Gå til innhold

Hvem kan skrive terminbekreftelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fastlegen gjøre det eller må en til jordmor? Jeg trodde OUL dokumentene var bra nok dokumentasjon, men den gang ei...

Anonymkode: c466b...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terminbekreftelse står jo på helsekortet, som man får etter OUL. 

Hvem skal ha bekreftelsen, og hvem mener du ikke har riktig dokumentasjon? 

Ville hørt med dem hva de mener du må ha.

Anonymkode: 4a3dd...29e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Terminbekreftelse står jo på helsekortet, som man får etter OUL. 

Hvem skal ha bekreftelsen, og hvem mener du ikke har riktig dokumentasjon? 

Ville hørt med dem hva de mener du må ha.

Nav trenger dokumentasjon. Det var ikke gyldig med helsekortet etter OUL.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nav trenger dokumentasjon. Det var ikke gyldig med helsekortet etter OUL.

Dokumentasjon til hva da? 

Om det er foreldrepenger søknad, så har ikke jeg fått noe spørsmål å dokumentere terminen min, derfor lurer jeg. 

Da må du nesten høre med dem hva de vil ha. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at jeg har fått terminbekreftelse av jordmor i begge mine svangerskap. Om du går til kontroller hos legen kan du be han/henne skrive den. Bare ta en telefon, du trenger ikke time for å få det. 

Anonymkode: f5b57...ba4

Skrevet

Dokumentasjon til hva da? 

Om det er foreldrepenger søknad, så har ikke jeg fått noe spørsmål å dokumentere terminen min, derfor lurer jeg. 

Da må du nesten høre med dem hva de vil ha. 

De vil ha terminbekreftelse hvilket er et eget skriv. Dette er velkjent så det overrasker meg at du ikke har hørt om det. Det er for engangsstønad.

• Liker 2
Skrevet

De vil ha terminbekreftelse hvilket er et eget skriv. Dette er velkjent så det overrasker meg at du ikke har hørt om det. Det er for engangsstønad.

Det er tydeligvis ikke velkjent, siden jeg verken har sendt inn terminbekreftelse, ei fått forespørsel om å sende dette til dem. 

Og jeg er nå i uke 38, fått innvilget permisjon og alt, så en slik nedlatende tone kan du holde deg for god til. 

Jeg prøvde bare å hjelpe deg, ingenting annet

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsekortet med tydelig dato skal holde som dokumentasjon. Men en og annen saksbehandler får gjerne for seg noe annet.. TS, terminbekreftelse fra fastlege går fint. Men jeg ville opplyst NAV om at selv godkjenner helsekort så lenge datoene er tydelige og at du finner det tungvint at de skal drive unntak fra egen praksis på denne måten, spesielt i disse koronatider. 

Anonymkode: bd649...590

Skrevet

Du får av jordmor :) det er etter uke 22 eller 24, husker ikke helt hvilken uke 

Skrevet

Man trenger ikke terminbekreftelse lenger for å få innvilget foreldrepenger, så det er rart at man trenger det til engangsstønad. Fødte for to mnd siden, og trengte ikke sende inn. Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg fikk det av fastlegen min. Hun laget til meg uten at jeg hadde spurt om det, for hun var vant med at man trengte det før. 

Anonymkode: 59109...a6a

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte sende inn terminbekreftelse vedlagt foreldrepengesøknaden min tidligere i år. Fikk opplyst at det var fordi jeg ikke hadde noen arbeidsgiver på søknadstidspunktet. (Hadde opptjent rett til foreldrepenger).

Jordmor skrev terminbekreftelsen for meg.

Anonymkode: 789f7...cbd

Skrevet

Legen skriver terminbekreftelse. Jeg går ikke til jordmor.

Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke terminbekreftelse lenger for å få innvilget foreldrepenger, så det er rart at man trenger det til engangsstønad. Fødte for to mnd siden, og trengte ikke sende inn. Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg fikk det av fastlegen min. Hun laget til meg uten at jeg hadde spurt om det, for hun var vant med at man trengte det før. 

Jeg fikk beskjed om manglende dokumentasjon fra nav. Hadde levert terminbekreftelse via skjemaet fra oul, men dette var ikke nok. Fikk derfor legen til å skrive. Dette var for 1 uke siden.... gjaldt foreldrepenger.

Endret av Rem
Skrevet

Herregud, så mange uvitende tullinger som svarer her i tråden. La nå være å svare når dere ikke har peiling. 

Ts, både lege og jordmor kan skrive ut terminbekrefrelse. Det MÅ en egen bekreftelse datert ETTER 22 svangerskapsuke når du skal søke engangsstønad. 

Anonymkode: f735d...21a

• Liker 1
Skrevet

Jordmor og lege kan skrive terminbekreftelse. Tidligere måtte alle ha det. Nå er det kun kvinner som ikke er i arbeid som må ha det.

Anonymkode: b370f...0fc

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis ikke velkjent, siden jeg verken har sendt inn terminbekreftelse, ei fått forespørsel om å sende dette til dem. 

Og jeg er nå i uke 38, fått innvilget permisjon og alt, så en slik nedlatende tone kan du holde deg for god til. 

Jeg prøvde bare å hjelpe deg, ingenting annet

Jeg opplevde det samme som deg, at jeg aldri måtte sende inn noe dokumentasjon på termindato. Jeg er i permisjon med barnet nå, og har for lengst fått bekreftelse på at søknaden har gått gjennom og jeg har allerede mottatt et par utbetalinger. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er vel dette grunnen til at flere av oss ikke har måttet bekrefte termindato. 

Anonymkode: 0122c...052

Skrevet

Jeg fødte for 2 år siden, jordmor skrev den til meg. 

Anonymkode: 149e2...ae2

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så mange uvitende tullinger som svarer her i tråden. La nå være å svare når dere ikke har peiling. 

Ts, både lege og jordmor kan skrive ut terminbekrefrelse. Det MÅ en egen bekreftelse datert ETTER 22 svangerskapsuke når du skal søke engangsstønad eller foreldrepenger dersom hun ikke har en arbeidsgiver

Anonymkode: f735d...21a

Anonymkode: 85e73...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...