AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Har siden uke 30 kastet opp hver dag, hver eneste gang jeg spiser, og er kvalm døgnet rundt. Har tatt blodprøver, blodtrykk og urinprøve. De er fine. Slitt med ekstrem kvalme frem til uke 22 og så fikk jeg litt pause. Men i uke 30 begynte det igjen og værre med oppkast HVER gang jeg spiser. Noen som har opplevd lignende? Og hvorfor er det sånn? Jeg er liveredd for at det skal være sånn etter fødsel også siden magesekken aldri beholder et vanlig måltid Anonymkode: cbf7f...3de
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Ikke opplevd så ekstremt, men er ikke uvanlig at kvalmen kommer tilbake mot slutten av graviditeten, ble selv dårligere mot slutten igjen. Vil anbefale deg en tur til legen så du kan få kvalmestillende så du slipper å kaste opp så mye. Utenom det er den eneste trøsten at det vil forsvinne etter fødselen, garantert. Med ekstrem svangerskapskvalme er det alltid den store frykten, men tro meg, det vil forsvinne. Anonymkode: f2e0d...a17 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke opplevd så ekstremt, men er ikke uvanlig at kvalmen kommer tilbake mot slutten av graviditeten, ble selv dårligere mot slutten igjen. Vil anbefale deg en tur til legen så du kan få kvalmestillende så du slipper å kaste opp så mye. Utenom det er den eneste trøsten at det vil forsvinne etter fødselen, garantert. Med ekstrem svangerskapskvalme er det alltid den store frykten, men tro meg, det vil forsvinne. Anonymkode: f2e0d...a17 Jeg tar zofran hver eneste dag men det har np null effekt, hadde effekt tidleigere i svangeskapet, men nå hjelper det ingenting. Håper du har rett og at det forsvinner etter fødsel, for nå må jeg kaste opp hele tiden og blir kvelt av kvalmen Anonymkode: cbf7f...3de
Energi-jenta Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tar zofran hver eneste dag men det har np null effekt, hadde effekt tidleigere i svangeskapet, men nå hjelper det ingenting. Håper du har rett og at det forsvinner etter fødsel, for nå må jeg kaste opp hele tiden og blir kvelt av kvalmen Anonymkode: cbf7f...3de Meld deg inn i Hypermesis Gravidarium Norge på Facebook og spør om tips der. Zofran tok kun oppkastene mine men ikke kvalmen. Phenergan derimot, hjalp veldig på kvalmen. Er selv 31 uker gravid og slet med HG i første trimester fram til uke 25 ca. Kvalmen kom tilbake for meg også for ca en uke siden 😕
addict Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Yes, kastet opp fra før positiv test og til jeg fødte.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Jeg føler så med deg. Jeg var også livredd for at det skulle vare videre etter fødsel, det var liksom ikke mulig å forestille seg å ikke være kvalm etter hvert. Men kvalmen har vært som blåst bort rett etter begge fødsler. Jeg har aldri følt meg så sprek som da, og jeg var definitivt ikke sprek reelt sett etter å ha holdt meg i ro med spyposene mine i ni mnd. Anonymkode: 90409...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå