AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Er så fed up med unyttige gaver servert, som kun gis for at folk skal slippe sitte med dårlig samvittighet for ikke å ha gitt gave. Parfyme, klær, sminke og masse ting jeg ikke trenger!! Sa at jeg ønsker en frivillig donasjon til et veldedig formål å fikk da til svar at det ikke blir aktuelt. Jeg er voksen og drittlei av gaver!! Jeg kjøper det jeg selv trenger hele året. Flere enn meg?? Anonymkode: 1a05c...589 5
trøndermann38 Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er så fed up med unyttige gaver servert, som kun gis for at folk skal slippe sitte med dårlig samvittighet for ikke å ha gitt gave. Parfyme, klær, sminke og masse ting jeg ikke trenger!! Sa at jeg ønsker en frivillig donasjon til et veldedig formål å fikk da til svar at det ikke blir aktuelt. Jeg er voksen og drittlei av gaver!! Jeg kjøper det jeg selv trenger hele året. Flere enn meg?? Anonymkode: 1a05c...589 Be om å få penger. Funker fint for meg 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Ønsk deg heller tid sammen: et kafebesøk, redtaurantbesøk, teater eller lignende. Kulturlivet trenger også litt hjelp Anonymkode: 1abb8...7c1 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, trøndermann38 skrev: Be om å få penger. Funker fint for meg Nei. Jeg er voksen, huseier, har utdanning, jobb og er forelder. Ber ikke om penger i gave da vel! Anonymkode: 1a05c...589 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Jeg synes det er kjempekoselig med gaver, både å gi og få. Vi legger mye tanke bak gavene og gir veldig bra gaver😅 Men er enig i at det er unødvendig med gaver som man bare har rasket med seg, bare for å gi noe. Anonymkode: 65de1...27a 4
Østkantgutt1913 Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Her brukes ikke masse penger til julegaver. Vi gir det folk trenger av klær fex, og holder pengebruken på lavt nivå 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ønsk deg heller tid sammen: et kafebesøk, redtaurantbesøk, teater eller lignende. Kulturlivet trenger også litt hjelp Anonymkode: 1abb8...7c1 Jeg støtter lokalbedrifter uavhengig av jul. Men godt tips da. Anonymkode: 1a05c...589 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 jeg syns det er koselig og fint å gi og få gaver. Og jeg gir gaver som jeg vet folk har brukt for, kjøper liksom ikke noe bare for å kjøpe noe, da det ikke er vits. Anonymkode: d029e...d98 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Så rart. Jeg får kun ting jeg ønsker meg, trenger og setter pris på. Jeg får også bare fra noen få nære, og ikke fra gud og hvermann. Så trist hvis julegaver ikke hadde vært en del av feiringen. Anonymkode: 008bf...d87 3
Hmmmmmm Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 Andre kan ikke få bestemme over når du vil hoppe av gavetulltoget. Jeg har selv gjort det. Da sa jeg bare at nå er jeg ferdig. Jeg går av her, ikke kjøp noe til meg, for jeg har ikke tenkt å kjøpe til deg/dere. Da stopper de også. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Er så fed up med unyttige gaver servert, som kun gis for at folk skal slippe sitte med dårlig samvittighet for ikke å ha gitt gave. Parfyme, klær, sminke og masse ting jeg ikke trenger!! Sa at jeg ønsker en frivillig donasjon til et veldedig formål å fikk da til svar at det ikke blir aktuelt. Jeg er voksen og drittlei av gaver!! Jeg kjøper det jeg selv trenger hele året. Flere enn meg?? Anonymkode: 1a05c...589 Hvorfor ikke bruke ønskelister? Anonymkode: 00a15...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Lei av å gi så jeg ikke har mulighet til å spare til ting jeg selv trenger når folk rundt meg har råd til å kjøpe sine egne ting. Bare prøver å ikke bli oppfatta som frekk men det svir å la pengene gå, og ikke engang bli satt pris på. Anonymkode: bb234...651
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart. Jeg får kun ting jeg ønsker meg, trenger og setter pris på. Jeg får også bare fra noen få nære, og ikke fra gud og hvermann. Så trist hvis julegaver ikke hadde vært en del av feiringen. Anonymkode: 008bf...d87 Jeg får fra familie og noen nære venninner. Alle nevnt har økonomi til å kjøpe det vi har lyst på eller trenger. Synes ikke det hadde vært trist å avstå fra gavene. Mange har et kvalmt overforbruk mtp gaver. Synes heller pengene burde gå til noen som trenger de! Men, neida, tydeligvis ikke. Anonymkode: 1a05c...589
Hmmmmmm Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 12 minutter siden, trøndermann38 skrev: Be om å få penger. Funker fint for meg Voksene mennesker har vel ikke behov for å ønske seg penger i gave noen gang. Der går grensen min. 2
trøndermann38 Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, Hmmmmmm skrev: Voksene mennesker har vel ikke behov for å ønske seg penger i gave noen gang. Der går grensen min. Ønsker meg ikke penger men i stedet for at familie kjøper ting jeg aldri bruker så gir de meg penger 1
Hmmmmmm Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, trøndermann38 skrev: Ønsker meg ikke penger men i stedet for at familie kjøper ting jeg aldri bruker så gir de meg penger Da burde man vel heller gi f... i å gi noe i det hele tatt. Hvor finner man glede i å bytte sedler?! Enkelte ting skjønner jeg meg ikke på. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får fra familie og noen nære venninner. Alle nevnt har økonomi til å kjøpe det vi har lyst på eller trenger. Synes ikke det hadde vært trist å avstå fra gavene. Mange har et kvalmt overforbruk mtp gaver. Synes heller pengene burde gå til noen som trenger de! Men, neida, tydeligvis ikke. Anonymkode: 1a05c...589 Vi har da også økonomi til å kjøpe det vi har lyst på, men det er jo ikke det som er poenget. Gavene jeg får er gjerne noe hjemmelaget (mat, drikke, raggsokker), en bok, ting med omtanke bak. F.eks. var det et år jeg og en venninne hadde en fin fjelltur. Det året fikk jeg printet et bilde på lerret som hun fikk i julegave. Kostet ikke all verden, men det ble satt stor pris på. At folk ikke gidder å legge to pinner i kors for å glede andre syns jeg nesten er like ille som overforbruket du nevner. Jeg er enig i å bare kjøpe ræl for å ha noe er håpløst, men klarer man virkelig ikke gjøre det bedre enn det? Anonymkode: 008bf...d87 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå