AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei! Jeg tok akkurat Førstehjelp på Mac'en min da jeg liker å gjøre det av og til. Og da ble det funnet noe som må repareres, og det står at Førstehjelp må startes fra Gjenoppretting (se skjermbilde). Så spørsmålet er, vil det si at jeg må installere OS og alt annet på nytt, eller misforstår jeg da? For det har jeg ikke tid til nå, og jeg vet ikke om det er en alvorlig feil heller. Håper noen kan hjelpe meg å svare på dette, for dette er utenfor hva jeg kan om Mac. På forhånd takk #69dudes Dette er forresten loggen fra Førstehjelp, dersom noen skjønner seg på sånt: Kjører Førstehjelp på «Macintosh HD» (disk2s1) MERK: Førstehjelp vil låse startvolumet midlertidig. Verifiserer filsystem. Volumet kunne ikke deaktiveres. Bruker direktemodus. Utfører fsck_apfs -n -l -x /dev/rdisk2s1 Checking the container superblock. Checking the fusion superblock. Checking the EFI jumpstart record. Checking the space manager. Checking the space manager free queue trees. Checking the object map. Checking the Fusion data structures. Checking volume. Checking the APFS volume superblock. The volume Macintosh HD was formatted by hfs_convert (945.200.129) and last modified by apfs_kext (945.275.9). Checking the object map. Checking the snapshot metadata tree. Checking the snapshot metadata. Checking snapshot 1 of 1. error: directory valence check: directory (oid 0xc0043): nchildren (4) does not match drec count (0) warning: snapshot fsroot tree corruptions are not repaired; they'll go away once the snapshot is deleted Checking the extent ref tree. Checking the fsroot tree. error: directory valence check: directory (oid 0xc0043): nchildren (4) does not match drec count (0) Verifying allocated space. Performing deferred repairs. error: nchildren of inode object (id 786499) does not match expected value Deferred repairs failed. The volume /dev/rdisk2s1 could not be verified completely. Avslutningskode for filsystemkontroll er 8. Gjenoppretter til opprinnelig funnet tilstand som aktivert. Handlingen fullført. Anonymkode: d0956...c1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå