Silva Pluvialis Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Jeg er helt sjokkert etter å ha sett denne episoden. Jeg visste at Jehovas Vitner var ekstreme, men ikke så ekstreme. Hvordan er det kjærlighet å utstøte medlemmer fra kirken, og nekte de å holde kontakt med familien? Og hun kvinnen som ble utsatt for sovevoldtekt og ikke fikk ha kontakt med barna.. wtf? Og disse domsutvalgene på bakgrunn av vanlige tenåringsfølelser og detaljerte avhør om sexliv? Det er jo et overgrep i seg selv. Nei, dette var ekstremt trist. Jeg er selv kristen (ikke JW), og det var ikke dette budskapet Jesus kom med. Jesus var sammen med alle uansett hvem de var eller hva de hadde gjort. De utstøtte omfavnet han, og han kritiserte de typisk skriftlærde og de eldste. De som satt på sin høye hest og trodde de var så mye bedre enn andre. Som om de eldste i JW aldri har gjort noe galt selv? Sitte å si i en rettssak med en voldtatt kvinne at de ikke mener å dømme, for å så fortsette å utstøte henne og nekte henne sosial kontakt. For noe som ikke var hennes skyld engang!! Det er ikke kjærlighet! Det er sosial kontroll, og det kommer ikke fra Gud. Og tilgivelse finnes tydeligvis heller ikke JW. Sykt. Jeg er helt sjokkert. Jeg hadde tenkt å besøke en menighet i JW en dag for å lære mer. Tror jeg har lært nok, så jeg står over. Stakkars de som blir født inn i dette. Stakkars stakkars modige jenter som deler av sine smertefulle erfaringer. Himmelen har plass til de også. For Gud er kjærlig, nådig og tilgivende. Og han utstøter ingen som søker han. 44
Rant Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Skjønner godt at mange forlater den "sekten". Husker jeg gikk på skole med en fra Jehovas vitner, lurer på hvordan det går med ham i dag. Husker vi kjørte forbi ham en gang og spurte om han ønsket skyss. Han hadde et stykk å gå hjem. Svaret var "nei, ellers takk, jeg har fått bein å gå på". Ja jo... Men han var 8 år. Stakkar. Fikk ikke delta i bursdager. Tror han følte seg isolert fordi han ble nektet å "leve". 22
DeLorean Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Jehovas Vitner er pur galskap. Punktum. Stakkars hjernevaskede mennesker som venter på den evige dommedagen... 27
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Jeg føler disse seriene bare er ute etter å henge ut menighetene, så jeg har faktisk ikke noe interesse av å se dem. Det er ikke vanskelig å lage en sånn dokumenter men det hadde vert mer givende å se saken fra begge sider. (og nei jeg er ikke medlem av noen av disse menighetene) Anonymkode: 0a67b...5ed 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg føler disse seriene bare er ute etter å henge ut menighetene, så jeg har faktisk ikke noe interesse av å se dem. Det er ikke vanskelig å lage en sånn dokumenter men det hadde vert mer givende å se saken fra begge sider. (og nei jeg er ikke medlem av noen av disse menighetene) Anonymkode: 0a67b...5ed Men de var ikke interesserte i å møte opp. Og de bryter helt klart personvernloven. For øvrig er hjernevasking og sekttiøhørighet sentralt, og det vil de ikke at verden skal se. Anonymkode: 6ec36...9df 33
Vampyrina Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Veldig tøft av de to unge jentene å stille opp! Forøvrig tøft gjort av hun som ville inn igjen i menigheten også. Her var det åpenbart ikke rom for tilgivelse fra de eldste... 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 18. november 2020 Staten er styrt av Satan hevder de, men de har samtidig ingen problemer med å motta millionstøtte fra Satan. Anonymkode: 34515...346 74
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 For en syk gjeng, sekter burde forbys og ingen religiøse ting burde få statsstøtte heller Anonymkode: 1a587...7b2 16
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Uff jeg er kristen men forholder meg heldigvis til det som står i bibelen. Guds og Jesus ord som betyr noe ikke ikke fra folk som driver helt annerledes. Ville aldri vært med i Jehovas vitner. Anonymkode: 38af0...824 8
Ullvott Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Jeg ble altså så opprørt av denne episoden! Eldstene i menighetene lyver jo så det renner! Hvordan var dette med de derre ti budene igjen... Og lagringen av personinformasjon... Jeg har ikke ord! Selvsagt går disse programmene ut på å "henge ut" disse sektene, men altså: vi snakker om religiøse sekter her. De må faktisk tåle å bli stilt ekstremt kritiske spørsmål til. Er det noe i denne verden som burde henges ut, så er det nettopp sekter og andre som bedriver maktimisbruk i guds navn. 30
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Jeg synes også at det er veldig merkelig at de påstår at de legger bibelen til grunn... Selve kjernebudskapet i bibelen er jo at ingen mennesker er perfekte, at vi er frelst ved nåde. Gud advarer oss mot å dømme. "Den som er uten synd skal kaste den første steinen." "Ikke fokuser på flisen i din brors øye når du har en planke i ditt eget." Gud formaner oss å tilgi! Vi skal tilgi hverandre fordi han har tilgitt oss, om så broren vår synder 70x7 ganger, skal vi fortsatt tilgi. Og for å ikke snakke om alle ligniningene ang. det å komme på riktig kjøl igjen: den bortkomne sønnen som vendte hjem til en far som sto der med åpne armer og lagde en kjempefest for sønnen som kom hjem igjen, den gode hyrden som forlot 99 sauer for å finne den ene som var forsvunnet osvosv Bibelen befaler at vi skal elske hverandre, også våre fiender og det gir ingen mening å se på staten som demonisk. Dømming, demonisering og utstøtting er ikke bibelsk! Anonymkode: 197e5...956 17
Bettyspaghetti Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Hvor finner jeg dette programmet?
Thildamor Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, Bettyspaghetti skrev: Hvor finner jeg dette programmet? NRK Brennpunkt 1
Vinglass Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 43 minutter siden, Bettyspaghetti skrev: Hvor finner jeg dette programmet? NRK nett-TV
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 Jehovas, ondskap og menneskekontroll satt i system. Anonymkode: e0471...6d4 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, Dankert skrev: Er de verre enn Smiths venner? De er vel av samme ulla. Anonymkode: dd2ab...2d5 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, Dankert skrev: Er de verre enn Smiths venner? Jeg vil si ja.. Strengere regler og jeg som lærer opplever at de barna fra JV er mer isolert , og har strengere regler enn de fra SV. Barna fra JV deltar ikke i noen bursdager, noen aktiviteter knyttet til jul, 17.mai e.l. De er også strengere når det gjelder å kutte kontakt med "avhoppere". Anonymkode: cc1bf...67d 19
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 Uff ja kjenner godt til jehova. Ei vennine er medlem og var godt med en mann, han ble utstøtt å alle jehova vennene kunne ikke ha kontakt eller si hei til ham, kun henne. Flere ting må tas opp med «de eldre» som liksom styrer skuta Så også på TV om ett par som ikke fulgte de eldre å ønsket å forlate jehova da de hadde fått ett barn. De forlot jehova og «de eldre» beordret besteforeldrene til barnet Om å drepe sine egne barn for å hente barnebarnet tilbake til jehova. Å sannelig gjorde de det.(dette var i USA ) tror jehova er verre en smiths Anonymkode: 7fc77...7e0 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff ja kjenner godt til jehova. Ei vennine er medlem og var godt med en mann, han ble utstøtt å alle jehova vennene kunne ikke ha kontakt eller si hei til ham, kun henne. Flere ting må tas opp med «de eldre» som liksom styrer skuta Så også på TV om ett par som ikke fulgte de eldre å ønsket å forlate jehova da de hadde fått ett barn. De forlot jehova og «de eldre» beordret besteforeldrene til barnet Om å drepe sine egne barn for å hente barnebarnet tilbake til jehova. Å sannelig gjorde de det.(dette var i USA ) tror jehova er verre en smiths Anonymkode: 7fc77...7e0 Var gift med en man* Anonymkode: 7fc77...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå