AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Venter vårt 3 barn om noen måneder.. Vannet gikk med første, fødte 28 timer etterpå etter 18 timer med rier og 7 timer aktiv fødsel. Nr to ble jeg strippet dagen før riene startet. Fikk rier morgenen etterpå, og hadde rier i 6 timer og aktiv fødsel i 40 minutt. Hadde epidural med første og kun lystgass med andre.. Nå er jeg begynt å bli nervøs før fødsel med nr 3 🙄 Noen med erfaringer? Anonymkode: 50fd6...fc4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Rask og intens akkurat som fødsel nr 2. Men jeg måtte settes i gang 8 dager over med nummer 3. Fikk en pille i skjeden på kvelden. Fikk rier i løpet av natta. De begynte å bli vonde i 6-7 tia så da gikk vi til føden. Var ferdig halv 9. En time i aktiv fødsel. ( fødsel to startet av seg selv to dager før termin) Anonymkode: e1a9f...bfe
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 1 og 2; gutter, startet med rier. 3. Jente. Startet med at vannet gikk. Letteste fødsel, siden hun var liten. 4. Ble satt i gang på overtid, tyngste fødsel jeg har hatt, han var svær. Anonymkode: e2bac...00a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Første var en maraton der det stoppet opp og endte med tang. Med nr 2 rakk vi omtrent ikke inn på sykehuset før det var tid for å presse. Mannen betalte for et par timers parkering, men vi var ferdig etter 20 minutter 🤣 Med nr 3 fikk vi lov å komme inn så fort det begynte å komme slim/blod siden det gikk så fort med nr 2. Merket bittelitt på morgenen og var på legekontroll, og da vitset vi litt med at kanskje barnet skulle komme ila kvelden. 1230 ba jeg mannen ikke dra på kveldsvakt og kl 17 dro vi inn på sykehuset. Da var det fortsatt ikke veldig godt i gang og absolutt helt levelig, men tok seg opp. Siste halvtime-time var intensiv, og barnet ute kl 21. Helt perfekt forløp uten smertestillende eller noen ting ❤️ Anonymkode: 72d2f...554
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Igangsatt på overtid. 16 t aktiv fødsel, 5 t lengre enn med nr 1. Anonymkode: 3b6f3...d03
Skalperud Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Fødsel nummer 1 og 2 var lange, fikk eoidural og det var fint. styrtfødsel nummer 3, så kan ikke sammenlignes. Riene kom i et sinnsykt tempo, og plutselig var ungen ute. Mistet helt kontroll, men gikk jo veldig fint (etterpå😅) 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå