Gå til innhold

Nekte dugnad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotballlaget til gutten skal nå selge adventskalender. For 1 måned solgte vi toalettpapir. Er greit for de som har stor familie, det har ikke vi. I disse tider har jeg ikke lyst å gå rundt å ringe på til folk å selge disse. Har ikke råd å sitte igjen med de selv eller. Kan jeg nekte å selge disse? 

Anonymkode: 50667...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klønete å legge to salgsdugnader så tett inntil hverandre i tid. Akkurat det burde vært planlagt annerledes, men jeg kan ikke se at du har så mye valg egentlig. Dugnadene er der for å sikre inntekter til klubben/laget. Hvis dere ikke har dugnader blir kontingenten tilsvarende høyere. Vil du heller betale mer i kontingent? 

Istedenfor å gå fra dør til dør og selge dopapir: bruk nettverket ditt. Venner, kollegaer, facebook osv osv. Alle vet at slike dugnader kommer, og selv om det er noe mas, så vet også alle at plutselig en dag er det de selv som har noe de er nødt til å selge. 

• Liker 1
Skrevet

Dugnad er dugnad, det er ingen som kan pålegge noen dugnad. Det som kan skje er at treningene blir dyrere eller at de må legge ned om de får inn for lite penger. 

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er gutten? Kan han selge dem selv?

Anonymkode: 5018c...3d4

Skrevet

Vi synes også dette er kleint, påtvinge kjentfolk å støtte mitt barns fotballag. Vi pleier å betale inn summen som laget får i fortjeneste på salget. Og får dermed fritak fra salgsjobben. 

Anonymkode: 6253a...f63

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotballlaget til gutten skal nå selge adventskalender. For 1 måned solgte vi toalettpapir. Er greit for de som har stor familie, det har ikke vi. I disse tider har jeg ikke lyst å gå rundt å ringe på til folk å selge disse. Har ikke råd å sitte igjen med de selv eller. Kan jeg nekte å selge disse? 

Anonymkode: 50667...663

Håper ikke folk går rundt på dugnad no i korona...Akkurat som selgere.Blir så forbanna! Her er du forsiktig så må folk gjøre dette! Vet ikke om du kan nekte,vil jo tro det. Husker vi selv kjøpte ting for vi hadde ingen som kunne kjøpe.Og det var ikke mye å hente på å gå rundt til folk heller. Helt sykt at det er sånn.Hvordan skal fattige få spilt fotball feks når de må kjøpe egne ting for å bli kvitt det.Stakkars!

Anonymkode: 41278...ce2

Skrevet

Er det lov å drive sånn dugnad må i desse tider ? 
Jeg ville ikke hatt noe levert på døra som ørten pers har vært i kontakt med ... 

Anonymkode: 65091...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...