Gå til innhold

T-skjorte uten stretch til dame?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mor er litt sær i klesveien, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å kjøpe henne en litt fin t-skjorte/topp. Hun er for skral til å gå i butikker og lete/prøve selv, og pleier derfor å kjøpe enkle ensfargede t-skjorter på Dressmann siden hun har funnet en modell og størrrelse hun vet passer. Hun kunne sårt trengt mer variasjon i klesskapet (og noe egnet til litt finere bruk).

Men, jeg trenger tips til hvor jeg best kan begynne å lete, hvilke kjedebutikker jeg kan sikte meg inn på?  Jeg har lite peiling på dameklær, men etter tidligere handlerunder med min mor mener jeg å huske at det er stretch og innsving i det meste av overdeler. Dette er noe hun ikke kan fordra, og hun klarer ikke bruke tettsittende plagg. (Hun er ikke overvektig, da. Str S-M.)

Ja, jeg vet selvsagt jeg kan be om hjelp i butikker, men jeg har ymse helseplager som gjør at jeg fort blir sliten, glemsk og surrete, og derfor er det best å ha gjort litt forarbeid, så kan jeg heller ta detaljpraten når jeg har funnet frem til "rett sted" (og slipper å trø rundt i så mange butikker nå som det ikke er å anbefale..) 😵

Tl;Dr: Hvor kan man finne fine dametopper/t-skjorter uten stretch?

Anonymkode: f2686...971

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare sjekke lappen inni som sier hva den er lagd av, jeg har ingen problem med å finne 100% bomulls-tskjorter :) Det er sjeldent jeg kjøper da, men du bør kunne finne på H&M, Cubus, COS etc. Du må holde deg unna f.eks "5% elastane", da er det stretch.

Anonymkode: a2dc3...ab7

Skrevet

Hr moren din kjøpt på dressmann tidligere så er jo de i samme stoff som andre t-trøyer, Så er med litt elastane. Noe som er greit da man faktisk skal kunne ta av og på trøyene. 

De aller fleste butikker har ttrøyer uten innsving.

Anonymkode: e5a9f...6de

Skrevet

Calida har kvalitetsklær. De selges gjerne i mindre dameforretninger, men også på nett.

Anonymkode: d2622...53f

Skrevet

Det er veldig vanskelig å finne dameklær uten strech (elastan), så det er nok derfor hun bruker Dressmann. Hva med å lete på nett, f.eks. Zalando?

Anonymkode: a72a5...1fe

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig å finne dameklær uten strech (elastan), så det er nok derfor hun bruker Dressmann. Hva med å lete på nett, f.eks. Zalando?

Anonymkode: a72a5...1fe

Ja, t-skjortene fra Dressmann er 100% bomull, så derfor hun foretrekker dem. Har vurdert å lete på nett, men det er lettere å vurdere når jeg kan se dem og kjenne på stoffet, siden jeg har en viss peiling på hva hun synes er ok. MEN nå har jeg fått nyss i at en annen slektning med mer erfaring på dameavdelingen enn meg går med samme innkjøpsplaner, så da forholder jeg meg avventende inntil videre. 😆

Anonymkode: f2686...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...