AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei. Jeg har behov for barnevakt for kommende lørdag. Ingen i familien er ledig den dagen, og vi er nylig flyttet her hvor vi bor nå, så kjenner ikke naboer engang. lurer på hvor trygt det er å leie barnevakt på nett? Noen som har gjort det, har erfaring? Bor i Oslo Anonymkode: 3b8c5...7b3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Hvorfor har du behov for barnevakt? Anonymkode: 309cf...18c 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du behov for barnevakt? Anonymkode: 309cf...18c Hvorfor må du vite det?? Anonymkode: 3b8c5...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du vite det?? Anonymkode: 3b8c5...7b3 Der forsvant lysten til å svare deg skikkelig.. Anonymkode: 73222...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du vite det?? Anonymkode: 3b8c5...7b3 Fordi det frister lite å svare deg om du har tenkt deg på fest eller date. Anonymkode: 309cf...18c 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det frister lite å svare deg om du har tenkt deg på fest eller date. Anonymkode: 309cf...18c Ja vet du, jeg skal på sikkelig fest, smitte meg selv og smitte alle dere også, så hold deg hjemme Anonymkode: 3b8c5...7b3 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja vet du, jeg skal på sikkelig fest, smitte meg selv og smitte alle dere også, så hold deg hjemme Anonymkode: 3b8c5...7b3 Saklig. Om det er jobb, bør du få byttet vakt. Alt annet kan avlyses. Å vurdere en fremmed barnevakt fra nettet er så ille at jeg blir bekymret for omsorgsevnen din. Anonymkode: 309cf...18c 4
Bernardette Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja vet du, jeg skal på sikkelig fest, smitte meg selv og smitte alle dere også, så hold deg hjemme Anonymkode: 3b8c5...7b3 Med de svarene du lirer av deg her, om så det er forsøk på å være morsom eller sarkastisk, så tviler jeg på at det er noe hyggelig og sosialt du er invitert på i alle fall. Du høres virkelig ut som ei solstråle. Hadde for øvrig aldri bestilt barnevakt på nett, og enda mindre midt i en pandemi. Men du har kanskje en annen dømmekraft. 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Nei, hadde aldri overlatt barnet mitt til en fremmed. Og attpåtil i disse tider, virker ikke akkurat veldig fornuftig. Anonymkode: 30834...407 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Hva feiler dere alle her på KG? Når man spør noe, så får man 10 spørsmål tilbake «hvorfor skal du, hvor skal du, hvorfor må du» forman får SVARET. Når jeg spør hvor trygt er det, så trenger ikke dere vite HVOR jeg skal. Hvis dere absolutt må vite det, før dere svarer meg, så jo vær så god Jeg har en bestefar som er på terminal (siste fase) som ligger på sykehjemmet. Har endelig fått lov å besøke han på lørdag. Og da ville jeg sp gjerne se han, før han går bort.. Sånn er det i disse dager, dessverre. Anonymkode: 3b8c5...7b3 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva feiler dere alle her på KG? Når man spør noe, så får man 10 spørsmål tilbake «hvorfor skal du, hvor skal du, hvorfor må du» forman får SVARET. Når jeg spør hvor trygt er det, så trenger ikke dere vite HVOR jeg skal. Hvis dere absolutt må vite det, før dere svarer meg, så jo vær så god Jeg har en bestefar som er på terminal (siste fase) som ligger på sykehjemmet. Har endelig fått lov å besøke han på lørdag. Og da ville jeg sp gjerne se han, før han går bort.. Sånn er det i disse dager, dessverre. Anonymkode: 3b8c5...7b3 Så trist, tror virkelig på denne triste historien din, not. Man bestiller ikke barnevakt fra nettet, punktum! Anonymkode: 309cf...18c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Hvor trygt det er er jo vanskelig å svare på. Altså mest sannsynlig går det jo bra, om du leier via et kjent firma, hvor de ansatte må ha gode referanser. Hvordan de opererer nå med koronarestriksjoner, er noe annet. Personlig ville jeg ikke gjort det, da det er anbefalt at barnevakten blir kjent med barnet før du ikke skal være der også via disse firmaene og det vil jo uansett være en fremmed som skal være hjemme hos dere. Anonymkode: 55365...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor trygt det er er jo vanskelig å svare på. Altså mest sannsynlig går det jo bra, om du leier via et kjent firma, hvor de ansatte må ha gode referanser. Hvordan de opererer nå med koronarestriksjoner, er noe annet. Personlig ville jeg ikke gjort det, da det er anbefalt at barnevakten blir kjent med barnet før du ikke skal være der også via disse firmaene og det vil jo uansett være en fremmed som skal være hjemme hos dere. Anonymkode: 55365...4ec Ja, det var dette svaret jeg trengte. Takk! Anonymkode: 3b8c5...7b3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Hadde ikke bestilt barnevakt på nett, uansett grunn. Jeg håper det løser seg allikevel og at du får tak i noen som kan hjelpe deg, men ikke bestill en på nettet. Hvis ungen går i barnehage, hadde jeg forhørt meg med en av de andre foreldrene eller en av de som jobber i barnehagen om de vil hjelpe deg et par timer den lørdagen. Anonymkode: 32f71...ced 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke bestilt barnevakt på nett, uansett grunn. Jeg håper det løser seg allikevel og at du får tak i noen som kan hjelpe deg, men ikke bestill en på nettet. Hvis ungen går i barnehage, hadde jeg forhørt meg med en av de andre foreldrene eller en av de som jobber i barnehagen om de vil hjelpe deg et par timer den lørdagen. Anonymkode: 32f71...ced Ja, dette er en god ide jeg hadde gjerne stilt opp hvis vi fikk en slik forespørsel 👍 Anonymkode: 55365...4ec
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke bestilt barnevakt på nett, uansett grunn. Jeg håper det løser seg allikevel og at du får tak i noen som kan hjelpe deg, men ikke bestill en på nettet. Hvis ungen går i barnehage, hadde jeg forhørt meg med en av de andre foreldrene eller en av de som jobber i barnehagen om de vil hjelpe deg et par timer den lørdagen. Anonymkode: 32f71...ced Var ikke sånn at jeg hadde allerede bestemt meg for å leie barnevakt. Har aldri hatt barnevakt, og har 0 erfaring derifra. Så ville bare høre her:) Har snakket med kusine, som kan kanskje ta tog i morgen natt for å hjelpe meg, så håper det løser seg. Anonymkode: 3b8c5...7b3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 Jeg kjenner flere oppegående mennesker som har benyttet formidlingstjenester i Oslo. TS, det går helt fint. Ikke hør på hylekoret. Anonymkode: 15309...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere oppegående mennesker som har benyttet formidlingstjenester i Oslo. TS, det går helt fint. Ikke hør på hylekoret. Anonymkode: 15309...7c8 Ingen oppegående forelder overlater ungen sin til en totalt fremmed. Det går i verste fall ikke fint i det hele tatt. Anonymkode: 309cf...18c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har behov for barnevakt for kommende lørdag. Ingen i familien er ledig den dagen, og vi er nylig flyttet her hvor vi bor nå, så kjenner ikke naboer engang. lurer på hvor trygt det er å leie barnevakt på nett? Noen som har gjort det, har erfaring? Bor i Oslo Anonymkode: 3b8c5...7b3 Barnepiken. Det er utdannede sykepleiere. Anonymkode: eeb6e...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå