AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Vanlige nudler slik som f.eks mr lee eller de fra rema 1000 eller tilsvarende. Hva bruker du å ha i dem for å ha noe ekstra? Jeg bruker bare ost, men savner noe annet. Kjøtt, kylling eller noe annet... Vet man kan bruke kokt egg, men det høres ikke godt ut. Kyllingfilet blir jo tørt... så aner ikke hvordan jeg kan piffe den opp med noe ekstra. Hvordan spiser du din ramen nudler? Anonymkode: a5b40...1dd
Rant Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Spiser ikke sånne nudler. Synes ikke det er noe godt. Om jeg skal spise nudler, kjøper jeg det i en asia-butikk. Tilsetter ikke noe annet enn det som er i pakken. Men da er det kun nudler jeg skal spise. Om jeg lager wok med nudler tilsetter jeg kjøtt eller kjøtt-erstatning og grønnsaker med en god saus.
Rant Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Kyllingfilet trenger dessuten ikke bli tørt. Kommer an på hvordan du tilbereder det. 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Hakker et egg i vannet sammen med nudlene, lar det koke på lav varme til egget blir ønsket konsistens og nudlene er ferdige. Og så har jeg på ketchup. Det e r godt. Anonymkode: 6b4c1...ce3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 https://www.byas.no/livsstil/i/QoOkAW/slik-kan-du-enkelt-gjoere-billig-nudlene-sunnere Anonymkode: a288d...66e
Roci Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Bruker kun nudler i wok. Denne er kjempegod: https://www.vegetarbloggen.no/2017/11/30/stekte-nudler/ 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Lager biffnudelsuppe av Mr Lees nudler med biffsmak. Tilsetter veldig finhakkede rå grønnsaker (gulrot, løk, chili, paprika, tomat, vårløk etc) sammen med kokt vann og nudelkrydderet, og når nudlene er myke tilsetter jeg First Price mørbrad skåret i strimler (krydret med hvitløkssalt og pepper og stekt i smør). Bruker også å slenge i litt gurkemeie, da blir nudelsuppa gul. Anonymkode: 1fc6b...893 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 MaMa og YumYum er de eneste nudlene i pakke med krydder og det hele du får i vanlige butikker som er spiselige. Anonymkode: 3dd75...39c 3
Nor Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Sterke len halv gul løk og ca en halv Kina kål i olje sånn at det er crispy( kinakålen er krympet til halvparten ) 1 pk nudler. 1 del soyasaus. 1/4 pk kjøttdeig stekes med litt pepper og grillkrydder. Halv ts av hver. Kjøttdeigen drysses over.
Snurrepurre Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Legger et eller to speilegg på toppen 😁
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Tørre brødbiter er godt når sausen trekker inn. Du kan også sette bollen i ovnen med et ostelokk, som blir crispi. Anonymkode: f5068...20a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lager biffnudelsuppe av Mr Lees nudler med biffsmak. Tilsetter veldig finhakkede rå grønnsaker (gulrot, løk, chili, paprika, tomat, vårløk etc) sammen med kokt vann og nudelkrydderet, og når nudlene er myke tilsetter jeg First Price mørbrad skåret i strimler (krydret med hvitløkssalt og pepper og stekt i smør). Bruker også å slenge i litt gurkemeie, da blir nudelsuppa gul. Anonymkode: 1fc6b...893 Det må jeg prøve ut, det hørtes godt ut. Så du steker kjøttet først også har du det i til slutt oppi slik at det koker med resten eller heeelt til slutt? 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.byas.no/livsstil/i/QoOkAW/slik-kan-du-enkelt-gjoere-billig-nudlene-sunnere Anonymkode: a288d...66e Takk for tips. 1 minutt siden, Snurrepurre skrev: Legger et eller to speilegg på toppen 😁 Det har jeg ikke tenkt på, er det bedre enn kokt egg? -ts Anonymkode: a5b40...1dd
flygefisk1 Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 Samboeren min steker kjøttdeig og koker nudler, når nudlene er ferdigkokt så tar han dem i panna sammen med den stekte kjøttdeigen. Det er sykt digg og enkelt 😍
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Bruker disse to.. Har alltid kjøtt til. Enten biff eller pølser og grønnsaker oppi. Like før jeg skal spise så tilsetter jeg koriander for å sette litt ekstra smak. Lært mye fra Mukbang Eating Show. Anonymkode: a9849...f68 1
Snurrepurre Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må jeg prøve ut, det hørtes godt ut. Så du steker kjøttet først også har du det i til slutt oppi slik at det koker med resten eller heeelt til slutt? Takk for tips. Det har jeg ikke tenkt på, er det bedre enn kokt egg? -ts Anonymkode: a5b40...1dd Mye bedre enn kokt egg! Google Mie Goreng 😁 👌🏻
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 Jeg kjøper alltid den med biff, uansett type, siden jeg synes den har mer smak. Så krydrer jeg med en god dose chilikrydder, cayennekrydder og pepper. Da synes jeg de blir skikkelig gode. Anonymkode: 28a59...cfa
Gjest Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 Jeg lager ramen bowl. Lager "kraft" ut av miso paste, steker hel kyllingfilet som skjæres opp i skiver, bløtkoker egg, lager strimler av agurk, hakker vårløk også gode nudler da. Men om jeg har vært på en snurr og ikke fått kjøpt nattmat i form av kebab, burger, pizza eller annet, så er to pakker med nudler kokt i krydret vann særdeles til hjelp for å hjelpe mot bakfylla.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må jeg prøve ut, det hørtes godt ut. Så du steker kjøttet først også har du det i til slutt oppi slik at det koker med resten eller heeelt til slutt? -ts Anonymkode: a5b40...1dd Har det stekte kjøttet oppi når resten er spiseklart, det skal være stekt og saftig, ikke kokt og seigt Pleier å sette på stekeplata til kjøttet når jeg har helt kokt vann på nudlene/krydderet/grønnsakene. Da blir det ferdig ca samtidig. (Jeg pleier forresten å stå ca 1 gang i måneden og finhakke masse grønnsaker som jeg blander og putter i små fryseposer. Så tiner jeg en porsjon den dagen jeg skal lage nudelsuppe. Funker også som «substans» i Rett i koppen-supper!) Anonymkode: 1fc6b...893 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 13 minutter siden, flygefisk1 skrev: Samboeren min steker kjøttdeig og koker nudler, når nudlene er ferdigkokt så tar han dem i panna sammen med den stekte kjøttdeigen. Det er sykt digg og enkelt 😍 Kanskje kyllingkjøttdeig hadde passet med kylling nudler. Det må jeg prøve ut! 7 minutter siden, Snurrepurre skrev: Mye bedre enn kokt egg! Google Mie Goreng 😁 👌🏻 Da må jeg prøve det. skal google det ,takk for tips. -ts Anonymkode: a5b40...1dd
Hmmmmmm Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Man får kjøpt en chili paste på asiatiske butikker som man kan ha i sammen med nudlene. Er ikke så sterkt, men gir mye smak og sødme. Kjempe god. Husker ikke hva den heter da, men fins mange typer av den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå