AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #21 Skrevet 19. november 2020 19 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Er dessverre sant det. Er mange i "kirkene" også som blir stående utenfor porten, som trodde de var frelst siden de går i "kirken" på søndag. Er ikke alle som har skjønt at de må bli født på ny, og mange velger å forbli rent kjødelig (ikke født av Ånden), og heller bli værende under vreden, de ønsker ikke å gå inn i det nye livet (som er gjort klart for dem) men elsker synden. Mange øsker å betale for sine egen synder i stede for å ta imot frelsens Gave som gis ved troen på at Herren Jesus Kristus, Han som var uten synd og betalte prisen for deres synder for at vi skulle kunne bli gjenforent med Gud. Matteus 7:13 -14 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og det er mange som går inn gjennom den. Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og det er få som finner den. Matteus’ evangelium 7:21 Ikke alle som sier til Meg: «Herre, Herre», skal komme inn i Himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje. Romerbrevet 12:2 Bli ikke dannet lik denne verden, men bli forvandlet ved fornyelsen av deres sinn, så dere kan prøve hva som er Guds gode, velbehagelige og fullkomne vilje. 1 Johannes 2:15-17 Elsk ikke verden eller de ting som er i verden. Hvis noen elsker verden, er vår Fars kjærlighet ikke i ham. For alt som er i verden, kjøttets lyst, øynenes lyst og stoltheten i livet, er ikke av vår Far, men av verden. Verden forgår, det samme gjør verdens lyst. Men den som gjør Guds vilje, forblir til evig tid. Johannes 3:36 Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.» 2 Korinterbrev 5:17 Om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt. Johannes 3:36... Herregud så ond guden deres er! Og for en ekstrem narcisist!! Hvis ikke man tilber ham (selv om han nekter å legge fram bevis for sin eksistens) så skal folk brenne i helvete. Minner meg om kultledere og andre onde mennesker. Fri tanke og å tenke kristisk er ikle lov. Ham vil bli tilbedt uten spørsmål. Hvorfor i alle dager ser dere opp den denne fæle guden? Anonymkode: 754c6...8f6
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #22 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, Rogadame skrev: Selvfølgelig. Jeg syns Gud beskrevet i bibelen er en maktsyk og voldelig narsisist . De som er enig med denne guden syns åpenbart også det er ok at alle som ikke er enig fortjener å dø og brenne så det sier vel sitt om dem også;) Så mye kjærleik altså;) 🙈 Er ikke alle syndere?...og dermed skyldig i å bryte Guds bud? Om vi velger synden over Han velger vi jo det onde over Han som ønsker at vi skal bli gjenforent med Han og få ett nytt liv. Er jo folk som selv velger å ikke ta imot tilgivelsen som gis ved tro på at Gud betalte selv prisen for det onde vi har gjort. Gud har laget en ferdig vei som står klar, men folk ønsker ikke det nye livet. Man velger jo da selv straffen siden de ikke vil ha Gaven (livet). Om noen bryter landets lover, er staten ond om de sier du har brutt loven og må i fengsel?! Og om de benåder deg, og du ikke ønsker det, er ikke det din egen avgjørelse å gå i fengsel å ta straffen for det du har gjort.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #23 Skrevet 19. november 2020 Kan dere være så snill å slutte å diskutere religion her? Det er også interessant men ikke det tråden handler om. Anonymkode: c75a9...2fb 1
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #24 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Er ikke alle syndere?...og dermed skyldig i å bryte Guds bud? Om vi velger synden over Han velger vi jo det onde over Han som ønsker at vi skal bli gjenforent med Han og få ett nytt liv. Er jo folk som selv velger å ikke ta imot tilgivelsen som gis ved tro på at Gud betalte selv prisen for det onde vi har gjort. Gud har laget en ferdig vei som står klar, men folk ønsker ikke det nye livet. Man velger jo da selv straffen siden de ikke vil ha Gaven (livet). Om noen bryter landets lover, er staten ond om de sier du har brutt loven og må i fengsel?! Og om de benåder deg, og du ikke ønsker det, er ikke det din egen avgjørelse å gå i fengsel å ta straffen for det du har gjort. Preaching to the wrong choir. Jeg tror ikke på Gud
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #25 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Johannes 3:36... Herregud så ond guden deres er! Og for en ekstrem narcisist!! Hvis ikke man tilber ham (selv om han nekter å legge fram bevis for sin eksistens) så skal folk brenne i helvete. Minner meg om kultledere og andre onde mennesker. Fri tanke og å tenke kristisk er ikle lov. Ham vil bli tilbedt uten spørsmål. Hvorfor i alle dager ser dere opp den denne fæle guden? Anonymkode: 754c6...8f6 Folk ønsker ikke bevis heller. De er så bestemt på sin vei. Er få man møter som har et åpent sinn, de tenker akkurat det propagandaen har lært de å tenke, og alle som ikke er enige og tenker utenfor boksen (fritenkere) blir stemplet som idioter uansett hvor mye beviser man gir til de slik at de kan starte å stille spørsmål ved det de er oppvokst med/ eller opplært til å tenke. Gud er uten synd, mennesker (vi) er syndere (onde).
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #26 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dere være så snill å slutte å diskutere religion her? Det er også interessant men ikke det tråden handler om. Anonymkode: c75a9...2fb Nå har du posta dette under religionsforum så da får du gjerne svar med religiøst vinkling. Jeg tror personlig det har mer enn en forklaring på hvorfor enkelte er mer ego enn andre : - oppvekst(lære empati fra barns alder) - psykologiske defekter. -folk har nok med sitt- travel hverdag som folk gjør at de knapt kan holde sitt eget liv i gang. -påvirkning fra sosiale media. -hvilken mennesker man omgås med til daglig.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #27 Skrevet 19. november 2020 Tja, jeg oppleves kanskje som litt kald innimellom, men det er en selvbevarende strategi. Jeg brydde meg alt for mye om dyrevern da jeg var yngre og ble så deprimert jo flere videoer jeg så og jo mer jeg lærte om industrien jo mer frustrert ble jeg over venner og familie som støttet dette. over 3 milliarder som dør hver eneste dag rommer ufattelige lidelser. Så til slutt måtte jeg bare stenge av. Det er så mye lidelse rundt om i verden og frustrasjonen over alle som betaler for at det skal få pågå ble for stor. Så nå lever jeg heller uten å bry meg. Mye enklere sånn. Skulle ønske jeg orket å stå i det men det gjør jeg ikke. Anonymkode: 3d16c...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #28 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, Rogadame skrev: Nå har du posta dette under religionsforum så da får du gjerne svar med religiøst vinkling. Jeg tror personlig det har mer enn en forklaring på hvorfor enkelte er mer ego enn andre : - oppvekst(lære empati fra barns alder) - psykologiske defekter. -folk har nok med sitt- travel hverdag som folk gjør at de knapt kan holde sitt eget liv i gang. -påvirkning fra sosiale media. -hvilken mennesker man omgås med til daglig. Dette er ikke et religionsforum, men et forum om religion, alternativt og filosofiske spørsmål. Jeg tenker at temaet passet til filosofiske spørsmål. Det er helt greit for meg at noen svarer med en litt filosofisk vinkling, men ikke når det tar og og diskuteres om religion er bra/dårlig, hvem som kommer til himmelen etc, for det er ikke tema for denne tråden. 🙂 Anonymkode: c75a9...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #29 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er ikke et religionsforum, men et forum om religion, alternativt og filosofiske spørsmål. Jeg tenker at temaet passet til filosofiske spørsmål. Det er helt greit for meg at noen svarer med en litt filosofisk vinkling, men ikke når det tar og og diskuteres om religion er bra/dårlig, hvem som kommer til himmelen etc, for det er ikke tema for denne tråden. 🙂 Anonymkode: c75a9...2fb Litt religiøs vinkling mente jeg, ikke filosofisk. Anonymkode: c75a9...2fb
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #30 Skrevet 19. november 2020 6 minutter siden, Rogadame skrev: Preaching to the wrong choir. Jeg tror ikke på Gud Jeg fikk med meg det Var vel ingen hemmelighet. Får jeg ikke lov å dele med deg pga at du ikke tror? Var jo du som siterte først, Jeg har ikke problem med at du ikke tror, men om du har problem med at jeg tror og deler det med deg så tar jeg å ender det med dette verset. Lukas 5:30-32 Deres skriftlærde og fariseerne anklaget disiplene Hans og sa: «Hvorfor spiser og drikker dere sammen med tol-lere og syndere?» Jesus svarte dem: «De som er friske, har ikke bruk for lege, men de som er syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» Ha en fin kveld anyways
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #31 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg oppleves kanskje som litt kald innimellom, men det er en selvbevarende strategi. Jeg brydde meg alt for mye om dyrevern da jeg var yngre og ble så deprimert jo flere videoer jeg så og jo mer jeg lærte om industrien jo mer frustrert ble jeg over venner og familie som støttet dette. over 3 milliarder som dør hver eneste dag rommer ufattelige lidelser. Så til slutt måtte jeg bare stenge av. Det er så mye lidelse rundt om i verden og frustrasjonen over alle som betaler for at det skal få pågå ble for stor. Så nå lever jeg heller uten å bry meg. Mye enklere sånn. Skulle ønske jeg orket å stå i det men det gjør jeg ikke. Anonymkode: 3d16c...5b8 Har du noen eksempler på hvordan du lever uten å bry deg? Anonymkode: c75a9...2fb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #32 Skrevet 19. november 2020 Jeg har wndt opp med å bli mer sånn med årene, fordi jeg egentlig aldri har hatt noe særlig liv. Nå slutter jeg å stille opp på meningsløse ting aom tapper meg, bare for syns skyld. Andre får heller bli sure. Anonymkode: 26684...613
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #33 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Jeg fikk med meg det Var vel ingen hemmelighet. Får jeg ikke lov å dele med deg pga at du ikke tror? Var jo du som siterte først, Jeg har ikke problem med at du ikke tror, men om du har problem med at jeg tror og deler det med deg så tar jeg å ender det med dette verset. Lukas 5:30-32 Deres skriftlærde og fariseerne anklaget disiplene Hans og sa: «Hvorfor spiser og drikker dere sammen med tol-lere og syndere?» Jesus svarte dem: «De som er friske, har ikke bruk for lege, men de som er syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse.» Ha en fin kveld anyways fint pakka inn i bibelsk poesi oversatt til = de som IKKE tror på Gud skal dø.
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #34 Skrevet 19. november 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke et religionsforum, men et forum om religion, alternativt og filosofiske spørsmål. Jeg tenker at temaet passet til filosofiske spørsmål. Det er helt greit for meg at noen svarer med en litt filosofisk vinkling, men ikke når det tar og og diskuteres om religion er bra/dårlig, hvem som kommer til himmelen etc, for det er ikke tema for denne tråden. 🙂 Anonymkode: c75a9...2fb Jeg siterte brukeren som mener det man må gjøre for bli et bedre menneske er å begynne å lese bibelen og tro på Gud. Jeg mener at religion ikke har dibs på å være uselvisk og bra menneske , ofte er det omvendt.. at troende dømmer mennesker som ikke tror det samme som en selv , som ironisk gjør dem selv egoistiske, selvopphøyde og deler et menneskeverd inn etter hvilken trosretning de har. Jeg mener jo mer kunnskap og empati barn lærer fra starten av (filosofi /rett/galt etikk ) dess større sjans for at verdens blir et bedre sted å være for neste generasjon. Alt kommer an på hvilke briller man velger å se igjennom..ikke glem at sosiale medier ofte har en negativ vinkling på verdensbildet Endret 19. november 2020 av Rogadame
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #35 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, Rogadame skrev: Jeg siterte brukeren som mener det man må gjøre for bli et bedre menneske er å begynne å lese bilen og tro på Gud. Jeg mener at religion ikke har dibs på å være uselvisk og bra menneske , ofte er det omvendt.. at troende dømmer mennesker som ikke tror det samme som en selv , som ironisk gjør dem selv egoistiske, selvopphøyde og deler et menneskeverd inn etter hvilken trosretning de har. Jeg mener jo mer kunnskap og empati barn lærer fra starten av (filosofi /rett/galt etikk ) dess større sjans for at verdens blir et bedre sted å være for neste generasjon. Alt kommer an på hvilke briller man velger å se igjennom..ikke glem at sosiale medier ofte har en negativ vinkling på verdensbildet Okei, takk for svar da. Men jeg er ikke helt enig i det med at ofte er det motsatt. Jeg tenker at folk som er dømmende både kan være religiøse og ikke-religiøse. Noen religiøse er kanskje slik du sier, men noen ikke-religiøse er fæle til å dømme religilse også, fordi de tenker at religiøse alltid eller veldig ofte er slik du beskriver. Men jeg vet ikke om jeg tror religion har så mye å si for at noen ikke bryr seg det minste om andre. Jeg tror det må være mange andre faktorer. Kunnskap og empati var et godt innspill. Men tror du at man lærer empati? Jeg ville tenkt an en del empati også er medfødt, men det er kanskje en blanding. Anonymkode: c75a9...2fb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #36 Skrevet 19. november 2020 På 18.11.2020 den 16.56, AnonymBruker skrev: Noen folk er veldig egoistiske, tenker bare på seg selv, bryr seg kun om hva som er best for en selv, gjør aldri noe som kan glede andre hvis en ikke får noe utav det selv. Hvorfor er det noen som er sånn? Er det bare sånn de er? Eller har oppvekst og miljø mye å si? Kan de, og vil de endre seg? Hva slags kjærlighet eller godhet er det egentlig snakk om hvis ikke begge får noe ut av det? Hvis du fikk en klem av en person som var ærlig og sa: "jeg har egentlig null interesse av å gi deg denne klemmen, men gjør det likevel" - hvordan ville du følt deg? Ville du følt kjærlighet og verdsettelse? Jeg selv driver ikke med den type oppofrelse som du vil se, og ønsker heller ikke å motta den selv. Jeg vil oppleve godhet fra mennesker fordi at jeg betyr noe for dem. Det varmer meg å oppleve gjensidig verdi og interesse sammen med mennesker. Det varmer meg ikke å høre at jeg egentlig er personlig uinteressant, men at vedkommende bare velger å ofre seg for min skyld. Anonymkode: ea386...e20
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #37 Skrevet 19. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags kjærlighet eller godhet er det egentlig snakk om hvis ikke begge får noe ut av det? Hvis du fikk en klem av en person som var ærlig og sa: "jeg har egentlig null interesse av å gi deg denne klemmen, men gjør det likevel" - hvordan ville du følt deg? Ville du følt kjærlighet og verdsettelse? Jeg selv driver ikke med den type oppofrelse som du vil se, og ønsker heller ikke å motta den selv. Jeg vil oppleve godhet fra mennesker fordi at jeg betyr noe for dem. Det varmer meg å oppleve gjensidig verdi og interesse sammen med mennesker. Det varmer meg ikke å høre at jeg egentlig er personlig uinteressant, men at vedkommende bare velger å ofre seg for min skyld. Anonymkode: ea386...e20 Det du skriver er nok ikke det jeg mener. Man kan få noe ut av det inni seg, men jeg mener de som kun gjør ting som gir dem selv fordeler, ikke bryr seg om de sårer andre osv. Anonymkode: c75a9...2fb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #38 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: Kose dere masse på harmageddon 👍 🦓🦁🦜🌈 Jeg blir ikke å finne paradiset, kunne ikke tenke meg noe mindre fristende. Å sulle dag ut og inn , udødelig å aldri bli gammel , der alle er lydige 🐑🐑🐑🐑 Ingen sulter i paradiset Anonymkode: 0e310...d92
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #39 Skrevet 19. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Har du noen eksempler på hvordan du lever uten å bry deg? Anonymkode: c75a9...2fb Tja, de fleste store katastrofer i verden bryr meg pent lite. Ei heller egentlig om det skjer med venner (men jeg pleier å late som jeg bryr meg altså). Veldig lite går inn på meg. Jeg krangler aldri for jeg bryr meg egentlig ikke. Det er så lite problem sammenlignet med lidelsene som foregår akkurat nå. Mht Korona feks så er jeg litt sånn..jaja, dette hadde strengt talt aldri skjedd om vi ikke utnyttet dyra på sånn grusom måte så shocking news: takk dere selv. Anonymkode: 3d16c...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #40 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, Rogadame skrev: der alle er lydige 🐑🐑🐑🐑 Du klarte ikke la være å komme med ondskapsfullt hat og latterliggjøring denne gangen heller. Typisk ateister. Ikke rart dere er hatet i mange deler av verden. Anonymkode: 0e310...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå