AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 (endret) Hei. Jeg har alltid slitt med å være tynn. Jeg kan spise hva jeg vil uten at jeg legger på meg. Er jeg heldig klarer jeg å legge på meg 2 kilo hvis jeg går SKIKKELIG inn for det, men da må jeg trykke i meg mat hele dagen. Nesten alle kvinnene i familien min er høye (170 cm ++) og tynne, så det virker til å ligge i familien. Saken er at jeg er lei av å være så tynn. Spesielt nå fordi jeg er tynnere enn aldri (mye stress på jobben som gjør at jeg av og til må slippe lunsjen) og nå ser jeg faktisk syk ut. Jeg får i meg nok næring, så det går ikke ut over helsen men jeg er lei av å se så skral ut. Men, vil det kunne fikses permanent? Jeg er ikke interessert i å måtte spise som en hest hver dag resten av mitt liv, samt hardtrene hele livet. Vil ikke vekten bare falle av igjen så fort jeg spiser normalt igjen? Eller kan jeg faktisk komme opp i en god vekt og være slik med minimal innsats? Jeg leste noe en gang om at kroppen "husker" hvordan den har sett ut, så kroppen vil automatisk havne tilbake i samme fasong som tidligere? Slik ser jeg ut: Anonymkode: 46e70...a90 Ryddet for innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. Endret 19. november 2020 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Ja det er mulig. Sjekk ut @maevemadden på Instagram feks. Anonymkode: ad9f6...458
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Hvor gammel er du? Har du født barn? Hva er din versjon av å spise "mye" - dvs. har du logget kalorier noen gang? Anonymkode: d64cc...19c 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Du må trene noe styrke for å ikke være spinkel. Man er spinkel når man spiser lite + er inaktiv mesteparten av tiden Plusset er at du ikke trenger trene spesielt hardt for å se resultater. Tar du pushups i 5min hver dag vil du få muskulære armer. Ta noe knebøy og det vil synes på armene dine. Innsatsen e rminimal. Effekten er stor. Om du tar pushups hver dag til du kjenner det svir i armene (tar kanskje 5 min om du er utrent), så vil du raskt merke effekt Så er det selvsagt viktig spise nok protein slik at musklene dine klarer bygge like raskt som du trener. Bytt ut ris og poteter med linser/ bønner eller mer kjøtt. Om du vil ha det enkelt kan du finne et proteinpulver du liker og drikke en shake hver dag. Det er en veldig lettvint måte å "tvinge" i seg proteiner på. Så du kan spise normalt + drikke en shake om dagen. 10-15min knebøy og pushups hver dag. Det klarer du. Resultatene vil være fenomenale. Anonymkode: a7a54...6da 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Du vil alltid ha kroppsfasongen din. Du har et fint utgangspunkt til å forme kroppen ved hjelp av styrketrening for å få mer former, men det krever jo en del og du må spise tilsvarende. Spiser du ganske kaloritett allerede? spiser du f.eks nøtter, avokado, har på litt ekstra dressing? Jeg var naturlig veldig tynn til jeg ble ca 20, har innsett at mye av det handlet om at jeg var kresen og ikke likte mye kaloririk mat. Nå må jeg begrense meg heller Anonymkode: cd058...580 1
BeautyBox Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Du trenger kanskje ikke å spise som en hest, men kan prøve med proteinpulver? Næringsdrikk fra apoteket? 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Er det bare meg som synest det første bildet var noe spesielt å legge ut på KG 🙈 Anonymkode: 3ea35...30e 19
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Takk for svar Jeg er 30 og har fått to barn. Gikk godt opp i vekt som gravid, men mistet vekten ganske kjapt igjen. Jeg har faktisk aldri logget kaloriinntaket, men jeg spiser egentlig nokså mye til vanlig. Samboeren min spiser godt og er normalvektig og jeg spiser opp i mot samme porsjon som han. Når jeg har gått opp i vekt så har det alltid lagt seg på lårene. Armene er alltid så spinkle! Hvis jeg trener biceps så får jeg litt muskler der, men underarmen og håndleddet er bare skinn og bein 😬 I forhold til høyden min måtte jeg nok ha gått opp ca. 10 kilo for å sett normalvektig ut. TS Anonymkode: 46e70...a90
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som synest det første bildet var noe spesielt å legge ut på KG 🙈 Anonymkode: 3ea35...30e Hahahs fikk meg en god latter Anonymkode: e5aac...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som synest det første bildet var noe spesielt å legge ut på KG 🙈 Anonymkode: 3ea35...30e Oi det kom jeg ikke på en gang. Bare søkte opp Paris Hilton i og med at hun også er tynn 😆 Anonymkode: 46e70...a90
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som synest det første bildet var noe spesielt å legge ut på KG 🙈 Anonymkode: 3ea35...30e La ikke merke til det før jeg så innlegget ditt 😅 Anonymkode: 01678...adf
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg som synest det første bildet var noe spesielt å legge ut på KG 🙈 Anonymkode: 3ea35...30e 🤣 La ikke merke til før du sa det, men ja Anonymkode: 56c5d...09a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, BeautyBox skrev: Du trenger kanskje ikke å spise som en hest, men kan prøve med proteinpulver? Næringsdrikk fra apoteket? Men når jeg når ønsket kilo, må jeg fortsette å drikke proteinpulver og næringsdrikker resten av livet for å holde vekta? 😐 TS Anonymkode: 46e70...a90
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Kan du bytte noe av matvarene til fetere produkter? Helmelk, meierismør, grov pasta istedet for fin (den har mer kcal), cashewnøtter og peanøtter har mange kalorier og er et fint mellommåltid feks. Da får man mer kalorier i "samme maten". Anonymkode: 6623b...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Takk for tips, men spørsmålet er vel egentlig om jeg kan holde vekten jeg oppnår med å spise normalt igjen? Altså, at jeg ikke trenger å kaste innpå fet majones, helmelk, nøtter, proteinshaker ol. resten av livet? Orker ikke å gå inn for det hvis vekten faller så fort av igjen 🙈 Vil kunne spise normal mat uten å bli tynn igjen. TS Anonymkode: 46e70...a90
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Det første jeg merker meg med to bildene er at de har litt dårlig holdning. Er man litt lutet i ryggen så ser man veldig lite feminin ut, og litt skranglete. Så det er viktig å holde skuldrene nede, og tilbake. Alessandra Ambrosio (nederste bilde) hadde en veldig flott kropp som litt yngre selv om hun var tynn, men ble veldig tynn etter barn. Det virker som noen kvinner er så oppsatt på å gå ned i vekt igjen, at de overdriver. At vekten legger seg på lårene indikerer vel at du potensielt har litt pærefasong. Alle har jo et sted de legger vekten, og det er nå langt bedre enn armer eller midje. Du må i så fall bare holde det ut. Anonymkode: d64cc...19c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 Skulle gjerne byttet med deg!!! Har du mye/nok energi? Anonymkode: c39d1...e44
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 For det første: damen på bildet ser absolutt ikke syk ut. Du trenger ikke å endre kroppen når den ser slik ut. Hva er din bmi? Dersom du ønsker å gå opp i vekt uten å spise mer, må du endre det du faktisk spiser. Bytt til fete produkter, farseprodukter, drikk kaloriene (juice, melk, brus osv), ha avokado/dressing/krutonger i salaten, bruk mye olje når du lager mat, spis dessert, ha nøtter tilgjengelig gjennom dagen som snacks. Prøv å få i deg en god frokost, ta opp med sjefen at dere må få tid til lunsj. Hvis du begynner å spise deg stappmett til hvert måltid vil magesekken utvide seg, og du kan spise mer uten ubehag. Men igjen, du har et forvridd syn på hva som er for tynn. Anonymkode: 6a3b7...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 Sitat Jeg kan spise hva jeg vil uten at jeg legger på meg. Er jeg heldig klarer jeg å legge på meg 2 kilo hvis jeg går SKIKKELIG inn for det, men da må jeg trykke i meg mat hele dagen. Da vil du jo spise bare akkurat så mye at du ikke legger på deg. Du er ikke heldig hvis du legger på deg, du legger på deg av å spise i kalorioverskudd. Sitat Men, vil det kunne fikses permanent? Jeg er ikke interessert i å måtte spise som en hest hver dag resten av mitt liv, samt hardtrene hele livet. Vil ikke vekten bare falle av igjen så fort jeg spiser normalt igjen? Eller kan jeg faktisk komme opp i en god vekt og være slik med minimal innsats? Du vil måtte spise mer enn du gjør nå, for å vedlikeholde en høyere vekt. Hvorfor skal du hardtrene? Hva trener du til? Sitat Nesten alle kvinnene i familien min er høye (170 cm ++) og tynne, så det virker til å ligge i familien. Spisevaner har det med å gå i arv, så det er logisk at dere alle er tynne. Sitat nå ser jeg faktisk syk ut. Jeg får i meg nok næring, så det går ikke ut over helsen men jeg er lei av å se så skral ut. Hvis du ser syk og skral ut, er det store muligheter for at du ikke får i deg nok næring, og at det er i ferd med å gå utover helsen din. Sitat Jeg leste noe en gang om at kroppen "husker" hvordan den har sett ut, så kroppen vil automatisk havne tilbake i samme fasong som tidligere? Det er ikke sant. Det er bare så lett å falle tilbake i gamle vaner. Anonymkode: fc718...6d1 1
Påkrevd Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Som barn og ungdom, egentlig godt opp i tjueåra, var jeg en høy og veldig spinkel undervektig stilk. Det endret seg, og nå har jeg vel det mange vil kalle "pappakropp". Det skjedde av seg selv i løpet av et par tre år, uten at jeg gjorde noen drastiske endringer i hverken kosthold eller fysisk aktivitet. Etter det har jeg ikke gått opp, og heller ikke ned. Jeg er mann, men ser på sosiale medier etc at jenter jeg vokste opp med i mange tilfeller har litt mer kjøtt på beina nå enn tidligere. Det er ennå håp, men slutt å onanere på stranda. Det er slankende, sies det😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå