-boble når det er såpass lenge? Hjelper mye med litt meldinger da, da vet du at han tenker på dere Anonymkode: 64eb0...de8 Ja, også har han ganske mye ansvar i jobben sin så det krever sitt av han. Han er som regel rosa på øynene hver gang han kommer hjem, rett og slett av at han er sliten. Men det hjelper helt klart å høre fra han Kunne aldri forestilt meg en sånn jobb selv, men beundrer han for at han orker. Anonymkode: afb93...d2b
F0RUM Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Gressenke her også med en mann som jobber 4-4 turnus. Har to små barn i tillegg, og det er aldri kjekt når han reiser. Selv etter mangfoldige år sammen feller jeg noen tårer for meg selv når han har dratt. Er såklart både fordeler og ulemper med jobben. Fordelene er jo at han er hjemme hele dagen, høy lønn, tid til å savne hverandre. Ulempene er nok mange flere. Men man føler seg til tider ganske alene, spesielt når man blir sittende alene etter at barna er lagt. All ære til alenemødre/fedre. Er så godt når han kommer hjem igjen, at det fortsatt kribler i magen 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 Gressenke med en mann som er 3mnd på og har 5mnd fri. Det går overraskende greit med omstillingen fra 5 uker på og 5 uker av som det var i starten. Men jeg er glad vi ikke har barn, tror det hadde vært tøft å være såpass lenge alene. Heldigvis har han mulighet til å facetime flere ganger i uken og det funker greit at middagspausen er omtrent når jeg går å legger meg pga tidsforskjell. Jeg arbeider selv i turnus, så tar ut en del fri når han er hjemme. De 5 mnd han er hjemme avgangen bruker han mye tid med meg, i tillegg til å fiske litt med egen båt. Savner han veldig når han er ute, men nå kommer han hjem i neste uke! Anonymkode: 4f7bc...62f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 "Gressenke"? Jeg må innrømme at jeg trodde innlegget ville handle om en samboer som røykte for mye gress. 🙈 Anonymkode: 49b8c...b77
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Min samboer jobber 14/14,fin ordning♥️ Anonymkode: 6c7ef...48e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Min mann reiser sporadisk, ca månedlig. Alt fra en overnatting til to uker. Kan få beskjed om plutselige endringer, så er ikke så forutsigbart. Heldigvis er jeg sånn passe god til å tilpasse meg og er spontan som person. Jeg jobber turnus. Vi har to barn. Skjønner noen ganger ikke hvorfor jeg gidder, er til tider et slit å være alene mens han reiser. Særlig ved sykdom, lite søvn, jobbing og å være avhengig av barnevakt. Men det går, det finnes løsninger. Og jeg sier som regel ja til hjelp hvis noen spør, så jeg har ekstra energi til overs. Og jeg utnytter de stjernene jeg får i boken av mannen min til å takle det, litt må jeg ha igjen for det. Gleder meg til å få ham hjem om noen dager😍 Anonymkode: 5a01d...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Gressenke"? Jeg må innrømme at jeg trodde innlegget ville handle om en samboer som røykte for mye gress. 🙈 Anonymkode: 49b8c...b77 Det er da en helt vanlig ord https://snl.no/gressenke Anonymkode: 06cb8...32d 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann reiser sporadisk, ca månedlig. Alt fra en overnatting til to uker. Kan få beskjed om plutselige endringer, så er ikke så forutsigbart. Heldigvis er jeg sånn passe god til å tilpasse meg og er spontan som person. Jeg jobber turnus. Vi har to barn. Skjønner noen ganger ikke hvorfor jeg gidder, er til tider et slit å være alene mens han reiser. Særlig ved sykdom, lite søvn, jobbing og å være avhengig av barnevakt. Men det går, det finnes løsninger. Og jeg sier som regel ja til hjelp hvis noen spør, så jeg har ekstra energi til overs. Og jeg utnytter de stjernene jeg får i boken av mannen min til å takle det, litt må jeg ha igjen for det. Gleder meg til å få ham hjem om noen dager😍 Anonymkode: 5a01d...bf9 Hvilke stjerner i boken får du fra mannen din da? 😊🙉 Kjenner jeg savner noen stjerner, altså. Eller kanskje jeg ikke ser dem? Anonymkode: a483a...39c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det noen gressenker her inne? Samboer jobber 5 uker på, og er hjemme 5 uker. Slik rullerer han året rundt, han blir da halve året borte. Jeg kommer aldri til å ta fra han gleden ved å reise til sjøs, fordi det er det han vil. Vi har vært sammen i mange år, men jobben fikk han etter at vi ble kjent. Ellers har vi en datter sammen, men hun har blitt vant til at pappa kommer og går. Hun har ingen reaksjoner på at han drar (bortsett fra når hun er med på avlevering på flyplassen), men gleder seg alltid til at han kommer hjem igjen. Jeg kjenner på en stor ensomhet eller tomhet hver gang han reiser på jobb. Jeg føler det er en konstant omstilling, og ukene han er hjemme går så fort i forhold til ukene jeg sitter her og venter på å få han hjem igjen. Jeg vet at dette er jobben hans, og det har jeg akseptert. Men det skjuler ikke det faktum at jeg finner det egentlig ganske tungt til tider. Er det noen flere gressenker her ute som føler det slik? Anonymkode: afb93...d2b Ja, definitivt. Ganske så tungt. Spesielt nå når det blir vinter. Har samme situasjon som deg. 😊 Hva synes du er verst da? At du savner han? Som kjæreste? Eller at du savner han som "samarbeidspartner"/en å dele ansvar og gjøremål med? 😊 Jeg kjenner ikke så mye på kjærestesavn, men det er kanskje fordi vi ikke har det så superfantastisk for tida. Eller fordi jeg har blitt vant til det. Men det jeg synes er verst er at jeg blir alene om alt som måtte gå galt.. Og det at jeg ikke kommer meg noen steder etter leggetid pga. mangel på barnevakt. Men det hadde jeg kanskje sett annerledes på om jeg hadde hatt barnevakt eller om jeg hadde hatt venner som orket å komme på besøk på kvelden av og til. Alle har liksom nok med sitt. Men jeg tror ikke de som er to voksne hele året aner noe som helst om hvordan gressenker har det. Så jeg vet ikke.. Kan vel ikke skylde på de heller. 🤪 Kanskje det hadde vært bedre å bo mer sentralt og eventuelt i et boligfelt også.. Men er jo ikke sikkert det hadde vært lettere eller mer sosialt. Ser bare for meg at det kan være det da.. Så her sitter jeg på landet fordi han som er borte halve året ville bo her.. Og jeg tenkte vel også det var ok. Helt til vi fikk barn. 🙉 Synes også det er frustrerende at han som er borte halve året skal ha så mye å si på viktige beslutninger. Når det er jeg som er her hele året.. Hver dag. Men skjønner jo at livet hans er her også, selv om det er halve året. Vanskelig det der. Det jeg synes er fint er at vi (jeg og barnet) på en måte står mer fritt til å gjøre hva vi vil når han er borte. Ett mindre hensyn å ta, på en måte. 🙉😆 Er også fint å være litt borte fra hverandre. Lei av hverandre blir vi uansett. 🤪 Off, høres ikke så bra ut det forholdet mitt, ser jeg. Men ja. Sånn er det nå. Og det er fortsatt mer fint enn fælt. Anonymkode: a483a...39c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Er det noen gressenker her inne? Samboer jobber 5 uker på, og er hjemme 5 uker. Slik rullerer han året rundt, han blir da halve året borte. Jeg kommer aldri til å ta fra han gleden ved å reise til sjøs, fordi det er det han vil. Vi har vært sammen i mange år, men jobben fikk han etter at vi ble kjent. Ellers har vi en datter sammen, men hun har blitt vant til at pappa kommer og går. Hun har ingen reaksjoner på at han drar (bortsett fra når hun er med på avlevering på flyplassen), men gleder seg alltid til at han kommer hjem igjen. Jeg kjenner på en stor ensomhet eller tomhet hver gang han reiser på jobb. Jeg føler det er en konstant omstilling, og ukene han er hjemme går så fort i forhold til ukene jeg sitter her og venter på å få han hjem igjen. Jeg vet at dette er jobben hans, og det har jeg akseptert. Men det skjuler ikke det faktum at jeg finner det egentlig ganske tungt til tider. Er det noen flere gressenker her ute som føler det slik? Anonymkode: afb93...d2b Hadde altså ikke hatt imot at min samboer fikk seg en slik jobb i fremtiden...så deilig med så mye alene tid!! PS: Jeg elsker være mye alene, men ikke singel alene, bare mye alene tid Anonymkode: bd86e...384 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå