infectedsopp Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 https://thecommonsproject.org/commonpass Det jobbes nå mot et slags helsesertifikat du har på mobilen for å kunne reise. Med dette skal du kunne vise at du er vaksinert mot covid eller har en gyldig negativ (upålitelig) PCR test. Slik kan reiseliv visstnok komme tilbake til normalen slik som før pandemien. Så nå ser vi hvor veien går med denne berømte pandemien. Vi beveger oss mot en totalitært samfunn i rekordfart. Hva skjedde med kritisk tankegang og sunn fornuft? Kan jo bare like så greit sette opp ansiktsgjenkjenning slik som i Kina? Som jeg laget en tråd om tidligere så driver Slovakia med massetesting av befolkningen og de som ikke tester seg eller tester positivt får ikke dra på jobb, butikk osv. De andre får en "billett til frihet". https://www.nrk.no/urix/slovakia-massetester-befolkningen-igjen.-fhi-ser-pa-lignende-tiltak-1.15234258 Man skal slettes ikke se bort ifra at de prøver på det samme her også. Bent Høie har tidligere gått ut og sagt at vaksinen ikke blir obligatorisk, men jeg kan se for meg at de fort skal bruke den som en slags gulrot og belønne folk med frihet dersom man tar den. På den måten blir det liksom ikke tvang, selv om det i teorien er det. Du velger bort vaksinen og velger bort ditt frie liv. For et virus som er ufarlig for 99%. You can't make this up. 14
Gjest 123 eller noe Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Jeg blir kvalm av det hele. Reisesertifikat og Slovakias frihetsbillett. Men det er visst ikke greit å snakke høyt om for da er man en smittebombe og priviligert jævla drittunge, altså skal man bare strekke ut den ene og den andre armen og la de sprøyte inn hva faen og stole blindt på at vaksinen er klar og trygg. Er ikke antivaxxer, har jo vaksinert barnet, men de vaksinene har vært testet lenge. Denne her er helt ny. Blir helt kaldsvett av å tenke på at jeg kan bli nektet å gå på jobb hvis jeg ikke vil ta den.
Gjest Fallabella Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 En ting har jeg lært i det siste. Vil jeg bli rik kan jeg bare starte med å selge så og si hva som helst til det norske folk. Snakk om lobotomert gjeng... Trøsten er at det er flust av sauer som villig går foran meg i køen for å ta vaksinen.
Gjest Fallabella Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 57 minutter siden, skruttveig skrev: Jeg blir kvalm av det hele. Reisesertifikat og Slovakias frihetsbillett. Men det er visst ikke greit å snakke høyt om for da er man en smittebombe og priviligert jævla drittunge, altså skal man bare strekke ut den ene og den andre armen og la de sprøyte inn hva faen og stole blindt på at vaksinen er klar og trygg. Er ikke antivaxxer, har jo vaksinert barnet, men de vaksinene har vært testet lenge. Denne her er helt ny. Blir helt kaldsvett av å tenke på at jeg kan bli nektet å gå på jobb hvis jeg ikke vil ta den. Vaksine=borgerlønn.
Gjest 123 eller noe Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, Fallabella skrev: Snakk om lobotomert gjeng... For mange covid-tester som kanskje har gått for langt oppi nesa på folk!
Gjest Fallabella Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Under den første bølgen av «virus her i landet ble loven om vaksinering endret. Gå inn i lovverket å se selv. Det kan nå utføres vaksiner ved tvang og de som ikke tar den får sterke sanksjoner i livet sitt. Dette ble gjort mens vi «sov, holdt oss hjemme og fokuserte på å hindre spredning av virus.. Folk har jo ved lovendring mulighet til å påvirke ved å si sin mening, dette husket jo ingen på. Se spesielt på dato for endring av denne loven.
Gjest Senil Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Korona blir som andre sykdommer vi vaksineres mot. Mer enn det kommer ikke til å skje.
Justlooking Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 56 minutter siden, Senil skrev: Korona blir som andre sykdommer vi vaksineres mot. Mer enn det kommer ikke til å skje. Det er det i ingen som vet. 3
Gjest Senil Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 5 minutter siden, Justlooking skrev: Det er det i ingen som vet. Nå skriver jeg min tro.
Druid Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 4 timer siden, infectedsopp skrev: Det jobbes nå mot et slags helsesertifikat du har på mobilen for å kunne reise. Med dette skal du kunne vise at du er vaksinert mot covid eller har en gyldig negativ (upålitelig) PCR test. Slik kan reiseliv visstnok komme tilbake til normalen slik som før pandemien. Hvis DETTE blir løsningen på problemet, er jeg fullt for det. Det spesielle med denne løsningen er at den baserer seg på datalagring i det enhetskrypterte området på mobilen din, der ingen andre enn du kan komme til. Det betyr at det blir ikke liggende på noen tjeneste, eller journaler eller andre databaser; du får en digital kvittering som er din, thats it. Sjangsen for at dette blir noe annet enn en våt drøm, er nill 6
Capt. Obvious Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Vel. Det er enten dette (vaksinasjon og evt. bevis for det) eller at man aldri kommer tilbake der man var tidligere. 1
Gjest Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 1 time siden, Fallabella skrev: Under den første bølgen av «virus her i landet ble loven om vaksinering endret. Gå inn i lovverket å se selv. Det kan nå utføres vaksiner ved tvang og de som ikke tar den får sterke sanksjoner i livet sitt. Dette ble gjort mens vi «sov, holdt oss hjemme og fokuserte på å hindre spredning av virus.. Folk har jo ved lovendring mulighet til å påvirke ved å si sin mening, dette husket jo ingen på. Se spesielt på dato for endring av denne loven. Link til loven du mener har blitt endret ifm covid-19?
Druid Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 1 time siden, Fallabella skrev: Under den første bølgen av «virus her i landet ble loven om vaksinering endret. Gå inn i lovverket å se selv. Det kan nå utføres vaksiner ved tvang og de som ikke tar den får sterke sanksjoner i livet sitt. Dette ble gjort mens vi «sov, holdt oss hjemme og fokuserte på å hindre spredning av virus.. Folk har jo ved lovendring mulighet til å påvirke ved å si sin mening, dette husket jo ingen på. Se spesielt på dato for endring av denne loven. mener du denne loven? https://lovdata.no/lov/1994-08-05-55/§3-8 2
Gjest Villfisker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 Slike reisesertifikater er ikke noe annet enn totalkontroll av enkeltmennesker. Nå er det virkelig på tide at folk over hele verden setter foten ned, og sier til helvete med dette systemet.
Gjest Fallabella Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 (endret) 15 minutter siden, Klagenfurt skrev: Link til loven du mener har blitt endret ifm covid-19? Du jeg finner det ikke igjen.. Mye å lese igjennom. Dette er det jeg så langt har funnet med tanke på nevnt dato Endret 18. november 2020 av Fallabella
Gjest Villfisker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 2 timer siden, Fallabella skrev: Under den første bølgen av «virus her i landet ble loven om vaksinering endret. Gå inn i lovverket å se selv. Det kan nå utføres vaksiner ved tvang og de som ikke tar den får sterke sanksjoner i livet sitt. Dette ble gjort mens vi «sov, holdt oss hjemme og fokuserte på å hindre spredning av virus.. Folk har jo ved lovendring mulighet til å påvirke ved å si sin mening, dette husket jo ingen på. Se spesielt på dato for endring av denne loven. Høres ut som det ble gjort i sommer? De fles ulovene og dårlige avgjørelser tas da. Politikerne skulle ikke kunnet vedta hva som helst, uten folkets godkjenning.
Druid Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Du jeg finner det ikke igjen.. Mye å lese igjennom. Dette er det jeg så langt har funnet med tanke på nevnt dato Okay. Dette er en midlertidig lov. Du ser under teksten hvor lenge den skal virke, så den er vedtatt og opphevet samme dato, men ikraftredelsen av opphevelsen er et år etterpå. Lovteksten jeg linket til , er den jeg tror du mener. Den er gammel.
Gjest Villfisker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 25 minutter siden, Capt. Obvious skrev: Vel. Det er enten dette (vaksinasjon og evt. bevis for det) eller at man aldri kommer tilbake der man var tidligere. Det gjør vi aldri uansett, om dette går igjennom. Så lenge vi sitter og godtar alt, blir ting aldri bedre. Denne situasjonen har blitt brukt som brekkstang for å kneble folks frihet ytterligere. Jeg håper virkelig folk boikotter vaksinen når den kommer.
Gjest Fallabella Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 3 minutter siden, Druid skrev: Okay. Dette er en midlertidig lov. Du ser under teksten hvor lenge den skal virke, så den er vedtatt og opphevet samme dato, men ikraftredelsen av opphevelsen er et år etterpå. Lovteksten jeg linket til , er den jeg tror du mener. Den er gammel. Vanskelig disse lovtekstene. Kan flere hjelpe meg å se hva som ble endret i sommer i forhold til smittevernloven?
Gjest Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 15 minutter siden, Fallabella skrev: Vanskelig disse lovtekstene. Kan flere hjelpe meg å se hva som ble endret i sommer i forhold til smittevernloven? Så hvis det er så vanskelig, og du ikke forstår, hvorfor uttaler du deg om temaet egentlig?
Anbefalte innlegg