Gå til innhold

Er det feil å kle barnet i sin egen stil frem til det har meninger selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor mener jeg gir barnet en for autrert stil. Jeg syntes det er gøy, og han er 3 år og bryr seg ikke. Min mor mener det er slemt og er redd for mobbing. Vi har aldri opplevd at noen har sagt noe, og hvis barnet selv har  et ønske om hvordan han skal se ut, sjal vi selvsagt lytte til det. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 3bcf3...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor mener jeg gir barnet en for autrert stil. Jeg syntes det er gøy, og han er 3 år og bryr seg ikke. Min mor mener det er slemt og er redd for mobbing. Vi har aldri opplevd at noen har sagt noe, og hvis barnet selv har  et ønske om hvordan han skal se ut, sjal vi selvsagt lytte til det. 

Hva tenker dere? 

Hva har ungen på seg da?

Anonymkode: 57fc7...d77

• Liker 6
Skrevet

Nå lurer jeg fælt på hva du kler ungen i altså? 😄 

• Liker 17
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere? 

Uten å vite hvordan barnet er kledd opp så tenker jeg at unger skal få være unger. De skal kles opp praktisk og fargesprakende. 

Anonymkode: d3192...92b

• Liker 6
Skrevet

Nei med mindre du har helt ekstrem stil som kan hindre ungens sosiale omgang så er det ikke feil. Forutsatt at klærne også er komfortable og fungerer til lek.

• Liker 3
Skrevet

I utgangspunktet nei, men jeg må si jeg ble nysgjerrig på hvordan du faktisk kler ham 😁

Hvis han begynner å merke at han ser anderledes ut enn de andre, og misliker der, vil han sannsynligvis si fra selv.

Anonymkode: 8c226...46f

• Liker 2
Skrevet

Kommer sikkert å bli skutt her, men både ja og nei - Kommer an på hvor vi skal! 😊 

Hjemme så får barnet bestemme helt selv, men skal vi ut så liker vi at barnet ser litt mer akseptabelt ut.

Når barnet er så liten så oppdrar vi på en måte som gjør at han ikke tror han er sjefen i huset og skal bli hysterisk om vi blander oss inn. Ønsker er lov å komme! 😊 

Anonymkode: e22eb...bdf

• Liker 1
Skrevet

Er vanskelig å gjette hvilken stil barnet har, så man må jo bare gå for hva man liker selv. Men enig i at det bør være noe praktisk - som i lett å bevege seg i og passer temperaturen. 

Skrevet

Haha, ser det er mange nysgjerrige her som lurer på det samme som meg. Jeg ser for meg en liten herremann med bukseseler, vest og hatt...

For å være mer alvorlig, min datter fikk høre fra barn i barnehagen at hun gikk i "gutteklær" da hun var ca. tre. Jeg syntes ikke de var spesielt guttete, men hun tok dette svært alvorlig og ble skikkelig kjolejente etterpå. Noe lignende kan skje med sønnen din, men ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Jeg har også alltid valgt klær med sterke farger til henne (som ikke er typisk barnemote i dag), og det har ikke gitt noen problemer. 

Anonymkode: 8c226...46f

• Liker 4
Skrevet

Min på 3 er veldig bestemt med hva han liker å ha på seg. Han får ikke velge alt helt selv, men han får alltid flere alternativer. 

Anonymkode: 3bf68...82d

Skrevet

Både og, kommer jo an på stilen din. Hvis den kan være til hinder for lek og bevegelse, og i tillegg kanskje gjøre det vanskeligere for gutten din å være sosial eller få venner, så jeg synes du burde nøytralisere det litt.

Anonymkode: b7b81...2b3

Skrevet

Mmmm....kommer litt an på.

Full gothestil, hardcore-band blackmetalunge, fuøl technooutfit, preppy stil, høye hæler til barn osv er jo litt i overkant. 

Eller de som sender baby/bhgunger i stramme skinnyjeans 🙈 (endel gjør det...). 

Ellers liker jo unger farger og bevegelige klær, da.

Nå i skolealder kjører jeg mer nøytralt. ALT trenger ikke ha prinsesse/dinosaurtrykk - holder med ett plagg av ganga :P 

Anonymkode: ef5cf...27c

• Liker 4
Skrevet

Kommer an på. Man kler barnet i det som er praktisk og fint. 

Jeg kjøpte ikke klær med Disney figur print da hun var liten. Det var gammelrosa, sennepsgul og andre jordfarger eller pastell. Jeg synes klærne var så søte. 

Men nå.. Nå er hun 3,5 og elsker minnie mus, elsa, peppa gris og prinsesse kjoler. Når ungen elsker å gå inn på hm, og hjerter ut klær hun vil ha på appen, da blir det for dumt at jeg skal diktere absolutt alt.. Da blir det slik da. 

Jeg kjøper likevel litt klær jeg selv synes er fint, til litt andre situasjoner.. 

Anonymkode: 1ac20...1df

Skrevet

Så lenge barnet ikke er kledd som lady Gaga eller noe så tror jeg det går helt fint. 

Anonymkode: d6f07...fcf

Skrevet

Litt rart hvis man kler en treåring som en trettiåring, hvis det var det du mente ;) 

Anonymkode: ef80e...fa8

Skrevet

Spørs på moren din, det. Min svigermor mente vi måtte døpe barnet, hvis ikke kom h*n til å bli mobba, barn kan ikke hete ting som Tarjei, Ask, Vetle eller Sara (da kan de bli mobba), de må ha alt som tilbys i lekebutikken, hvis ikke kan de bli mobba, gutter kan ikke gå i rødt, grønt eller gult, for da kan de mobba og listen er uendelig. Er hun av den typen, så ikke hør på henne selvsagt. 

Ellers så spørs det på deg: Er du typen til å kle ungen som en rollespillaktør, meldt h*n inn i Hare Krishna eller lever som amish, så kanskje hør på henne til barnet har egne meninger?

Anonymkode: 39085...c17

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har ungen på seg da?

Anonymkode: 57fc7...d77

4 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Nå lurer jeg fælt på hva du kler ungen i altså? 😄 

Hehe, litt sånn her stil (men praktisk for barnehagen). 
https://m.livingly.com/Meet+The+Most+Stylish+Kids+on+Instagram/articles/lR302Vcn9_9/Hello+My+Name+William+San+Diego

mamma reagerer på at han også har man bun. 

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://m.livingly.com/Meet+The+Most+Stylish+Kids+on+Instagram/articles/lR302Vcn9_9/Hello+My+Name+William+San+Diego

Ts

Herregud, gjør hva du vil! Så lenge ungen har praktiske klær den kan leke uhemmet i og det ikke gjør noe om det blir skittent eller det kommer et hull så er det helt greit med hva som helst.

Anonymkode: fa87a...3cc

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Superkult! Hvis jeg får et barn skal jeg kle hen sånn! Man bun er supersøtt på små gutter😍

Anonymkode: 5f769...2b7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Superkult! Hvis jeg får et barn skal jeg kle hen sånn! Man bun er supersøtt på små gutter😍

Anonymkode: 5f769...2b7

Jeg syntes også det. Min mor er av en litt annen mening, og mener vi kler han både sjuskete og som en jente😬

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...