AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Mannen min og jeg har av ulike årsaker vært ute av familien en stund,eller deler av familien. Det er grunner for det som jeg ikke ønsker gå inn på,men det omhandlet et samarbeid som ikke fungerte hva gjelder arbeidsliv. Nå har noen av familiemedlemmene som ikke egentlig var en del av konflikten,tatt kontakt med oss. De ønsker ikke være en del av konflikten,men bli kjent med oss og våre barn. Jeg er så glad for dette! Likevel kjenner jeg på en klump i magen,når jeg ser er andre familie medlemmene kjenne hverandre så godt. De har med barna på overnattingstur f.eks. De har samme familiebånd til våre barn,men våre barn "er ikke der" enda. Den ene personen har startet et firma hvor det ene barnet blir brukt som prøvekanin og får gratis prøver osv,mens vi får pris over hva tøyet og tingene koster, uten rabatt. Tenker dere at vi kan kreve at det skal være likt eller må vi bare la tiden gå? Jeg tenker jo at det er de som tok initiativet til kontakt igjen. Nå grubler jeg over julen. Om barna våre kanskje skal oppleve at sine kusiner og fettere åpner gaver fra disse familiemedlemmene og våre barn kanskje ikke får,fordi "de ikke er der enda". Vi skal feire sammen med noen som har tett kontakt med denne delen av familien. Jeg ønsker ikke lage noe nummer ut av det,men kjenner litt på dette. Anonymkode: 6b0de...377
riesling Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Høres ut som dere må gi det litt tid ja, vær raus med de, og håpe at de vil være raus tilbake 1
Gjest ti10 Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Tror du må gi det litt tid. Det er vel ikke naturlig å behandle alle likt når de ikke har samme forhold til alle. Og jeg synes at du for guds skyld ikke skal fokusere på dette med manglende gaver eller annen forskjellsbehandling overfor barna. Hvis de sier noe selv, svarer du at "det blir noe annet" eller hva som helst for å bortforklare. Så slipper du at ungene dine plumper ut med noe til noen. For da blir nok veien til forsoning mye lengre.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Gi det tid. Da jeg kuttet kontakt med mine besteforeldre ble kontakten med søskenbarn automatisk kuttet også siden mye av kontakten oss i mellom var hos og med besteforeldrene. Så fikk vi kontakt igjen da bestefar døde, og vi må på en måte bli kjent på nytt. Forholdet forbedres jo for hver gang vi møtes og nå har to av oss fått barn også som kanskje kan knytte oss litt mer sammen. Anonymkode: 3bf41...c52 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Du kan jo ikke kreve noe, jeg skjønte ikke helt problemstillingen? Dere har brutt kontakt med hele familien pga noen som er slekt A, men en tante/onkel/søskenbarn B har tatt opp igjen kontakten og det er fint. Er det sårt at B har god kontakt med A og at de overnatter osv? Dere ønsker jo ikke kontakt med A? Dere kan jo verken kreve likebehandling (at B skal være like mye med dere som de er med A) eller at B også kutter kontakten med A, det er jo helt urimelig. Og julegaver? Skal dere feire sammen med B på selve julaften, så vil jeg jo si dere har veldig god kontakt, og at søskenbarn får presanger fra hele slekt A blir vel ikke rart, med mindre A er en hel haug med mennesker og gir dyre ting, da kan du jo snakke med de voksne hos B at de legger unna noen presanger (fra besteforeldre) hvis det blir påfallende mye. Men til barna kan du jo bare si at sånn er det hvis de spør, "B og A er mye sammen og det er ikke dere fordi ... (dere har vel en grunn sånn i hverdagen etter flere år, lite tid, dere har andre, er ikke så gode venner.....)., og vi kjenner "andre i helt annen slekt", så det er jo ikke likt." Eller skal dere feire med en helt annen gren av familien "C", som også kjenner B, og du tror dine barn får dårligere presanger fra B enn barna i familie C får? Pga kontakt med A? Det henger ikke på greip. Dere høres ut som det er du som syns dette er sårt, ikke barna? Anonymkode: 10460...42c 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke kreve noe, jeg skjønte ikke helt problemstillingen? Dere har brutt kontakt med hele familien pga noen som er slekt A, men en tante/onkel/søskenbarn B har tatt opp igjen kontakten og det er fint. Er det sårt at B har god kontakt med A og at de overnatter osv? Dere ønsker jo ikke kontakt med A? Dere kan jo verken kreve likebehandling (at B skal være like mye med dere som de er med A) eller at B også kutter kontakten med A, det er jo helt urimelig. Og julegaver? Skal dere feire sammen med B på selve julaften, så vil jeg jo si dere har veldig god kontakt, og at søskenbarn får presanger fra hele slekt A blir vel ikke rart, med mindre A er en hel haug med mennesker og gir dyre ting, da kan du jo snakke med de voksne hos B at de legger unna noen presanger (fra besteforeldre) hvis det blir påfallende mye. Men til barna kan du jo bare si at sånn er det hvis de spør, "B og A er mye sammen og det er ikke dere fordi ... (dere har vel en grunn sånn i hverdagen etter flere år, lite tid, dere har andre, er ikke så gode venner.....)., og vi kjenner "andre i helt annen slekt", så det er jo ikke likt." Eller skal dere feire med en helt annen gren av familien "C", som også kjenner B, og du tror dine barn får dårligere presanger fra B enn barna i familie C får? Pga kontakt med A? Det henger ikke på greip. Dere høres ut som det er du som syns dette er sårt, ikke barna? Anonymkode: 10460...42c Dette er feil. Det gjelder ikke de vi ikke har kontakt med. De har kontakt med den delen vi har kontakt med,de vi skal feire jul med,de har med andre familiemedlemmer på turer osv,som vi har kontakt med og alltid har hatt kontakt med. Anonymkode: 6b0de...377
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil. Det gjelder ikke de vi ikke har kontakt med. De har kontakt med den delen vi har kontakt med,de vi skal feire jul med,de har med andre familiemedlemmer på turer osv,som vi har kontakt med og alltid har hatt kontakt med. Anonymkode: 6b0de...377 Altså, det er sårt at C som dere skal feire jul med har bedre kontakt med B enn dere har, fordi dere har nylig gjennopptatt kontakten med B. Så det er B du er redd for at forskjellsbehandler dere og barna hos C når det gjelder gaver? Det kan jo hende siden de alltid har vært nære, men ikke overtenkt dette. Du må bare gi det tid, og du kan ikke styre hva andre gir i julegaver seg imellom. Gi fine ting til barna i B, og håp de gjør det samme. Anonymkode: 10460...42c 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Du kan ikke kreve en skit av vennskap, du må bare la det gå seg til. Kanskje blir det aldri som de andre, men bra nok likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå