AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei Har en 3 uker gammel gutt. Han har siden fødsel vert blid og fornøyd på dagtid, men hatt en kveldsuro som har krevd en del amming og byssing for å finne ro. Men dei siste 3 kveldene har vert helt forferdelig. Han har grinet 30 min til 1 time uten stopp. Og virker som han griner seg tom for luft. Og jeg er ofte redd han skal svime av. Finner ikke ut av hva som er problemet. Dette skjer stort sett mellom 20-22 på kveldstid. Han spiser jevnlig og godt, og har flere tisse og bæsjebleier om dagen. Håper gjerne på råd og tips. Leser på internett at kveldsuroen ofte kan ta seg opp frem mot 6 ukers alderen? Kan det vere det? Anonymkode: 0c005...1ce
Cer3s Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Kveldsuro, økedøgn eller utviklingstrinn 😊 kan også være luft i magen? De har sånne perioder og så lenge han spiser, har nok tunge bleier og ikke har feber og lignende ville jeg ikke vært bekymret, men ta en tlf til helsesøster hvis du er bekymret 😊
Cer3s Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Barn kan foresten også ha noe som kalles for affektanfall, at de rett og slett gråter til de besvimer. Det er ikke farlig men fryktelig ubehagelig og skremmende. Dette skjer stort sett etter 6 mnd alder men har hørt om tilfeller hvor det har skjedd yngre barn
myMa Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Sikkert luft i magen. Typisk med intens skriking da. Sjekk ut forskjellige bæreteknikker på f eks YouTube. Denne bæreteknikken fungerte bra for oss. Sykle forsiktig med bena kan fungere. Prøv Denne teknikken. Gjerne litt tidligere på kvelden, før gråteanfallene starter. Husk at det viktigste er at babyen din får omsorg og trøst under disse anfallene. Prøv å behold roen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå