AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Del Skrevet 18. november 2020 Jeg ønsker å gå ned hvertfall 5kg. Holder på å prøve å få barn nå. Men er det farlig å gå ned i vekt i starten av en graviditet? Altså før man vet om det...og ønsker å fortsette å spise litt mindre når jeg blir gravid. Ikke for å gå ned noe spesielt, men har spist en del for mye i det siste og gått opp. Ønsker jo ikke å ha alt for usunn vekt ved og under graviditet. Har BMI på 29 nå. Men kan dette medføre noe risiko for fosteret? Anonymkode: e55f3...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adinterim Skrevet 18. november 2020 #2 Del Skrevet 18. november 2020 Nei, det er ikke farlig. Det er ikke farlig som gravid en gang, om du gjør det skikkelig, og ikke aktivt slanker deg. Å spise mindre porsjoner, droppe sjokolade og brus etc er ikke aktiv slanking, men å fokusere på kostholdet. Heier på deg! 29 i bmi er dog ikke veldig usunn vekt som gravid. Jeg hadde bmi på 28, men det var aldri snakk om det som et problem. Det er når det er over 30, spesielt over 33, det begynner å bli veldig usunt. Jeg hadde et fullstendig problemfritt svangerskap, det er naturligvis individuelt, jeg forstår det, men jeg var veldig redd for bekkenløsning, svangerskapskvalme, for å ødelegge ryggen, og fødsel pga vekten min. Nå har jeg bmi på 33,5 (fordi jeg ble sykelig glad i sjokolade i barseltiden, jeg gikk veldig fint ned frem til dette begynte), og jeg er i en betydelig høyere risikogruppe nå enn ved forrige svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Del Skrevet 18. november 2020 10 minutter siden, adinterim skrev: Nei, det er ikke farlig. Det er ikke farlig som gravid en gang, om du gjør det skikkelig, og ikke aktivt slanker deg. Å spise mindre porsjoner, droppe sjokolade og brus etc er ikke aktiv slanking, men å fokusere på kostholdet. Heier på deg! 29 i bmi er dog ikke veldig usunn vekt som gravid. Jeg hadde bmi på 28, men det var aldri snakk om det som et problem. Det er når det er over 30, spesielt over 33, det begynner å bli veldig usunt. Jeg hadde et fullstendig problemfritt svangerskap, det er naturligvis individuelt, jeg forstår det, men jeg var veldig redd for bekkenløsning, svangerskapskvalme, for å ødelegge ryggen, og fødsel pga vekten min. Nå har jeg bmi på 33,5 (fordi jeg ble sykelig glad i sjokolade i barseltiden, jeg gikk veldig fint ned frem til dette begynte), og jeg er i en betydelig høyere risikogruppe nå enn ved forrige svangerskap. Takk for svar jeg var vel rundt 28 i BMI selv forrige gang jeg ble gravid. Hadde da slanket meg en del i forkant for å forberede kroppen til graviditet. Nå har det dessverre sklidd litt ut. Bryr meg ikke særlig om vekten sånn utseendemessig, men man vet jo at både graviditet og økt vekt kan føre til litt ulemper både under og etter en graviditet. Så prøver så godt jeg kan å forberede kroppen et minimum hvertfall 😅 Anonymkode: e55f3...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 18. november 2020 #4 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) Begynte prøving i mai. Startet på lavkarbo i august. Gikk ned 6kg på ca 3 mnd så ble jeg gravid. Aldri gått på noe streng lavkarbo, men roer litt nå mtp graviditet. Men tenker å fortsette å droppe sukkerholdig brus, potet, pasta, ris etc. Sist gikk jeg opp 20kg, var 71kg på kontroll i uke 12. Per idag er jeg ca 74kg. (uke 5😬) vil unngå å gå opp igjen til 90 denne gangen 😅 men nå vet jeg lavkarbo fungerer for meg, så blir nok tilbake på strengere lavkarbo etter fødsel igjen de siste 10kg satt veldig bra etter første 🙈 Edit: Jeg er 174 høy. Du kan regne ut BMI om du ønsker å vite den 😅😅 Endret 18. november 2020 av supernaturalfan 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Del Skrevet 18. november 2020 Nei, det er det beste du kan gjøre! Søsteren min som hadde omtrent samme BMI som deg gikk ned i vekt i løpet av svangerskapet med god oppfølging. Anonymkode: 1978a...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møysa Skrevet 2. desember 2020 #6 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg tror ikke det er skadelig før du er noen(2-3) mnd på vei. Men jeg har hørt/lest at det kan være skadelig for barnet hvis du ammer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå