Gå til innhold

Bli sammen før 20 årene & holde sammen ut livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Hva tenker dere om å bli sammen med noen før man er 20 og holde sammen med denne personen ut livet?

Er det noe dere tror på? :) 

Og hva må til for at dette skal skje tror dere?

Endret av Litenlinerle
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Litenlinerle said:

Hei! Hva tenker dere om å bli sammen med noen før man er 20 og holde sammen med denne personen ut livet? Er det noe dere tror på? :) 

Jeg vet at det har hendt, så det er klart jrg tror på at det kan skje. Tror jeg det er sannsynlig? Nei - statistisk sett er det sjeldent. 

Anonymkode: 12a52...ecf

• Liker 7
Skrevet

Jeg møtte min kjære da jeg var 18. Nå nærmer jeg meg 60, og vi har ingen planer om å skilles. 

Anonymkode: fb022...e1e

• Liker 20
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte min kjære da jeg var 18. Nå nærmer jeg meg 60, og vi har ingen planer om å skilles. 

Anonymkode: fb022...e1e

Hvordan opplevde du over gangen fra å være ung til å bli voksen sammen med partneren din? :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner fire slike par. De har det bra sammen. 

Jeg tenker at de er heldige som fant den rette tidlig. Ser også at disse parene er veldig formet tilpasset hverandre. Ikke så rart egentlig, siden de ble modne og voksne sammen. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg kjenner flere slike par, som møttes før de ble 20 og har vært sammen veldig lenge. Et par ble sammen da de var 13. 

Jeg tenker det er litt tilfeldig hvem som faktisk fant kjærligheten av de som ble sammen da vi gikk på videregående. 

• Liker 5
Skrevet

Tja. Det må jo være å ha det fint sammen i et langt liv, ikke bare holde sammen. Jeg vet om mange som giftet seg i ung alder pga. de er religiøse og det er vanlig i menighetskulturen. Tenker at å holde sammen fordi skilsmisse er en synd og sett ned på, er ikke akkurat noe å trakte etter. Mine besteforeldre giftet seg tidlig og var sammen til bestefar døde, men hadde det vært akseptert så hadde sikkert farmor gått.

Anonymkode: 8fc04...bfd

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg kjenner fire slike par. De har det bra sammen. 

Jeg tenker at de er heldige som fant den rette tidlig. Ser også at disse parene er veldig formet tilpasset hverandre. Ikke så rart egentlig, siden de ble modne og voksne sammen. 

Det kan jo slå ut motsatt også, at de vokser ifra hverandre. Det er jo mye som skjer mtp. utvikling og personlighet i de årene.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var 15 da jeg traff min x (var 26 da jeg gikk), og hadde det ikke vært for utroskap, er jeg ganske sikker på at vi kunne holdt sammen hele livet. Men jeg kom meg ikke over det, på tross av stor anger fra hans side. Og den angeren vet jeg han strevde lenge med. 

Så ja, jeg tror så absolutt det kan skje, men jeg tror desverre det ofte også blir som det ble med oss. Den ene parten driter seg ut i fylla, fordi hn i et lite øyeblikk lurte på hvordan det er å være med en annen. 

Anonymkode: 588fd...691

• Liker 5
Skrevet

Vi var 21, er 40 nå, jeg har fakisk ofte tenkt at jeg skulle ønske vi møttes før, tror ikke det hadde vært negativt.

Vi er veldig like, samme verdier, samme syn på økonomi, barn, rollefordeling og utdanning. Så vil begge at den andre skal ha det bra og strekker seg for det, lite egoisme.

Som en generell regel, hvis den ene ber den andre om noe så sier man ja - rett og slett fordi at den personen som spør har en forventning om at svaret bør være ja.

Om konen min ber meg om å hente foreldrene hennes så ville hun ikke spurt om hun ikke mente jeg burde gjøre det. Samme går andre veien. Ber jeg henne stryke en skjorte så gjør hun det. Vi krangler lite og hjelper hverandre.

Anonymkode: d290c...103

• Liker 11
Skrevet

Vet om folk som har holdt sammen siden tenårene, så det går godt an. Heldige folk som fant den de skulle være sammen med tidlig.

Skrevet

Venneparet mitt møttes og ble kjærester på barneskolen, de feiret nylig 40 år sammen og er mer forelsket enn noen gang, det er nydelig å se. 

Anonymkode: 24d1d...0d2

• Liker 8
Skrevet

Det går selvsagt for noen. Jeg tror det er helt avgjørende at man da har omtrent samme ambisjoner rundt utdannelse. Dersom en begynner å jobbe mens den andre starter et langt studie, tror jeg livene blir for forskjellige til at det går bra for de aller fleste. Selv om det går bra for noen.

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo slå ut motsatt også, at de vokser ifra hverandre. Det er jo mye som skjer mtp. utvikling og personlighet i de årene.

Det kan det sikkert. Jeg baserte denne betraktningen på de parene jeg kjenner som traff hverandre tidlig. 15-16 år. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 18 og han 23 da vi ble sammen. Jeg er 42 nå og vi er fremdeles sammen. Vi er heldige som har hverandre ❤

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 15 da jeg traff min x (var 26 da jeg gikk), og hadde det ikke vært for utroskap, er jeg ganske sikker på at vi kunne holdt sammen hele livet. Men jeg kom meg ikke over det, på tross av stor anger fra hans side. Og den angeren vet jeg han strevde lenge med. 

Så ja, jeg tror så absolutt det kan skje, men jeg tror desverre det ofte også blir som det ble med oss. Den ene parten driter seg ut i fylla, fordi hn i et lite øyeblikk lurte på hvordan det er å være med en annen. 

Anonymkode: 588fd...691

Så trist. Jeg skjønner godt at det gjorde vondt for dere begge, men at det ble verst for deg. Hadde ikke klart det jeg heller..😔

Anonymkode: a87be...ab1

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Litenlinerle skrev:

Hei! Hva tenker dere om å bli sammen med noen før man er 20 og holde sammen med denne personen ut livet?

Er det noe dere tror på? :) 

Og hva må til for at dette skal skje tror dere?

Tror og tror, håper iallefall i vårt tilfelle.

Enda mer nå enn før :) 

Vi ble riktignok sammen når jeg var 20 PG han 22, nå feirer vi 20 år sammen. 

Har ikke kommet gratis rekende på en fjøl hele veien, men heller ikke noen voldsom innsats vil jeg si. 

Kjenner andre par som ble sammen på VGS og fortsatt holder sammen - enkelte av dem har riktignok hatt kort singelperiodeen funnet tilbake igjen. Jeg tenker de passer godt sammen. 

Anonymkode: 0ce24...517

• Liker 1
Skrevet

Det skjedde ikke her. Giftet meg som 25-åring med han jeg var sammen med siden jeg var 16. Han endret seg helt etter bryllupet og ble voldelig, så det ble skilsmisse.

Det som må til er kommunikasjon, respekt for hverandre, og et sterkt ønske om å holde sammen. Ingen av delene var tilstede hos eksmannen, så da ble det skilsmisse. 

Anonymkode: 745b3...cd4

• Liker 4
Skrevet

Mine foreldre var 16 og 18 år da de ble kjærester. De nærmer seg 60 år nå og har fortsatt et like fint ekteskap som de hadde da de var unge. Man kommer veldig langt med gjensidig respekt og god kommunikasjon. Og man må ha evnen til å kunne svelge en kamel i ny og ne. Jeg ser veldig opp til mine foreldre og hvordan de behandler hverandre. Jeg har lært mye fra dem og har tatt det med meg inn i mitt eget ekteskap. 

Anonymkode: 01555...83f

• Liker 8
Skrevet

Jeg var 19 da vi ble sammen, 40 nå. Vi har vel igrunn blitt voksne sammen. Alle disse tingene man må lære seg når man flytter hjemmefra, alt sånt har vi gjort sammen. Vi har hatt en god porsjon utfordringer, slik som dårlig råd, sykdom og tøff spedbarnstid. Men han er det fineste mennesket jeg vet om, og vi har stolt fullt og helt på hverandre i disse årene. Jeg regner med at vi klarer oss fint fremover også. 

Jeg kjenner forsåvidt også flere andre par med lignende bakgrunn, så det er klart at det er mulig. 

Anonymkode: 97671...746

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...