AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei. Jeg er gravid, problemet er at jeg ble født med mye kroppshår ( mørke hår, ikke lyse). Gjelder lår, legger å hender. Har i senere tid også fått dunhår på rygg og mørke hår i ansikt. Dette plager meg veldig, da jeg ble mye mobbet på grunn av dette som barn. Legene finner ingen ting galt med meg, eller hormonene mine. kan noen vær så snill, betrygge meg med at de har opplevd lignende og at baby i magen ikke nødvendigvis har fått det samme? Eller ikke nødvendigvis like ille ? Jeg vet det høres helt fryktelig ut, men jeg ønsker ikke bære fram noen barn som kan få det slik som jeg. Anonymkode: fcc77...89c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Uff! Har ikke noe erfaring. men ville bare si at det er helt logisk og greit at du bekymrer deg da du har blitt mobbet for dette, vi ønsker vel å si at det kommer til Å gå helt fint..men sannheten er at det vet vi ikke. på samme tid så håper jeg du ikke lar være å få barn pga dette! håper noen har erfaring, nå et det jo slik at halve arvestoffet er fra far så det kan gå helt fint Anonymkode: 2a0d3...e07 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 ❤️far har heldigvis langt ifra like kraftig hårvekst. Anonymkode: fcc77...89c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Husk at selv om dette var vanskelig for deg så kan barnet ditt ha en annen holdning til det. Da er det aller viktigste at du ikke overfører kompleksene dine til barnet. Anonymkode: be82e...b8f 10
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Mest sannsynlig arvelig. Anonymkode: 085c5...c00
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husk at selv om dette var vanskelig for deg så kan barnet ditt ha en annen holdning til det. Da er det aller viktigste at du ikke overfører kompleksene dine til barnet. Anonymkode: be82e...b8f Selvfølgelig, men tror det kan bli vanskelig da jeg sliter med det. Min mor/far har ikke like kraftig hårvekst , så vi vet ikke helt hvor det kommer fra. Anonymkode: fcc77...89c
mannfolket Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mest sannsynlig arvelig. Anonymkode: 085c5...c00 Hva bygger du den konklusjonen på?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig arvelig. Anonymkode: 085c5...c00 Takk... ikke det jeg vil høre, men samtidig det jeg har tenkt selv. Anonymkode: fcc77...89c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men tror det kan bli vanskelig da jeg sliter med det. Min mor/far har ikke like kraftig hårvekst , så vi vet ikke helt hvor det kommer fra. Anonymkode: fcc77...89c Hvis du tror du kommer til å få problemer med å IKKE overføre dine egne usikkerheter og komplekser til barnet ditt, så syns jeg kanskje du bør snakke med noen.. Anonymkode: 219e7...a77 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig, men tror det kan bli vanskelig da jeg sliter med det. Min mor/far har ikke like kraftig hårvekst , så vi vet ikke helt hvor det kommer fra. Anonymkode: fcc77...89c Da får du jobbe med deg selv. Anonymkode: be82e...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 7 minutter siden, mannfolket skrev: Hva bygger du den konklusjonen på? At mengden på kroppshår er en arvelig faktor, så enkelt som det. Anonymkode: 085c5...c00 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 Det gjør den nok. Min 9 åring er ganske hårete, 7 åringen også. Anonymkode: 99f58...240
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror du kommer til å få problemer med å IKKE overføre dine egne usikkerheter og komplekser til barnet ditt, så syns jeg kanskje du bør snakke med noen.. Anonymkode: 219e7...a77 Støtter denne! Anonymkode: ff948...98c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 TS her. Det rette for meg her å nå blir å ta abort fremfor å gjøre barnet mitt usikker på seg selv fra så tidlig alder. Vil faktisk ikke bære fram et potensielt mobbeoffer nå. Jeg har snakket med profesjonelle i flere år angående problemene jeg har med å akseptere meg selv. Forhåpentligvis er jeg klar for det om noen år. Anonymkode: fcc77...89c
Kenelz Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Det rette for meg her å nå blir å ta abort fremfor å gjøre barnet mitt usikker på seg selv fra så tidlig alder. Vil faktisk ikke bære fram et potensielt mobbeoffer nå. Jeg har snakket med profesjonelle i flere år angående problemene jeg har med å akseptere meg selv. Forhåpentligvis er jeg klar for det om noen år. Anonymkode: fcc77...89c Vokste opp med like mye hår og ble aldri mobbet. 😊 Barberte meg tidlig alder også. I 2020 er det uansett normalt med hårvekst på kropp og det har blitt en power symbol å ikke barbere seg pga samfunnet. 8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det rette for meg her å nå blir å ta abort fremfor å gjøre barnet mitt usikker på seg selv fra så tidlig alder. Vil faktisk ikke bære fram et potensielt mobbeoffer nå. Jeg har snakket med profesjonelle i flere år angående problemene jeg har med å akseptere meg selv. Forhåpentligvis er jeg klar for det om noen år. Anonymkode: fcc77...89c Det er kanskje lurt. Anonymkode: 085c5...c00 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er gravid, problemet er at jeg ble født med mye kroppshår ( mørke hår, ikke lyse). Gjelder lår, legger å hender. Har i senere tid også fått dunhår på rygg og mørke hår i ansikt. Dette plager meg veldig, da jeg ble mye mobbet på grunn av dette som barn. Legene finner ingen ting galt med meg, eller hormonene mine. kan noen vær så snill, betrygge meg med at de har opplevd lignende og at baby i magen ikke nødvendigvis har fått det samme? Eller ikke nødvendigvis like ille ? Jeg vet det høres helt fryktelig ut, men jeg ønsker ikke bære fram noen barn som kan få det slik som jeg. Anonymkode: fcc77...89c Det er vanskelig å si. Dette er det barnets gener som avgjør. Hvordan er barnefar mtp hårvekst? Lite eller mye hår? Jeg selv fikk kraftig hårvekst til tross for at mine foreldre - begge (!!) har veldig lite kroppshår, mens datteren min har lyst og lite hår. Genetikk er uforutsigbart. Anonymkode: de63b...81b 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig å si. Dette er det barnets gener som avgjør. Hvordan er barnefar mtp hårvekst? Lite eller mye hår? Jeg selv fikk kraftig hårvekst til tross for at mine foreldre - begge (!!) har veldig lite kroppshår, mens datteren min har lyst og lite hår. Genetikk er uforutsigbart. Anonymkode: de63b...81b Far har lite og lyse kroppshår for å være mann. Men han har også blå øyne og blondt hår... Anonymkode: fcc77...89c
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far har lite og lyse kroppshår for å være mann. Men han har også blå øyne og blondt hår... Anonymkode: fcc77...89c Uten å være ekspert vil jeg tro at det er 50% sjanse for at hun arver hårveksten. Anonymkode: de63b...81b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Dette syns jeg bare er trist å lese. Du kommer til å projisere dine usikkerheter over på barnet, det er jeg sikker på, når dette er noe du faktisk går å engster deg over. Jeg er kvinne selv og har mye kroppshår. Ganske hårete armer, og jeg har en del hår på korsryggen. For ikke å snakke om ekstremt hårete legger. Hvorfor er dette feil, ekkel, stygt, ikke riktig? En ting er om du skjemmes over DIN kropp, men å tenke slitt om sitt ufødte barn syns jeg er grusomt! Og om du er så redd for at DITT BARN skal arve dine gener, noe barnet åpenbart gjør siden barnet er skapt i din livmor, så skjønner jeg ikke hvorfor du får barn? Min mor er ikke hårete på en flekk men pappa er det litt, så er vel der jeg har arva det ifra, selv om han ikke er typen som har hår på skuldrene eller ryggen. Dette er en syk bagatell. Barnet ditt kan bli født med så mange andre mangler og "feil", og kan vike fra normalen på så sykt mange punkt, og spesielt punkt som er livstruende og dødelig. Men du bekymrer deg for barnets behåring? Nei, fy faen i helvete, jeg ble skikkelig sinna nå. Dette er altså abortgrunnlag om du hadde fått vite at barnet arver din kroppsbehåring? Du skriver jo at du ikke ønsker å bære frem et barn om barnet arver din hårvekst! Anonymkode: 2e473...140 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå