Gå til innhold

Baby og katteallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter som vi har hatt i flere år, og fikk en baby for 6 mnd siden. Han har det siste døgnet klødd seg mye i øynene, og jeg er livredd for at han blir allergisk. Har noen erfaring med katteallergi på små barn? Hva var de første symptomene og når oppsto de? 

Anonymkode: 317d3...01b

Videoannonse
Annonse
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Det trenger ikke bety allergi, hvis ikke det også er rennende nese, nysing/hosting, tung pust. Og det kan være tusen andre ting, øyekatarr feks er veldig vanlig hos småbarn.. uansett burde du ta en tlf til fastlegen om du lurer, ikke spørre på et forum hvor du ikke aner hvem som svarer. 

Og skulle det mot formodning være mulig å få påvist allergi så tidlig, hva så? Ikke la kattene være oppi babytingene og støvsug annenhver dag med allergifilter i maskinen. Det er sikkert ikke allergi uansett, men hør med legen om ungen renner fra nesa og nyser i tillegg. 

Hilsen mammaen til en multiallergiker og to veldig hårete kattepuser

Skrevet

Jeg var ute etter erfaringer, men skal selvfølgelig ringe fastlege om det fortsetter. 

Så du har et barn med katteallergi? Hva gjør du for å få det til å fungere annet enn hyppig støvsuging? Tar barnet noe medisiner eller noe? 

TS

Anonymkode: 317d3...01b

Skrevet

Som allergiker selv kan jeg bare si at hvis barnet er allergisk, er det ingenting annet å gjøre enn å overlate katten til noen andre. Katteallergi kan, ved gjentatt langvarig eksponering, bli veldig alvorlig. Det kan føre til at barnet ikke kan være i samme rom som en katt i minutter engang, og bare det å ha venner eller kolleger med katt kan bli et kjempeproblem. 

Veldig kjedelig, men dette er en risiko når man får barn. 

Anonymkode: d8fac...23c

• Liker 2
Skrevet

Ene barnet (og mannen min 😂) i huset er allergisk og det har hun vært siden fødselen. 

Er man flink til å støvsuge sofaen og vaske hender så er det ikke et problem, i hvert fall ikke for oss! 😊

Barnet og mannen nekter selv å kvitte med seg kattene og det er jeg veeeeldig glad for! ❤️ 

Tips:

- Ikke la baby klappe pusekattene før hen er bevisst å ikke klø seg i øynene og kan å vaske hender 

- støvsug ofte sofaen 

- kjøp luftrenser 

- vask ofte hender 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...