Gå til innhold

Erfaring ift hypnoterapi hos barn med adhd/konsentrasjonsvansker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaring med dette? Og kan dere i så tilfelle anbefale noen terapeuter som driver med dette i Oslo og omegn? Tar gjerne imot tips hvis det er noen dere ikke anbefaler i det hele tatt også 😉 

Anonymkode: 0b975...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også fint med tips om dere vil anbefale dyktige barnepsykologer eller -psykiatere generelt ift å hjelpe barn med ADHD/konsentrasjonsvansker, angst/stress (PTSD). Må ikke være hypnose, men spurte om det etter å ha forstått at noen har god effekt av det.

Skrevet

Ingen som har gode råd ift dette?

Skrevet

Dette høres ut som bullshit i min mening. Har selv ADHD, og oss som har det mangler evnen til å produsere dopamin i hjernen, hvordan skal du fikse det med hypnoterapi? Høres helt idiotisk ut.. 

Anonymkode: 9b990...01a

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som bullshit i min mening. Har selv ADHD, og oss som har det mangler evnen til å produsere dopamin i hjernen, hvordan skal du fikse det med hypnoterapi? Høres helt idiotisk ut.. 

Spør også om tips ift dyktige barnepsykologer eller -psykiatere generelt. Hva anbefaler du selv? Noe som har hjulpet deg godt?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør også om tips ift dyktige barnepsykologer eller -psykiatere generelt. Hva anbefaler du selv? Noe som har hjulpet deg godt?

Jeg ble først diagnosert som voksen. Det jeg kan si er at om man skal prøve medisiner så trapp opp sakte, og bytt dersom det er negative bivirkninger, fordi det finnes mange å velge i. Omega3 skal også være bra og det kan også hjelpe på konsentrasjonen å kutte ned sukker. Det er også ei som driver med homeopati og litt alternativ/mildere behandling i Oslo men veit ikke om jeg kan skrive navnet hennes her. 

Skrevet

La det være. Det er bare tull og bortkastede penger. En kan ikke fikse noe som er feil i hjernen med hypnose.

Anonymkode: db86b...e5d

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La det være. Det er bare tull og bortkastede penger. En kan ikke fikse noe som er feil i hjernen med hypnose.

Anonymkode: db86b...e5d

Har tenkt litt det samme, men så ser jeg altså at det er flere som driver med hypnoterapi kombinert med kognitiv behandling. Hvis man går til proffe folk bør det jo være grundig og evt kan de jo bare fortsette med annen vanlig terapi om det funker best? En barnepsykiater vil jo også kunne skrive ut resepter dersom det trengs. Tenker jo ikke å gå til en svada-couch som har gått på noe visvas av hypnoesekurs eller noe, men spør om noen har erfaring med proffe og også om noen evt har dårlig erfaring med det. Hadde vært fint å bli opplyst rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...