AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #21 Skrevet 19. november 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor oppstod gud fra da? Hvis du tror på at en gud kan være evig, kan da ikke universet også være evig? Anonymkode: f8cc3...d74 Vel, nå har jo vitenskapen bevist at universet ikke er evig. Det oppsto med Big Bang og kommer til å ende en dag. Poenget er at universet ikke kan ha oppstått fra intet, det må ha vært en mulighet der for at universet kunne oppstå, ellers ville det ikke ha skjedd. Denne "muligheten" må i seg selv være kraftfull nok til å frembringe et helt univers, eventuelt flere univers som i multivers, men problemstillingen blir den samme uavhengig av om ett eller en serie av universer dannes. Hvis universet oppsto fra noe, som igjen oppsto fra noe, som igjen oppsto fra noe etc ad infinitum, får vi ikke noe svar på spørsmålet vårt. For et eller annet sted må det hele ha begynt og den begynnelsen må selv være evig og uskapt, ellers er vi tilbake i samme problem. Dette er altså vitenskapen og religionsfilosofien helt enige om. Hva dette "noe" er, er de derimot uenige i. Anonymkode: b7f62...470
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #22 Skrevet 19. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk hatefulle ateister, selv med bevis vil dere tviholde på meningene deres uansett. Unger i trassalderen og ateister har vist mye til felles😄 Anonymkode: 0575a...4c4 ....ateist? Er det det du fikk ut av innlegget mitt, at jeg er en hatefull ateist? Tråden er beregnet på kristne, og som kristen svarer jeg at nei, jeg ville ikke forkastet Gud, uansett hva. Anonymkode: 977af...b87 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #23 Skrevet 19. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ....ateist? Er det det du fikk ut av innlegget mitt, at jeg er en hatefull ateist? Tråden er beregnet på kristne, og som kristen svarer jeg at nei, jeg ville ikke forkastet Gud, uansett hva. Anonymkode: 977af...b87 Ikke svar denne brukeren , han klarer å hive inn ordet " ateist " uansett tema 🙄 Anonymkode: 537c2...33a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #24 Skrevet 19. november 2020 Det er veldig selvmotsigende. Det blir som å si "hvis du plutselig oppdager at du er en katt, ville du levd som en katt", for jeg VET jo at jeg er et menneske. Banal sammenligning, I know... 😅 Men for meg er det ikke tvil overhodet at Gud lever. Det har jeg utallige bevis på. Så hvis noe hadde "bevist" at f.eks islam var det rette, så hadde jeg fortsatt vært en kristen. Kunne aldri gitt opp Jesus for noe i hele verden. Verdens beste venn. Ferdig snakka 👋😄 Anonymkode: 8423f...821 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #25 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig selvmotsigende. Det blir som å si "hvis du plutselig oppdager at du er en katt, ville du levd som en katt", for jeg VET jo at jeg er et menneske. Banal sammenligning, I know... 😅 Men for meg er det ikke tvil overhodet at Gud lever. Det har jeg utallige bevis på. Så hvis noe hadde "bevist" at f.eks islam var det rette, så hadde jeg fortsatt vært en kristen. Kunne aldri gitt opp Jesus for noe i hele verden. Verdens beste venn. Ferdig snakka 👋😄 Anonymkode: 8423f...821 Huff, det er så trist med sektmedlemmer. De vil nekte å tro på noe annet enn det de blir fortalt selv om det motsatte blir bevist. Og det tullet med «utallige bevis»... Hadde du hatt det så hadde du vel vært en verdensberømt profet. Anonymkode: 51d0f...6de 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #26 Skrevet 19. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, det er så trist med sektmedlemmer. De vil nekte å tro på noe annet enn det de blir fortalt selv om det motsatte blir bevist. Og det tullet med «utallige bevis»... Hadde du hatt det så hadde du vel vært en verdensberømt profet. Anonymkode: 51d0f...6de Sektmedlem? Hvor har du det fra? 😂 Niks, er nok bare kristen. Mange kristne har uttallige bevis 😄 Profet er noe HELT annet! Anonymkode: 8423f...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå