Gå til innhold

Kristne: Hvis det hadde dukket opp unektelig bevis for at en annen religion er sann og deres gud(er) eksisterer, hadde du tilbedt dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda et spørsmål til de kristne her. Ville du skiftet religion?

Anonymkode: b078b...86c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud har allerede gitt meg unektelig bevis, men veldig interessant at det kun er kristne du spør da. 

Anonymkode: 905e6...00c

• Liker 3
Skrevet

Jeg spør pga den andre tråden der ateister ble spurt.

Hva slags unektelige bevis har du liksom fått?

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spør pga den andre tråden der ateister ble spurt.

Hva slags unektelige bevis har du liksom fått?

Bevisene er overalt bare man er åpen for å se dem. Gud finnes og Jesus døde for syndene våre.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bevisene er overalt bare man er åpen for å se dem. Gud finnes og Jesus døde for syndene våre.

Litt mer spesifikt. Jeg kan påstå at troll er virkelige med samme vage påstand. "Bevisene er overalt bare man er åpen for å se dem."

• Liker 10
Skrevet

Greia er at jeg vet at min Gud er ekte. Så det hadde aldri skjedd. 

Anonymkode: da025...249

• Liker 2
Skrevet

Litt mer spesifikt. Jeg kan påstå at troll er virkelige med samme vage påstand. "Bevisene er overalt bare man er åpen for å se dem."

Det er ikke sikkert at vi ateister og noen i gruppen av de kristne forholder oss til samme definisjon av "bevis".. Tro, opplevelser av at Gud snakker til deg osv. kan jo ikke kalles bevis, men noen kristne ser ut til å kalle det for bevis likevel, fordi de føler at det er ekte for dem :-)

Anonymkode: b641e...f0b

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevis, i annen form enn dine egne tanker? Nope.
Regnbuen er bevis for at det finnes enhjørninger. Prove me wrong. 

Anonymkode: d4240...c3b

• Liker 7
Skrevet

At vi i det hele tatt er her er et bevis for Guds eksistens som mange avviser fordi de ikke er åpne for å se. Når det gjelder kristendom spesifikt er det mange steder man kan begynne, f.eks. arkeologi, profetier og historie.. Men det nytter jo ikke å gi bevis til en som ikke ønsker å se eller høre. 

• Liker 2
Skrevet

I quranen er det mange bevis som jeg vet er vitenskaplig begrunnet. 

Anonymkode: 6f1f5...a3c

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At vi i det hele tatt er her er et bevis for Guds eksistens som mange avviser fordi de ikke er åpne for å se. Når det gjelder kristendom spesifikt er det mange steder man kan begynne, f.eks. arkeologi, profetier og historie.. Men det nytter jo ikke å gi bevis til en som ikke ønsker å se eller høre. 

Profetier kan da tolkes som man vil. Eksempel: De kristne mener at Jesus er Messias, men jøder tror ikke det. Vi kan få det meste av profetier til å passe inn som vi ønsker. Tenk at Nostradamus forutså 9-11 (neida 🙂 )  Hva slags arkeologiske funn beviser at Gud finnes? At arkeologene har funnet noen gamle ruiner av sivilisasjoner som er beskrevet i Bibelen, beviser da ikke at Gud finnes, bare at menneskene som har skrevet Bibelen har levd. Godt mulig at Jesus har levd også, men mindre sannsynlig at han har gått på vannet, stått opp fra de døde eller reist til himmelen.  🙂

Anonymkode: b641e...f0b

• Liker 6
Skrevet

Hvis det var et bevis som gjorde meg helt overbevist, hadde jeg tilbedt hen hvis det var en god Gud som jeg ville følge. 

Anonymkode: bc8cb...734

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser vi har veldig forskjellige definisjoner av hva som er unektelig bevis. Jeg tror på at Jesus var en person som levde. Jeg tror ikke på at han var de kristnes guds sønn. Hvordan er vår eksistens et unektelig bevis for at det finnes en gud? Er det bevist at det er den eneste måten liv kan oppstå? Hvor kom denne guden fra da?

Anonymkode: f8cc3...d74

• Liker 2
Skrevet

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser vi har veldig forskjellige definisjoner av hva som er unektelig bevis. Jeg tror på at Jesus var en person som levde. Jeg tror ikke på at han var de kristnes guds sønn. Hvordan er vår eksistens et unektelig bevis for at det finnes en gud? Er det bevist at det er den eneste måten liv kan oppstå? Hvor kom denne guden fra da?

Jeg ville trodd og tilbedt hvis det var en god religion og en god Gud/gode guder. Jeg ville derimot ikke tilbedt en guddom jeg opplevde som ond.

Det at vi og universet eksisterer er et bevis på at noe er bragt til eksistens. Kan noe oppstå fra intet? Nei, selvsagt ikke. Et univers må ha oppstått fra noe og dette noe må være uskapt og evig selv, ellers får vi en endeløs rekke av skapninger som har skapt hverandre og vi oppnår dermed ingen løsning på vårt problem; nemlig hvordan verden oppsto. 

Om denne evige og uskapte kraften som har frembragt hele vårt univers er et kvantefelt, Gud eller andre "betingelser" eller "muligheter" gjenstår å se, men noe må ha vært fra evighet av - og dette noe, som samtidig ikke er noe fordi det ikke er skapt - er mektig nok til å frembringe Big Bang og universet. Dette mektige, evige og uskapte noe tror jeg er Gud.

Anonymkode: b7f62...470

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at vi og universet eksisterer er et bevis på at noe er bragt til eksistens. Kan noe oppstå fra intet? Nei, selvsagt ikke. Et univers må ha oppstått fra noe og dette noe må være uskapt og evig selv, ellers får vi en endeløs rekke av skapninger som har skapt hverandre og vi oppnår dermed ingen løsning på vårt problem; nemlig hvordan verden oppsto. 

Om denne evige og uskapte kraften som har frembragt hele vårt univers er et kvantefelt, Gud eller andre "betingelser" eller "muligheter" gjenstår å se, men noe må ha vært fra evighet av - og dette noe, som samtidig ikke er noe fordi det ikke er skapt - er mektig nok til å frembringe Big Bang og universet. Dette mektige, evige og uskapte noe tror jeg er Gud.

Anonymkode: b7f62...470

Hvor oppstod gud fra da? Hvis du tror på at en gud kan være evig, kan da ikke universet også være evig?

• Liker 2
Skrevet

Hadde jo blitt tvunget til det, hvis det var tilfellet. Heldigvis er ikke det tilfellet. :) 

Både buddha og muhammed er døde. Jesus er den eneste som har stått opp igjen. All ære til ham i evighet ❤️

Anonymkode: fdee9...8fb

• Liker 3
Skrevet

For å svare på HI: Ja, hvis det var helt unektelige bevis for det. Men for å forkaste min egen personlige tro måtte det også i tillegg vært helt unektelig bevis for at den kristne Gud jeg tror på ikke eksisterer allikevel. 

Anonymkode: b0302...e78

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ingenting kunne ha fått meg til å forkaste Gud.
Om så Muhammed skulle ha materialisert seg rett foran meg og proklamert at Allah er den eneste rette, samt tryllet frem en dansende blåhval på taket i et desperat forsøk på å bevise noe som helst, ville jeg bedt ham ryke og reise. 

Anonymkode: 977af...b87

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ingenting kunne ha fått meg til å forkaste Gud.
Om så Muhammed skulle ha materialisert seg rett foran meg og proklamert at Allah er den eneste rette, samt tryllet frem en dansende blåhval på taket i et desperat forsøk på å bevise noe som helst, ville jeg bedt ham ryke og reise. 

Anonymkode: 977af...b87

Typisk hatefulle ateister, selv med bevis vil dere tviholde på meningene deres uansett. Unger i trassalderen og ateister har vist mye til felles😄

Anonymkode: 0575a...4c4

• Liker 1
Skrevet (endret)

En religion og en gud som kan ugjenkallelig bevises - vil ikke det slutte å være religion og tro og gå over til å være fakta og vitenskap?

Mye av grunnen til at jeg som kristen synes det er nokså håpløst å diskutere religion med ateister, er nettopp at de er så opptatt av håndfaste bevis, mens en viktig del av troen for meg er jo at det er stort og ufattbart og ligger utenfor det vi helt kan forstå, bevise og påvise.

Endret av Daria
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...