Gå til innhold

Er 6+0 uker idag, og heller mot abort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en kjempevanskelig situasjon jeg er og tenker på abort. Noen som vet hvordan dette foregår? Skal jeg først gå til lege?

Anonymkode: 45a8c...e57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke å ringe til lege, du kan ringe rett til ditt nærmeste sykehus om du vil. Men hvis du vil snakke med fastlegen først så kan du det. Men det er som sagt ikke et ‘must’. 

Jeg utførte medisinsk abort i juni, var ca 8 uker på vei. Det var ikke så ille og forferdelig som jeg hadde lest/hørt. Der er jo vondt men ikke uutholdelig. De på sykehuset forklarer deg nøye hvordan det gjøres osv. 

Bare spør meg hvis det er noe spesifikt du lurer på 

🌸

Anonymkode: 210b5...5ef

• Liker 3
Skrevet

Som hun oppe skriver, kan kontakte sykehuset direkte.

har tatt abort i uke 7 og 9 for en god del åR siden, å vil si det gikk veldig fint. For all del ikke les om de fæle tingene, for de aller fleste går det helt fint.

i uke 9 må man være på sykehus , men før dette kan man være hjemme.

begge deler gikk helt fint ❤️

forresten , har du sumo? Så er det en serie som heter Norge bak fasaden der det handler om abort, der får man være med ei jente fra samtale på sykehus til etter hun har tatt abort

Anonymkode: bfcfd...aab

• Liker 2
Skrevet

Takker for svar. Jeg har ringt direkte til sykehuset her jeg bor og fått time hos dem. Er så usikker på hva jeg bør gjøre og jeg er så redd for å angre. Har barn fra før og har også tatt abort i ungdomstiden min. Uendelig vanskelig valg når man har vært på begge sider av graviditet tidligere. Hva fikk dere til å ta valget ? Kan man egentlig føle seg 100% sikker på valget uansett hva man velger ? ❤️

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. Jeg har ringt direkte til sykehuset her jeg bor og fått time hos dem. Er så usikker på hva jeg bør gjøre og jeg er så redd for å angre. Har barn fra før og har også tatt abort i ungdomstiden min. Uendelig vanskelig valg når man har vært på begge sider av graviditet tidligere. Hva fikk dere til å ta valget ? Kan man egentlig føle seg 100% sikker på valget uansett hva man velger ? ❤️

Så bra du har ordnet med time! 😊 Du kan jo prøve å finne ut av hva som blir best for deg til du skal på sykehuset. 

For min del så ble jeg gravid på en svært ugunstig tid. Så det hadde ikke blitt bra for hverken meg eller en evt baby. Men det var tøft for jeg har alltid ønsket meg barn. Men det passet rett og slett ufattelig dårlig. Jeg var 100% sikker. Men klart det var skikkelig vanskelig og jeg gråt uendelig mye selve abortdagen og noen dager etter.. Men nå idag går det veldig fint! Tenker ikke så mye over det, tenker at man kan ikke tenke for mye på det i ettertid. Da blir man bare å gruble seg i hjel. 

Masse lykke til 🌸

Anonymkode: 210b5...5ef

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del så ble jeg gravid på en svært ugunstig tid. Så det hadde ikke blitt bra for hverken meg eller en evt baby. Men det var tøft for jeg har alltid ønsket meg barn. Men det passet rett og slett ufattelig dårlig.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var skikkelig vanskelig og jeg gråt uendelig mye selve abortdagen og noen dager etter.. Men nå idag går det veldig fint! Tenker ikke så mye over det, tenker at man kan ikke tenke for mye på det i ettertid. Da blir man bare å gruble seg i hjel. 

Samme her, jeg var faktisk usikker begge gangene jeg tok abort.

jeg ser jo at det var 100% rett!

er gravid nå , men denne gangen er det planlagt..evig takknemlig for mine avgjørelser i dag.

dessverre er det ulikt for alle.

Anonymkode: bfcfd...aab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...