AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Kunne du ha kjøpt en leilighet med skjeggkre? Det er til salgs det som for meg er en drømmeleilighet. Men det opplyses om at det er skjeggkre i leiligheten. Er det dumt å kjøpe den likevel? Anonymkode: 3f8ff...6ef
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Jeg ville ikke kjøpt, men jeg mener å ha hørt at de har funnet metoder for å bekjempe skjeggkre nå. Du kan jo ta en telefon til et skadedyrfirma og forhøre deg om kostnaden ved å i iverksette tiltak mot skjeggkreene, og ta det med i betraktningen når du legger inn bud. Anonymkode: c96c8...768 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke kjøpt, men jeg mener å ha hørt at de har funnet metoder for å bekjempe skjeggkre nå. Du kan jo ta en telefon til et skadedyrfirma og forhøre deg om kostnaden ved å i iverksette tiltak mot skjeggkreene, og ta det med i betraktningen når du legger inn bud. Anonymkode: c96c8...768 Takk for svar! Kan du utdype litt hvorfor du ikke ville kjøpt? Anonymkode: 3f8ff...6ef
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Har nok med den krypa jeg ikke vet finnes i huset. Trenger ikke vite hva som kan kravle inn ørene på meg. Anonymkode: 72f60...1e6
Jr.Garcon Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke kjøpt, men jeg mener å ha hørt at de har funnet metoder for å bekjempe skjeggkre nå. Du kan jo ta en telefon til et skadedyrfirma og forhøre deg om kostnaden ved å i iverksette tiltak mot skjeggkreene, og ta det med i betraktningen når du legger inn bud. Anonymkode: c96c8...768 I leiligheter er det visstnok vanskeligere fordi det fort kan være skjeggkre i hele blokka. Hjelper ikke om kun ens egen leilighet saneres hvis de returnerer fra naboleilighetene. Nei, jeg får spader av småkryp, så hadde ikke kjøpt leilighet med skjeggkre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Er snart vanskelig å kjøpe en leilighet uten skjeggkre i de store byene? De er jo også i alle butikker, kontorer, treningssenter, barnehager og skoler, så tror vi bare må bli vant til å leve med dem. Anonymkode: c03eb...ad1 1
Jippijei Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Det er bare et spørsmål om tid før det er overalt. Finnes gode metoder for å holde bestanden nede.
Mperle Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Ville nok ha kjøpt (spesielt hvis det er drømmeleiligheten!) og tatt med forbehold om at selger bekoster sanering. Syns det er innafor fordi det er uansvarlig å ikke gjøre noe med dem når de først har oppdaget dem. Forsovet bra de informerer om det da, så slipper du å bli overrasket ved evt overtakelse. Har selv oppdaget skjeggkre i min egen leilighet og etter skadedyrfirma satt ut gift i leiligheten har vi ikke sett noe til dyrene (på over 6 mnd!). De kan ikke garantere 100% utryddelse men 95%. Men som en annen her sier så er man også avhengig av at andre enheter gjør det samme fordi de finnes sannsynligvis i andre enheter. Lykke til 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Jeg bor med sølvkre og synes det er helt OK. De kravler ikke rundt over alt, som oppi senga og sånt, men det gjør jo skjeggkre, og så er sistnevnte mye større. Jeg strør et sånt hvitt middel som gjør at kreet tørker ut, under vaskemaskinen blant annet, og da blir bestanden betydelig redusert. Støvsuger hyppig og passer på å lufte godt ut etter dusj. Anonymkode: 2d22f...7e7
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Jeg kjøpte denne sprayen etter tips i en tråd her inne (det beste KG-rådet jeg har fått uansett tema...), og den var imponerende effektiv. Sprayet rommet en gang, og fem måneder senere har jeg ikke sett et eneste kryp på lange tider. Er det drømmeleiligheten er det dumt å la den gå på grunn av noe som kan fikses relativt enkelt. Du har jo ingen garanti for å ikke få det i hus uansett, de blir stadig mer utbredt. Anonymkode: 29abf...e40
draug 75 Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Aner ikke. Det kommer jo faktisk an på mer enn akkurat disse kreene. Hvor drømme denne drømmeleiligheten er. Det er ikke lett å bli kvitt de, særlig i leiligheter, men så går det også an å holde de vekk. Det kan like gjerne være naboleilighetene som er episenter som det er drømmeleiligheten. Rent, ingen matrester, papp osv..., gjør leiligheten mindre interessant for dem. Setter du opp feller her og der så vil du også få kontroll på de.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Folk driver bare med tull. Skjeggekre kommer til å infisere hele Norge, det er bare å slutte å være så redd. De flirer av oss i Frankrike hvor de har skjeggekre, kakkerlakker, rotter, all mulige kryp over akt. De er overalt, i butkkene, på lagrene til møblene, bølgepappen som noen tar med inn i blokka. Du får dem! Men, du kan gjøre det slik at de ikke trives. Ha noen strømgjerrige LED lys på badet og ha dem på hele tiden, de liker ikke lys så da kan de ikke forsyne seg med fukt om natta fra badet. Støvsug hele tiden og ha det rent. Ikke vask med vann! Vann er fyfy, da ber du om at skjeggekrene skal like seg hjemme hos deg. Støvsug matskapet, gulvet, og alt. Sørg for at luften er ren med luftfilter. Klarer du å se kre så er det jo tydelig at det er stor bestand, da kan du bestille skadedyrfirma og de vil legge ut forgiftet åre som vil drepe mange. Skjeggekre er kannibaler og de vil spise hverandre som igjen får i seg forgiftet åte, etc. Etter det vil det være så lite av dem i veggene at du trolig aldri vil måtte bli plaget med dem. Jeg har sett masse rart krype rundt, f.eks. støvlus bor der det er fuktig og som regel vanlig å finne i nybygg, som skjeggekre, nettopp fordi det er tett og konstruksjonen er fuktig så de får de 3 årene de trenger for å vokse seg store og fine. De bryr seg ikke om det er din leilighet, de kryper inn fra naboene uansett. Har blokka et skjeggekreproblem så kan alle gå med på behandling samtidig, så får dere ordnet det. De biter ikke, de spiser støvet, tapeten, pappen din. Papp er ikke bra. Anonymkode: 9f46f...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå