AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Noen folk er veldig egoistiske, tenker bare på seg selv, bryr seg kun om hva som er best for en selv, gjør aldri noe som kan glede andre hvis en ikke får noe utav det selv. Hvorfor er det noen som er sånn? Er det bare sånn de er? Eller har oppvekst og miljø mye å si? Kan de, og vil de endre seg? Anonymkode: c75a9...2fb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 De sier så.. En person som har kommet til et punkt hvor de ikke bryr seg. Så er det rett og slett fordi personen har brydd seg altfor mye på sine bekostninger - skjønt at det ikke er egenvinning på det da alle er ego og tenker på seg selv. Ond sirkel ja Anonymkode: cef5f...b75 2
Rant Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Oppvekst og miljø. Mengde narsissistiske trekk i personligheten. Du har f.eks 20% narsissisme i deg, folk som ikke bryr seg har 60% +, eller så har de en personlighetsforstyrrelse, som f.eks narsissistisk pf. med 90% + narsissisme i personligheten. 1
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen folk er veldig egoistiske, tenker bare på seg selv, bryr seg kun om hva som er best for en selv, gjør aldri noe som kan glede andre hvis en ikke får noe utav det selv. Hvorfor er det noen som er sånn? Er det bare sånn de er? Eller har oppvekst og miljø mye å si? Kan de, og vil de endre seg? Anonymkode: c75a9...2fb De passer på at nummer en får sitt først og fremst. De vil aldri forandre seg.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 De er nok ateister uten moral eller en eneste tanke om å vise hensyn til andre. Anonymkode: 0e310...d92
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 Takk for alle svar. Er litt vanskelig å forstå seg på folk noen ganger. Er det noen som kjenner seg igjen i beskrivelsen som kanskje vil fortelle sitt perspektiv? Anonymkode: c75a9...2fb
oeas Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 Det kan være mange grunner til at noen bare tenker på seg selv. Det er to ting spesielt jeg tenker på her. 1. Alle tenker på seg selv. Alle står seg selv nærmest. Og det vi tenker på som omtanke overfor andre, som f.eks. det å gi gaver eller å vise omsorg, er egentlig bare egoistiske handlinger, det også. Du ville ikke gitt en gave til noen hvis ikke du kjente på en forventing fra de rundt deg om å gi eller om ikke det gjorde deg lykkelig selv. Eller omsorg, hvis ikke det var for at empatien rev og slet i deg. Når jeg gir julegaver, for eksempel, så er det ikke først og fremst fordi jeg tror at det er så forbanna viktig for dem rundt meg, men fordi det setter meg i skikkelig julestemning. Det andre er: 2. Skal du gi til andre, så trenger du overskudd. Har du ikke overskudd, så har du heller ingenting å gi. Det er som med flyreiser, hvor du bes om å ta på deg din egen surstoffmaske først, før du begynner å hjelpe andre. Når jeg ser folk bare tenke på seg selv, og det kan være hvem som helst, inkludert både Trump og Manshaus, som har gjort forferdelige ting, så tenker jeg ofte; hvilket insentiv har de for å tenke eller gjøre annerledes? Hvorfor skulle de ta det så fryktelig fælt om du sitter der og griner? Jeg opplever som oftest at om man bare gir folk en grunn til å være god, om de bare opplever at de har et personlig insentiv til å hjelpe andre, så får du dem til å bry seg og endre adferd, også. Tenker folk bare på seg selv, så er det bare fordi de ikke har fått på seg surstoffmasken sin selv enda. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, oeas skrev: Det kan være mange grunner til at noen bare tenker på seg selv. Det er to ting spesielt jeg tenker på her. 1. Alle tenker på seg selv. Alle står seg selv nærmest. Og det vi tenker på som omtanke overfor andre, som f.eks. det å gi gaver eller å vise omsorg, er egentlig bare egoistiske handlinger, det også. Du ville ikke gitt en gave til noen hvis ikke du kjente på en forventing fra de rundt deg om å gi eller om ikke det gjorde deg lykkelig selv. Eller omsorg, hvis ikke det var for at empatien rev og slet i deg. Når jeg gir julegaver, for eksempel, så er det ikke først og fremst fordi jeg tror at det er så forbanna viktig for dem rundt meg, men fordi det setter meg i skikkelig julestemning. Det andre er: 2. Skal du gi til andre, så trenger du overskudd. Har du ikke overskudd, så har du heller ingenting å gi. Det er som med flyreiser, hvor du bes om å ta på deg din egen surstoffmaske først, før du begynner å hjelpe andre. Når jeg ser folk bare tenke på seg selv, og det kan være hvem som helst, inkludert både Trump og Manshaus, som har gjort forferdelige ting, så tenker jeg ofte; hvilket insentiv har de for å tenke eller gjøre annerledes? Hvorfor skulle de ta det så fryktelig fælt om du sitter der og griner? Jeg opplever som oftest at om man bare gir folk en grunn til å være god, om de bare opplever at de har et personlig insentiv til å hjelpe andre, så får du dem til å bry seg og endre adferd, også. Tenker folk bare på seg selv, så er det bare fordi de ikke har fått på seg surstoffmasken sin selv enda. Sikkert mye sant i dette. Men det er jo forskjeller på folk som ikke skyldes hvordan man har det. Noen som har det vonddt og sliter psykisk, kan fint vise mer omsort enn de enkelte som egentlig har det de trenger. Kan det være mangel på kjærlighet i livet som gjør at de ikke har kjærlighet å gi? I tillegg vil jeg tro gener også betyr en del? Slik noen skrev her, om narsissistiske personlighetstrekk. Anonymkode: c75a9...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert mye sant i dette. Men det er jo forskjeller på folk som ikke skyldes hvordan man har det. Noen som har det vonddt og sliter psykisk, kan fint vise mer omsort enn de enkelte som egentlig har det de trenger. Kan det være mangel på kjærlighet i livet som gjør at de ikke har kjærlighet å gi? I tillegg vil jeg tro gener også betyr en del? Slik noen skrev her, om narsissistiske personlighetstrekk. Anonymkode: c75a9...2fb Omsorg, og vondt. Ble et par skrivefeil. Anonymkode: c75a9...2fb
oeas Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det være mangel på kjærlighet i livet som gjør at de ikke har kjærlighet å gi? Jeg tror det. Og om ikke "kjærlighet", nødvendigvis, så andre ting som er tilsvarende viktig for at vi skal ha det bra. Som f.eks. å føle seg sett, hørt og akseptert, det å føle tilhørighet til en gruppe (en opplever som ens egen) og det å føle mening og mestring i både hverdagen og livet generelt. Lykkelige mennesker er jevnt over trivelige mennesker. Og tilsvarende; sure liv skaper sure holdninger. Men, ja, det finnes naturligvis andre faktorer som ikke har noen ting med noe av dette å gjøre, også. Vi er f.eks. alle sammen et resultat av hvordan hver enkelt én av oss er skrudd sammen på og hvordan vi lever. Og det er begrenset hvor mye vi kan påvirke, hvis vi tenker at det er noe vi har lyst til å gjøre, om det kjennes feil innerst inne. Da kjenner man seg raskt frustrert og utilfreds. Man kan ikke lure seg selv, bare lære seg selv å kjenne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De er nok ateister uten moral eller en eneste tanke om å vise hensyn til andre. Anonymkode: 0e310...d92 ÅÅ der kom ateisthater-trollet frem igjen Anonymkode: 31c13...7af 4
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Men vit dette, at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene elske seg selv, elske penger, skryte, være stolte, spotte, være ulydige mot foreldre, utakk-nemlige, vanhellige, uten naturlig kjærlighet, uforsonlige, baktalere, uten selvtukt, brutale, uten kjærlighet til det gode, forrædere, oppfarende, oppblåste og slike som elsker lysten høyere enn de elsker Gud. - 2 Timoteus 3:1-4 1
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 35 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Men vit dette, at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For da skal menneskene elske seg selv, elske penger, skryte, være stolte, spotte, være ulydige mot foreldre, utakk-nemlige, vanhellige, uten naturlig kjærlighet, uforsonlige, baktalere, uten selvtukt, brutale, uten kjærlighet til det gode, forrædere, oppfarende, oppblåste og slike som elsker lysten høyere enn de elsker Gud. - 2 Timoteus 3:1-4 Går ganske rævva med de fleste brukere her inne på kvinneguiden da på dommedagen
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Tror oppdragelse har mye å si. Barneoppdragelse går i står grad ut på å avlære barn å bare tenke på seg selv. Hvis ingen tar den jobben blir resultatet fort dårlig. Anonymkode: 8c26b...f10
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 33 minutter siden, Rogadame skrev: Går ganske rævva med de fleste brukere her inne på kvinneguiden da på dommedagen Er dessverre sant det. Er mange i "kirkene" også som blir stående utenfor porten, som trodde de var frelst siden de går i "kirken" på søndag. Er ikke alle som har skjønt at de må bli født på ny, og mange velger å forbli rent kjødelig (ikke født av Ånden), og heller bli værende under vreden, de ønsker ikke å gå inn i det nye livet (som er gjort klart for dem) men elsker synden. Mange øsker å betale for sine egen synder i stede for å ta imot frelsens Gave som gis ved troen på at Herren Jesus Kristus, Han som var uten synd og betalte prisen for deres synder for at vi skulle kunne bli gjenforent med Gud. Matteus 7:13 -14 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og det er mange som går inn gjennom den. Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og det er få som finner den. Matteus’ evangelium 7:21 Ikke alle som sier til Meg: «Herre, Herre», skal komme inn i Himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje. Romerbrevet 12:2 Bli ikke dannet lik denne verden, men bli forvandlet ved fornyelsen av deres sinn, så dere kan prøve hva som er Guds gode, velbehagelige og fullkomne vilje. 1 Johannes 2:15-17 Elsk ikke verden eller de ting som er i verden. Hvis noen elsker verden, er vår Fars kjærlighet ikke i ham. For alt som er i verden, kjøttets lyst, øynenes lyst og stoltheten i livet, er ikke av vår Far, men av verden. Verden forgår, det samme gjør verdens lyst. Men den som gjør Guds vilje, forblir til evig tid. Johannes 3:36 Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.» 2 Korinterbrev 5:17 Om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt.
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, 1 korinter 15:1-4 skrev: Er dessverre sant det. Er mange i "kirkene" også som blir stående utenfor porten, som trodde de var frelst siden de går i "kirken" på søndag. Er ikke alle som har skjønt at de må bli født på ny, og mange velger å forbli rent kjødelig (ikke født av Ånden), og heller bli værende under vreden, de ønsker ikke å gå inn i det nye livet (som er gjort klart for dem) men elsker synden. Mange øsker å betale for sine egen synder i stede for å ta imot frelsens Gave som gis ved troen på at Herren Jesus Kristus, Han som var uten synd og betalte prisen for deres synder for at vi skulle kunne bli gjenforent med Gud. Matteus 7:13 -14 Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og det er mange som går inn gjennom den. Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og det er få som finner den. Matteus’ evangelium 7:21 Ikke alle som sier til Meg: «Herre, Herre», skal komme inn i Himlenes rike, men den som gjør Min himmelske Fars vilje. Romerbrevet 12:2 Bli ikke dannet lik denne verden, men bli forvandlet ved fornyelsen av deres sinn, så dere kan prøve hva som er Guds gode, velbehagelige og fullkomne vilje. 1 Johannes 2:15-17 Elsk ikke verden eller de ting som er i verden. Hvis noen elsker verden, er vår Fars kjærlighet ikke i ham. For alt som er i verden, kjøttets lyst, øynenes lyst og stoltheten i livet, er ikke av vår Far, men av verden. Verden forgår, det samme gjør verdens lyst. Men den som gjør Guds vilje, forblir til evig tid. Johannes 3:36 Den som tror på Sønnen, har evig liv. Men den som ikke vil tro Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham.» 2 Korinterbrev 5:17 Om noen er i Kristus, er han en ny skapning. Det gamle er forbi. Se, alt er blitt nytt. Kose dere masse på harmageddon 👍 🦓🦁🦜🌈 Jeg blir ikke å finne paradiset, kunne ikke tenke meg noe mindre fristende. Å sulle dag ut og inn , udødelig å aldri bli gammel , der alle er lydige 🐑🐑🐑🐑 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 TS her, fint at dere engasjerer dere, men var ikke helt de religiøse spørsmålene rundt dette jeg ville diskutere her. Postet tråden under denne kategorien fordi det inneholdt "filosofiske spørsmål". Anonymkode: c75a9...2fb
1 korinter 15:1-4 Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, Rogadame skrev: Kose dere masse på harmageddon 👍 🦓🦁🦜🌈 Jeg blir ikke å finne paradiset, kunne ikke tenke meg noe mindre fristende. Å sulle dag ut og inn , udødelig å aldri bli gammel , der alle er lydige 🐑🐑🐑🐑 Det er selvfølgelig ditt valg.
Rogadame Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 (endret) 6 minutter siden, 1 korinter 15:1-4 skrev: Det er selvfølgelig ditt valg. Selvfølgelig. Jeg syns Gud beskrevet i bibelen er en maktsyk og voldelig narsisist . De som er enig med denne guden syns åpenbart også det er ok at alle som ikke er enig fortjener å dø og brenne så det sier vel sitt om dem også;) Så mye kjærleik altså;) 🙈 Endret 19. november 2020 av Rogadame
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå