AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Barnet mitt er ett år og jeg er helt mutters alene med han. Har ikke et sekunds hjelp av noen, til noen ting. Han er ekstremt aktiv, sover ekstremt dårlig og har vært en krevende baby fra dag 1. På ett år har jeg ikke tatt i avisen en gang, har ikke ligget på sofaen i 5 min, har ikke dusjet alene, sovet alene, spist i fred eller noen ting, noen verdens gang. Ingen av besteforeldrene bryr seg, faren stakk tidlig og det er bare meg. Jeg har hittil hatt permisjon, men han starter i barnehagen 100% over nyttår. Da begynner jeg i 50% stilling en periode for en myk start. Det vil jo si at jeg har noen dager fri i uka, hvor han har barnehageplass. Når jeg forteller andre at jeg skal ha han 100% i bhg (men med kortere dager selvsagt) for å få hentet meg litt inn etter dette vanvittig tunge året, blir jeg jo sett på som om jeg skulle sagt at jeg slo han regelmessig? Blir fortalt at jeg er såå egoistisk, slem og urettferdig som ønsker å være hjemme alene innimellom. Det har jeg ALDRI vært siden han ble født, ikke fem minutter en gang. Jeg lengter så ekstremt etter det - bare en time helt alene! Er det så hårreisende? Folk som har engasjerte besteforeldre eller en partner tror jeg ikke kan forestille seg en gang hvordan det er å ikke ha ett sekunds fred i løpet av et ÅR 🤷🏽♀️ Hvorfor dømme og være frekk? Anonymkode: 58516...982 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. november 2020 Nei, du er på ingen måte egoistisk💙. Tror faktisk du blir (om mulig), en enda bedre mamma når du får mulighet til å hente deg litt inn💕 Anonymkode: 2246b...f2b 146
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 18. november 2020 Nyt det! ☺️ (Om/når du får overskudd kan du jo heller gi han litt kortere dager evt - men dette høres jo flott ut, myk start for han og avlastning for deg!) Anonymkode: b83aa...412 57
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Føler veldig med deg. Drit i hva andre mener om dine valg. Folk mener så mye kritisk om andre hele tiden uansett. Gjør dette med god samvittighet er mitt råd. Anonymkode: c5d9a...7a8 42
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Bare le av de og be de komme med en mening igjen etter 2 døgn i dine sko. Dette må du ikke ta deg nær av! Anonymkode: 00be3...803 34
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Du gjør det som er best for familien din❤️Slutt å fortell om korte eller lange dager til venner og kjente, folk skal alltid ha noen å rakke ned på. Anonymkode: 417d5...3b7 25
Taffel Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Det er rart at du får denne tilbakemeldingen fra "alle"? Sikker på at det ikke er EN som sår disse frøene, og at du i all din slitenhet og dårlige samvittighet vektlegger dette for mye? Valget ditt høres da helt normalt ut? Bare å drite i og gjøre som du har tenkt. Det er fantastisk å få den avlastningen, komme seg ut i arbeidslivet, i tillegg til at barnet ditt får bli både sosialisert og stimulert. 15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Nei, ungen trenger en mamma som får hentet seg inn. Dessuten er det bra for barn å være i barnehagen og treffe andre barn og voksne 😊 Jeg har en litt lik historie, synes det er kjempebra at du tar grep for å ta mer vare på deg selv ❤ Anonymkode: 2256d...677 17
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Nyt tiden som kommer, det har du fortjent. Har aldri hørt om at man ikke skal ha barnet i barnehage, selv om man har noen fridager innimellom? Anonymkode: 33b4a...a69 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Jeg ville aldri gitt deg en slik tilbakemelding. Selvsagt skal barnet gå i bhg og du få litt velfortjent fred og ro. Du er Anonymkode: 3a80a...276 5
marita31 Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 uff er alltid de som har andre meninger, men tenk på hva som er best for deg og barnet ditt og ikke hva andre sier. det er bra at han får være i barnehagen og han får en mor som får hvilt seg litt og, så du får mer overskudd til han. støtter deg i dette. vet hvor tøft det kan være. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Hvem er disse menneskene egentlig? De tror jeg du har godt av å kutte ut. Du er faktisk en god mamma som tar vare på deg selv. Da vil du få mer overskudd til barnet ditt. Det er uansett ikke fælt for barnet med noen timer i barnehagen. De fleste barn har det veldig fint i barnehage og i den alderen sover de jo ofte en del også mens de er der. Hent deg inn på søvn, spis mat i fred og ro, tren, ta deg en dusj eller noe annet du har lyst til med god samvittighet. Du har gjort og gjør en kjempeinnsats og fortjener litt tid for deg selv. Anonymkode: 706c3...55e 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 Nei du er ikke en dårlig mor! Ikke la noen få deg til å tro det. Du er beintøff som har gjort alt alene, og det er klart du skal kunne unne deg litt tid til å hente deg inn. Mange mennesker er fryktelig dømmende og bedrevitende, de skulle enkelt og greit skamme seg! Anonymkode: 8d8f5...a6a 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Du høres ut som en fantastisk og tilstedeværende mamma ❤️ Nyt den stunden med 50% jobb, veldig viktig kunne hente seg inn igjen! Anonymkode: 5829e...654 9
Pappi Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Høres litt overdrevet ut at du ikke har ett sekund fred. Det tror jeg ikke på. Men du er ikke en dårlig mor fordi du skal ha barnet 100% i barnehage. Det er nok også bedre for barnet med en mer uthvilt mor. 2
Gjest Magritta Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Syns du virker som en god mor. Ungen har mer glede av ei uthvilt mor, så nyt alenetiden med god samvittighet du.
flygefisk1 Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 Finnes ikke egoistisk. De menneskene som reagerer negativt, kan du jo dra under samme kam, med de som er så usikre på seg selv - at de er nødt til å rakke ned på andre for å føle seg bra. 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 Å du vil vel høre bare støtte antar jeg , gjør som du vil , jeg hadde ikke valgt som deg da. Anonymkode: 1b89c...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Å du vil vel høre bare støtte antar jeg , gjør som du vil , jeg hadde ikke valgt som deg da. Anonymkode: 1b89c...a9b Jeg hadde ikke valgt å kommentere som du gjør her, hva er vitsen? Ts, vi vet ikke om du er en god mamma eller ikke, men det å hente seg inn mens ungen er i barnehagen gjør deg ikke til en dårlig mamma. Anonymkode: 699eb...f6e 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 23 minutter siden, Pappi skrev: Høres litt overdrevet ut at du ikke har ett sekund fred. Det tror jeg ikke på. Men du er ikke en dårlig mor fordi du skal ha barnet 100% i barnehage. Det er nok også bedre for barnet med en mer uthvilt mor. Da har du ikke vært alenemamma uten nettverk til en klistremerkebaby. Anonymkode: 2256d...677 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå