Gjest PunkCouture Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Først og fremst, som Wasim sier i begynnelsen av videoen: la oss ha en rasjonell diskusjon, og ikke sverte KJ hvis vi er uenige. - Jeg måtte bare poste denne, og høre om fler har sett den? Kom tilfeldig over denne videoen, og ble ganske forskrekka og sjokkert av KJ sine meninger i videoen hun har postet om korona. Synes det er fint at Wasim har laget en reaksjonsvideo. - Men jeg er vel bare hjernevasket av media? #ironiskment https://www.youtube.com/watch?v=B3JT5s4S_2I&t=495s
Honey Dew Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Det finnes allerede en tråd med dette temaet 5
Gjest PunkCouture Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 8 minutter siden, Honey Dew skrev: Det finnes allerede en tråd med dette temaet Å, ja. Det visste jeg ikke 😉
trønder Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Det har tiltet fullstendig for henne: 16
Anonymus1986 Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Hun har vært utafor i mange år. Ber i offentlig debatt rundt sexkjøpsloven ungjenter om å suge pikk for å finne ut hvor "morsomt" det er å være prostituert, hyller Assads regime i Syria osv. Noen få ut av mange eksempler.. 17
Pipaluk Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 Det er jo synd for henne at hun går ut på denne måten. Hun kunne ha brukt pandemien til sin fordel, og satset på hjemmetrening. Eventuelt kunne hun arrangert utendørs trening ( med avstandsregler ). Hun kunne produsert munnbind med Kari på ( jeg ville ikke kjøpt det), og reklamert for firmaet. Det er muligheter for virksomheten henne, men hun vil tydeligvis bare bruke tid på å neglisjere at vi har en pandemi. 13
mima Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 Hvis hun vil bli tatt alvorlig med ordentlige synspunkter så må hun gå ut på en annen måte😆 Nå virker hun bare gal. Og synd hvis folk forbinder henne med oss andre som er skeptiske til tiltak osv. 9
Charlie Amberson Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 (endret) Om hun ikke hadde hatt så mange følgere så ville hun nok vært den typen person som må beskyttes mot seg selv, som det heter, i vær-varsomplakaten til journalister. Spørs hvor lurt det er å gi henne oppmerksomhet. Det var jo de store mediene som skapte president Trump selv om de samme mediene anser ham som en ukvalifisert sjarlatan. Det innser de i dag. Har var en pussig perifer figur, en raritet, en som så å si ingen tok seriøst. Men han hadde et talent for å komme med "friske" overskriftsvennlige uttalelser, et agn som journalister stadig ble fristet til å bite på og skrive om. En click bait-maskin. Tipper det er der vi har Jaquesson, ei som setter oppmerksomhet mye høyere enn sannhet og fornuft. Ei som alltid synes det er bedre å "avsløre makten" en gang for mye enn en gang for lite, selv i de mange tilfeller det ikke finnes noe å avsløre. Endret 20. november 2020 av Charlie Amberson 7
SoWhat? Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Syns hun er helt koko for å si det pent. Men det verste er forakten hun viser mot eldre mennesker. Som ligger på sykehjem og "lever på overtid" Jeg har lett for å ikke ta slikt på alvor ellers, da det er tydelig at noen skruer er løse, men forakt for andre syns jeg er tyngre å svelge. 19
Trine bb Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 selvfølgelig er det trist og vondt at eldre dør av korona , men de som lever på overtid ville mest sannsynlig dødd av urinveisinfeksjon og infulsensa og ! Går vi med maske ellers ? Nei. 1
Honey Dew Skrevet 20. november 2020 #12 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, Trine bb skrev: selvfølgelig er det trist og vondt at eldre dør av korona , men de som lever på overtid ville mest sannsynlig dødd av urinveisinfeksjon og infulsensa og ! Går vi med maske ellers ? Nei. Herrefred. Det er ikke bare eldre mennesker som dør av covid-19. Til og med eldre mennesker ønsker å leve så lenge som mulig. 11
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #13 Skrevet 20. november 2020 (endret) Er enig med han som kommenterer videoen. Eneste jeg reagerer på er dette med at man kan være syke med corona uten å vite det. Bare flisespikking, men dersom du er smittet med viruset men ikke har symptomer, er du ikke syk. Du er bærer. Ja du kan smitte andre med viruset uten å vite detog må derfor ta hensyn, men du er likevel ikke syk. Var eneste detaljen jeg reagerte på. Endret 20. november 2020 av Maleficenta 6
Chomsky89 Skrevet 20. november 2020 #14 Skrevet 20. november 2020 Kari tror hun er en "opposisjonell intellektuell" som er kontroversiel fordi hun nevner "ubehaglige sannheter" Det finnes selvsagt Ubehagelige sannheter som sjelden nevnes, men tror ikke jeg har hørt noen fra Kari. 13
Maleficenta Skrevet 20. november 2020 #15 Skrevet 20. november 2020 Ang munnbind. Folk bør instruere i hvordan de skal brukes. Er ikke mye gang i et munnbind om du bruker det sanne, tar det av og på, nævler på det, stapper det i lomma, nævler på det igjen, tar det på osv... Om folk ikke bruker det riktig er det ingen gang i det 4
Nuka Skrevet 20. november 2020 #16 Skrevet 20. november 2020 Sagt det før og gjentar det der det passer: det eneste fornuftige jeg noen sinne har hørt den dama skrive eller si i debatt er når hun ber friske gravide uten tilleggsutfordringer skjerpe seg og røre mer på seg. Slutte å surve og vær så aktiv som helsa tilsier. Ja, det er tungt å bære på baby, vann og kropp i forandring, men sliter man ikke med tilleggsting som moderat/kraftig bekkenløsning osv slike ting er det faktisk bare å trene! 😅 Ellers, videoen og ytringene generelt er jo helt fjerne. 4
Hulderen Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 På 18.11.2020 den 11.12, PunkCouture skrev: Først og fremst, som Wasim sier i begynnelsen av videoen: la oss ha en rasjonell diskusjon, og ikke sverte KJ hvis vi er uenige. - Jeg måtte bare poste denne, og høre om fler har sett den? Kom tilfeldig over denne videoen, og ble ganske forskrekka og sjokkert av KJ sine meninger i videoen hun har postet om korona. Synes det er fint at Wasim har laget en reaksjonsvideo. - Men jeg er vel bare hjernevasket av media? #ironiskment https://www.youtube.com/watch?v=B3JT5s4S_2I&t=495s Takk for link Fra før hadde jeg bare sett den remiksen der noen av setningene til KJ er gjort om til en sang. Det var interesant å ha sett hele videoen hennes. Det Wasim kommenterer, er selvfølgeligheter. Men dessverre viser en bruker i denne tråden at slike selvfølgeligheter noen ganger må sies. Skjønt, det hjelper neppe på nevnte bruker, dessverre. 4
mima Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 3 timer siden, Pipaluk skrev: Hvordan vet du at du ikke har Corona? Det kan man se ved symptomer personen har. Før man begynner å tenke på en test. Testen kan ikke vise sykdommen covid 19. Da kan man jo aldri være nær mennesker igjen. Kanskje man har det, kanskje man har et virus , kanskje man har noen rare bakterier osv. Skal man gå og teste alle i tilfelle de har spor av influensa i seg også? 1
Rant Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 (endret) 24 minutter siden, mima skrev: Det kan man se ved symptomer personen har. Før man begynner å tenke på en test. Testen kan ikke vise sykdommen covid 19. Da kan man jo aldri være nær mennesker igjen. Kanskje man har det, kanskje man har et virus , kanskje man har noen rare bakterier osv. Skal man gå og teste alle i tilfelle de har spor av influensa i seg også? Alle med luftveissymptomer skal testes om de er i jobb, skole, sosialiserer. Det er sant at man ikke kan treffe noen om man mistenker Covid 19. Jo, testen kan påvise/avvise Covid 19. Derfor det er en test. Om man ikke kunne testet det hadde man da heller ikke testet noen. Endret 20. november 2020 av Rant 5
Justlooking Skrevet 20. november 2020 #20 Skrevet 20. november 2020 Jeg bor i en kommune som følger FHI sine anbefalinger. Avstand og spriting av hender er aller viktigst. Det anbefales munnbind der hvor man ikke kan holde avstand. Det gjelder selvsagt offentlige kommunikasjonsmidler som tog etc. i rushtrafikken. Har enda ikke sett en butikk som forlanger påbud, men det anbefales hvis man ikke kan holde avstand. Er det et par mennesker i butikken morgen eller kveld holder man avstand. Før holdt generelt folk avstand mens nå drar folk opp et munnbind fra lommen og holder ikke avstand lenger. Det har blitt en sovepute for mange dessverre. https://www.fhi.no/nyheter/2020/videreforer-anbefaling-om-bruk-av-munnbind-i-samfunnet/ 1
Anbefalte innlegg