Gå til innhold

Har utrolig sterke og tykke negler, why?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neglene mine er utrolig sterke og tykke, med det har de også en veldig rar form. De fleste sliter jo med motsatt, at neglene er tynne og flisete. Jeg kan ikke bruke vanlig papp eller glass fil som andre, her går det bare i fil av metall... tåneglene mine er så tykke at jeg ikke klarer klippe over de med en sånn større negl klipper. Så jeg må file der også, og det tar en evighet. Har hatt forskjellig kosthold med årene, både meget dårlig og bra. Har gått perioder uten melk, ikke noe forskjell. Gått på lavkarbo og periodisk fasting, ikke noe forskjell på neglene. Heldigvis virker det som at neglen bruker mye av «energien» på å gjøre seg tykk, dermed vokser veldig sakte. 

Noen som kan ha noen teorier hvorfor mine negler er sånn? Jeg er nordisk lys ellers, blondt hår og helt kritthvit bleik. 

Da jeg prøver søke om det på nettet, kommer det bare tips om de som har for tynne negler, eller tips om neglesopp, som jeg ikke har. 

Har alltid lurt på hvorfor jeg er sånn... ingen i familien har dette heller 😑

Anonymkode: 17b1c...f13

Skrevet

Har aldri møtt noen med negler som meg, så vet ikke hvorfor jeg tenkte at jeg ville få napp her inne 😆 Jeg er nok den eneste i Norge 🤔

Skrevet

Sopp

Anonymkode: 2244d...f8a

• Liker 1
Skrevet

Er neglene missfarget? Kan det være neglsopp? 

Anonymkode: bdee3...8c8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri møtt noen med negler som meg, så vet ikke hvorfor jeg tenkte at jeg ville få napp her inne 😆 Jeg er nok den eneste i Norge 🤔

Mulig vi har samme problemet. Jeg fikk beskjed om at det var fotsopp, gikk på kur og ingenting skjedde. Til og med prøvd antibiotika mot dette. Har dette kun på tåneglene. Gått til fotterapeut hvor de sier det kan være skadet i neglbåndet, dette kan ikke fikses. Jeg tror det er genetisk, fant ut at tremenningen min hadde det samme.. Nå har jeg anskaffet meg et pedikyrsett hvor jeg får filt med litt mer skikkelig utstyr, for som du sier.. Neglfil er bare å glemme. Her må det verktøy til for å file ned. Dette har hindret meg stort i hverdagen. 

Glemmer aldri den dagen jeg var i syden sammen med min mor, var kanskje 10år. Var på badeland og stod i kø. To jenter begynte å peke på meg og le av meg, og kiket ned på tåen min. Etter den dagen begynte jeg å skjemmes, og har prøvd å skjult problemet så godt jeg kan. Jeg drar aldri til syden uten å file neglene så godt jeg kan, samt neglakk. Jeg har prøvd alt, vært hos hudspesialist, flere fotterapeuter, leger osv osv. Det er ingenting jeg kan gjøre med det. Det er genetisk. 

Anonymkode: 74867...b57

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sopp

? Hvor kom det fra 😄

Anonymkode: cd121...d23

Skrevet

Dette har aller mest med arv å gjøre, blir litt som med hår..

Jeg har også veldig tykke og kraftige negler, og har så solide negler på føttene at det er veldig vanskelig å kutte de av. Fordelen er jo at det er rasende enkelt å ha fine lange negler. Mine negler vokser også sakte, har også tenkt at det har en sammenheng med tykkelse/kvalitet 😆

Husker at min mor også hadde sterke lange negler, og datteren min har nok delvis arvet min type. Hun er 12 år og har lange pene negler. Både hun og jeg bruker negler når vi f.eks skal åpne pappkartonger som er taper godt igjen. Praktisk med verktøy i umiddelbar nærhet. 

Hva mener du med at neglene dine har rar form?

Skrevet (endret)

Flere som snakker om sopp her, noe du sier at du ikke har.

Hvis det skulle være snakk om at du har en lidelse, kan det muligens være dette. Men da er neglene også misfargede, det er snakk om separasjon av selve negleplaten og det rundt, og neglen smuldrer ytterst. Og det er mest vanlig hos eldre. Kan ikke helt skjønne at du har dette.

https://drderamus.com/onychauxis-20175

Endret av Trimsi
La til ekstra info
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sopp

Nei er ikke sopp 😊

ts

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er neglene missfarget? Kan det være neglsopp? 

Anonymkode: bdee3...8c8

Har hatt sånne negler hele livet. De er ikke misfarget og det er ikke sopp 🤷🏼‍♀️

ts

Skrevet
32 minutter siden, Trimsi skrev:

Dette har aller mest med arv å gjøre, blir litt som med hår..

Jeg har også veldig tykke og kraftige negler, og har så solide negler på føttene at det er veldig vanskelig å kutte de av. Fordelen er jo at det er rasende enkelt å ha fine lange negler. Mine negler vokser også sakte, har også tenkt at det har en sammenheng med tykkelse/kvalitet 😆

Husker at min mor også hadde sterke lange negler, og datteren min har nok delvis arvet min type. Hun er 12 år og har lange pene negler. Både hun og jeg bruker negler når vi f.eks skal åpne pappkartonger som er taper godt igjen. Praktisk med verktøy i umiddelbar nærhet. 

Hva mener du med at neglene dine har rar form?

Neglene mine bøyer ser på en måte oppover når de har lende... vanlige negler legger seg bare i samme form som fingeren. Mine går oppover 😅 Legger ved bilde 

F0D13980-93FA-4C12-B9D7-B109434BFBE2.jpeg

30FD807B-6042-4F51-89DC-43F594C844BF.jpeg

B242E147-82FD-4873-8D70-ABDAB304739E.jpeg

Skrevet
32 minutter siden, Trimsi skrev:

Flere som snakker om sopp her, noe du sier at du ikke har.

Hvis det skulle være snakk om at du har en lidelse, kan det muligens være dette. Men da er neglene også misfargede, det er snakk om separasjon av selve negleplaten og det rundt, og neglen smuldrer ytterst. Og det er mest vanlig hos eldre. Kan ikke helt skjønne at du har dette.

https://drderamus.com/onychauxis-20175

Jeg tror nok ikke det er det! 😅 Jeg tror neglene mine er er symptom på noe helt annet 🙈 men hva vet jeg ikke

ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neglene mine bøyer ser på en måte oppover når de har lende... vanlige negler legger seg bare i samme form som fingeren. Mine går oppover 😅 Legger ved bilde 

F0D13980-93FA-4C12-B9D7-B109434BFBE2.jpeg

30FD807B-6042-4F51-89DC-43F594C844BF.jpeg

B242E147-82FD-4873-8D70-ABDAB304739E.jpeg

Hmm synes jo det ser ut som om de er buede ned mot sidene av neglen? Men ser jo at ytterste del går mer utover + litt oppover.

Men kan dette være bare en arvelig greie? Har alltid vært litt fascinert av negler 😜 Og mannen min har f.eks helt annerledes negler enn meg, både i form og tykkelse. Kan lett se på barna våre hvem av de som har arvet hvilke finger og negltyper. Har du lagt merke til om noen i familien din har lignende negler? 

Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Trimsi skrev:

Hmm synes jo det ser ut som om de er buede ned mot sidene av neglen? Men ser jo at ytterste del går mer utover + litt oppover.

Men kan dette være bare en arvelig greie? Har alltid vært litt fascinert av negler 😜 Og mannen min har f.eks helt annerledes negler enn meg, både i form og tykkelse. Kan lett se på barna våre hvem av de som har arvet hvilke finger og negltyper. Har du lagt merke til om noen i familien din har lignende negler? 

Ingen i familien min har det, bare meg 😅

ts

Skrevet

Typen må klippe tånegler med avbitertang😀

Anonymkode: 8c976...cd4

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

? Hvor kom det fra 😄

Anonymkode: cd121...d23

Fortykkede negler er et symptom på neglesopp. Har du tatt prøver for det? Lukter de noe mens du filer de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...