Gå til innhold

Kaffemaskin - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på kaffemaskin. Noen anbefalinger der ute? 

Anonymkode: a8227...c3d

Skrevet

Vanlig moccamaster. Ale disse kaffeputene smaker dritt. 

Anonymkode: c4478...907

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Vanlig moccamaster er den beste jeg har prøvd til nå. Kommer jevnlig på tilbud de i disse førjulstider. 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Nespresso, men drikker mye kaffe så blir litt dyrt med bare kapselmaskin. Bruker presskanne i tillegg (det blir akkurat som koke-kaffe)  Mulig det bare er innbildning, men jeg synes koke-kaffe smaker bedre enn trakte-kaffe 😊 

Anonymkode: 6c16d...05c

• Liker 1
Skrevet

Moccamaster - ingen over, ingen ved siden av. Varer i årevis også, så en god investering. 

Skrevet

Jeg har en kapselmaskin. Siden jeg hadde vannkoker fra før og ikke ville ha noe som tok mer benkeplass kjøpte jeg en pour over. Den kan stå i skapet når den ikke er i bruk og man slipper at kaffen smaker vondt om den står for lenge sånn som den gjør når den bader i gruten i presskanne.

Anonymkode: 129b3...571

Skrevet

TS: er du ute etter kaffetrakter eller kaffemaskin?

Jeg ser flere foreslå moccamaster og som kaffetrakter er den veldig bra.

Hvis det er kaffemaskin vil jeg anbefale den automatiske typen hvor du fyller på med hele bønner og vann så gjør maskina resten. Vi har hatt kapselmaskin i mange år tidligere og syntes det var helt greit, men nå har vi hatt en slik automatisk type noen år og vi er enda mer fornøyd med den. Lite søl og du står fritt til å velge masse forskjellig kaffe.

Skrevet
9 timer siden, Pappi skrev:

TS: er du ute etter kaffetrakter eller kaffemaskin?

Jeg ser flere foreslå moccamaster og som kaffetrakter er den veldig bra.

Hvis det er kaffemaskin vil jeg anbefale den automatiske typen hvor du fyller på med hele bønner og vann så gjør maskina resten. Vi har hatt kapselmaskin i mange år tidligere og syntes det var helt greit, men nå har vi hatt en slik automatisk type noen år og vi er enda mer fornøyd med den. Lite søl og du står fritt til å velge masse forskjellig kaffe.

Er åpen her. Jeg har hatt nespressomaskin før og likte det, men er jo sunnest med filtrert kaffe, så er litt usikker. Pluss at kapsler er lite miljøvennlig og dyrt. Er ikke så glad i traktekaffe. Hva slags kaffemaskin av den automatiske typen anbefaler du? Tipper det er dyrere enn jeg ønsker å bruke. Har også fått anbefalt aeropress, som er som en slags presskanne med med filter. 

Takk for alle svar her.! 

• 2 uker senere...
Skrevet
On 11/18/2020 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Har lyst på kaffemaskin. Noen anbefalinger der ute? 

Hva drikker du?

Anonymkode: 64eac...1fa

Skrevet

Hadde vanlig kaffetrakter før (moccamaster), men har kaffemaskin nå. Elsker kaffemaskinen min, blir god kaffe på 1-2-3. Hele kaffebønner og melkedyse, og ikke noe puter/kapsler. Modellen jeg har er utgått nå, men det er phillips. Aner ikke hvor mange år jeg har hatt den nå, men det er mange. Funger like godt enda! Så jeg vil nok gå for Phillips neste gang også. Du kan jo sjekke her: https://www.philips.no/c-e/ho/kaffe/philips-super-automatic-espresso-machines#triggername=switch_5400serie

Anonymkode: 540ce...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...