Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innkalt til et intervju i neste hos en bank, dette er til en kundebehandler stilling. Jeg har en bachelor innenfor økonomi, men har dessverre et dårlig resultat fordi jeg prioriterte å jobbe. På dette intervjuet så står det at jeg må bringe med originale vitnemål 😔 har jeg liten sjanse til å få jobben? Jeg har mye relevant erfaring.

Anonymkode: 750b2...b93

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Hvis du skal på intervju så har du allerede en god mulighet for å få jobben. Relevant erfaring, med gode referanser vil sannsynligvis veie mye tyngre.

Skrevet

Har du ikke sendt vitnemål i forkant? 

Anonymkode: 75500...88e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sendt vitnemål i forkant? 

Nei, det sto ingenting om at jeg skulle det.

Skrevet
14 minutter siden, Elder Millennial skrev:

Hvis du skal på intervju så har du allerede en god mulighet for å få jobben. Relevant erfaring, med gode referanser vil sannsynligvis veie mye tyngre.

Håper det, jeg har heldigvis gode referanser :)

Skrevet

Prøv å fokuser på det du har gjort det bra på og vri det til å være mest relevant om mulig. 😛

Skrevet

Ikke utenkelig at du for muligheten til å forklare men bere de spesifikke etter karakter så telle de noke litt ja. 

Anonymkode: 29a47...53e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke utenkelig at du for muligheten til å forklare men bere de spesifikke etter karakter så telle de noke litt ja. 

Anonymkode: 29a47...53e

Det er det jeg frykter også :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha! Jeg sender nemlig alltid med karakterer, og blir aldri innkalt til intervju. Jeg vet at jeg kan forklare karakterene mine godt på intervju, så kanskje dette er løsningen 😅

Uansett, du er innkalt på intervju og om det bare var karakterene som telte, så hadde de bedt deg sende dem i forkant. Ingen poeng å intervjue noen som ikke når over terskelen uansett. Så derfor tenker jeg at du absolutt kan forklare dette fint, og med masse relevant erfaring i bagasjen ser jeg for meg at du er en av de bedre kandidatene uansett. Mye erfaring er i veldig mange tilfeller mye viktigere enn gode karakterer. 

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det vel derfor de vil ha det, som en bekreftelse på at du har bestått relevant utdanning. Tviler på de gjør mer enn ett kjapt glans på karakterene. 

Kjenner flere som strevde veldig for å få toppkarakter på skolen som føler de har fått lite igjen for innsatsen i forbindelse med jobbintervju.

Skrevet

Har dårlige karalterer fordi jeg hatet å studere. Fikk jobben likevel 😊 Ikke alle jobber som vil ha en bokorm, jobb og studie kan vært veldig forskjellig. Jeg vet at jeg er flink når jeg går inn for det, og formidlet det i intervjuet.

Anonymkode: ea36d...430

Skrevet
2 minutter siden, Elder Millennial skrev:

Da er det vel derfor de vil ha det, som en bekreftelse på at du har bestått relevant utdanning. Tviler på de gjør mer enn ett kjapt glans på karakterene. 

Kjenner flere som strevde veldig for å få toppkarakter på skolen som føler de har fått lite igjen for innsatsen i forbindelse med jobbintervju.

Jeg vet ikke hvor mye de karakterene betyr, jeg har heller ikke søkt på en toppjobb. Det er snakk om å ta imot kunder osv... så håper de syns at personlighet teller mere enn karakterer :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dårlige karalterer fordi jeg hatet å studere. Fikk jobben likevel 😊 Ikke alle jobber som vil ha en bokorm, jobb og studie kan vært veldig forskjellig. Jeg vet at jeg er flink når jeg går inn for det, og formidlet det i intervjuet.

Anonymkode: ea36d...430

Hva legger du i dårlige karakterer? C, D?

Anonymkode: e5a19...10a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i dårlige karakterer? C, D?

Anonymkode: e5a19...10a

Ts her! Har D i snitt på bacheloren 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...