Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som mange egentlig er teister, kun sinte på Gud. 

Anonymkode: be27f...e35

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bait

Anonymkode: 205ff...2b6

• Liker 6
Skrevet

De er ikke sinte på en gud som ikke finnes, men oppgitte av håpløse folk. 

Anonymkode: 123e5...8d0

• Liker 38
Skrevet

Vi er ikke sinte på noe som vi ikke tror eksisterer, jeg for min del lurer på hvorfor så mange kristne / troende fraskriver seg alt ansvar for eget liv , I tilegg til å trenge en såkalt Gud som mental krykke? 

Anonymkode: 40812...fb6

• Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som mange egentlig er teister, kun sinte på Gud. 

Anonymkode: be27f...e35

Har du et konkret eksempel?Jeg er ateist, men ikke sinna på det som for meg er oppdiktede figurer. Derimot er jeg sint på dem som bruker religionen som alibi for å være et rævva menneske. Selv har jeg bare lest bibelen, og hvis jeg trodde at Gud eksisterte, ville det vært krevende for meg å respektere og stole blindt på en skikkelse som jeg synes framstår som urimelig og usympatisk. Synes det er spennende å snakke med religiøse for ål ære mer om hvordan og hvorfor de tror.

• Liker 20
Skrevet

Tror ikke jeg er så sint, men kan også skjønne at noen voksne blir irritert over hvor ressurskrevende det er å forhindre at barna slår hverandre i hodet med fantasifigurer. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan man være sint på noe(n) man ikke tror at eksisterer?

Blir som om du skulle ha mislikt en farge som ikke finnes i fargespekteret. 🤷‍♂️

• Liker 6
Skrevet

Er da ikke sint 🤷🏼‍♀️ Har ingen grunn til å være sint fordi noen tror på noe annet enn hva jeg gjør. 

Anonymkode: 5c1dc...770

• Liker 1
Skrevet

Er kun sint på folk som ikke skjønner at religion er en privatsak og skal prøve å trumfe gjennom tåpelige regler for andre. 

Anonymkode: c4cea...947

• Liker 7
Skrevet

Og satanister hvorfor hyller de satan om de ikke tror på han eller Gud? 🤷‍♀️

Anonymkode: 87079...115

Skrevet

Ser at jeg leste feil. Nei, i den grad folk er sinte på en religion, så er det utøverne av den, ikke guden i seg selv, de er sinte på. Guden eksisterer ikke, utøverne gjør. Big difference.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og satanister hvorfor hyller de satan om de ikke tror på han eller Gud? 🤷‍♀️

Anonymkode: 87079...115

He he...Satan eksisterer ikke uten Gud, to sider av samme fortelling 😏

Anonymkode: 40812...fb6

Skrevet
1 time siden, Svartfugl skrev:

Har du et konkret eksempel?Jeg er ateist, men ikke sinna på det som for meg er oppdiktede figurer. Derimot er jeg sint på dem som bruker religionen som alibi for å være et rævva menneske. Selv har jeg bare lest bibelen, og hvis jeg trodde at Gud eksisterte, ville det vært krevende for meg å respektere og stole blindt på en skikkelse som jeg synes framstår som urimelig og usympatisk. Synes det er spennende å snakke med religiøse for ål ære mer om hvordan og hvorfor de tror.

Det uthevede er jeg, som religiøs, helt enig i. Og jeg tror på en god Gud, som jeg ikke stoler blindt på, men som jeg likevel stoler på. Jeg er ikke skråsikker, men jeg tror. 

Anonymkode: 534aa...c31

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det uthevede er jeg, som religiøs, helt enig i. Og jeg tror på en god Gud, som jeg ikke stoler blindt på, men som jeg likevel stoler på. Jeg er ikke skråsikker, men jeg tror. 

Ja, jeg tror et stort flertall religiøse er enig i det. Det finnes råtne epler i alle kurver, og man har naturligvis heller ikke et automatisk moralsk overtak ved å være ateist. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Svartfugl skrev:

Ja, jeg tror et stort flertall religiøse er enig i det. Det finnes råtne epler i alle kurver, og man har naturligvis heller ikke et automatisk moralsk overtak ved å være ateist. 

Nei, ingen har i utgangspunktet et moralsk overtak. Noen ateister mener de har det, noen religiøse mener det. Jeg tenker at det er ikke svart-hvitt, og at alle i helhet har like store sjanser til å bli et godt menneske. Jeg personlig er i et kristent miljø der vi blant annet diskuterer hvordan vi kan være et godt menneske. Akkurat det ser jeg på som positivt, men ikke-troende kan også tenke over/diskutere sånt. 

• 5 uker senere...
Skrevet

Ateister er oppsiktsvekkende redde for det de ikke tror på 😂 I min familie nektet en person å sette sine bein i kirka i konfirmasjonsgudstjenesten til sin nevø. Noe så utrolig selvopptatt.

Anonymkode: f54ec...aac

• Liker 7
Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Kjenner en som er fryktelig sinna på Gud for alt han tillater av lidelser. Og likevel er han hardbarka ateist og sier kun idioter tror han kan finnes. 

Anonymkode: 9858d...337

• Liker 1
Skrevet

Er selvfølgelig ikke sint på en imaginær gud. Er mer oppgitt over at folk fremdeles tror på slikt gammelt oppspinn og ja jeg blir vel også sint på dem. Min søster døde da jeg var ung og mitt barn er svært sykt og livet hans vil være svært tungt og vondt.
At noen tror på en slags allmektig Gud som forårsaker så mye smerte, det gjør meg faktisk illsint! 

Anonymkode: f5152...6cf

• Liker 4
Skrevet

Syns nesten alle ateister virker sinte. Fatter ikke hvorfor de skal bry seg med hverken Gud eller de som tror. Ingen presser da troen på dem?

Men jeg har hørt at de tror kristne dømmer dem. Men det tror jeg er mest i deres hode. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ateister er oppsiktsvekkende redde for det de ikke tror på 😂 I min familie nektet en person å sette sine bein i kirka i konfirmasjonsgudstjenesten til sin nevø. Noe så utrolig selvopptatt.

Anonymkode: f54ec...aac

Dette har jeg også undret meg over. Jeg kjenner ateister som ikke vil sette sine ben i en kirke, selv i kultur- og sightseeingøyemed. Peterskirken? Nei, ellers takk. Hvis de mener det bare er eventyr, hvorfor er det så farlig å høre en bit av akkurat det eventyret en gang i blant, særlig når det involverer store hendelser for nær familie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...