Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Sixty
Skrevet

Veslejenta kom inn på soverommet i går kveld mens jeg og min nye kjæreste holdt på som verst (doggy/bakfra). Vet ikke hvor lenge hun hadde stått og sett på, men da vi oppdaget henne bare lukket hun døra og gikk inn på sitt eget rom igjen.

Vi ble helt satt ut og rimelig flaue. Kjæresten sa at det var helt naturlig og vi ble dermed bare liggende. Hadde lyst til å gå inn til henne, men visste ikke hva jeg skulle si. Nå angrer jeg fryktelig og lurer på om det kan ødelegge henne psykisk og at hun kan få problemer senere. Og ikke minst om hun vil få et negativt syn på sex. Vet ikke hvor mye hun så, men hun fikk i hvertfall med seg doggy'n og muligens at jeg sugde han...

Hva tror dere? Noen som har fersket foreldrene sine eller blitt fersket? Bør jeg ta henne med til psykolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Skrevet

Hvor gammel er denne jenta da... Det er jo litt drastisk med psykolog pga.hun så dere i seng.. Men kansje hun er den personen som lar det gå inn på seg????

Gjest LoisLane
Skrevet

Tror nok jeg ville snakket med jenta. Du vet jo ikke hvordan hun har oppfattet situasjonen.

Gjest Miss Sixty
Skrevet
Hvor gammel er denne jenta da... Det er jo litt drastisk med psykolog pga.hun så dere i seng.. Men kansje hun er den personen som lar det gå inn på seg????

Hun er 5 år. Leverte henne hos faren i dag, og skal ikke se henne igjen før 1,5 uke. Er supernervøs nå. Redd hun kommer til å fortelle faren sin om det hun har sett og da er helvetet løs.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Hun vil ikke få problemer av å se dere i senga. Det er kulturen som hun senre vil bli innlemmet i, som sier at sex er noe en har alene sammen med partneren.

Men viss hun oppfattet det som om dere sloss eller at han gjorde noe vondt med deg, kan det hende hun ble redd.

Du bør prate med henne og få greie på hvordan hun oppfattet situasjonen. Forklare at du og kjæresten er glade i hverandre og at dere hadde det fint sammen.

Skrevet

Det må da kunne gå an å være litt mer diskret når det gjelder ny kjæreste og en fem år gammel jente? Om dere skal bli fersket bør han jo være godkjent av både barn og barnefar - slik at barnet ikke kommer i et lite/stort dilemma kalt lojalitetskonflikt.

Så ut i fra at jeg har nulle peiling på hvordan jenten ser på denne nye kjæresten din, kan jeg ikke anta noe som helst om hva slags innvirkning eller fravær av det vil ha på henne.

Skrevet
Du bør prate med henne og få greie på hvordan hun oppfattet situasjonen.

At mamma sugde på tissen til en ny mann i senga til mor og far er nok ikke det letteste å forklare en femåring. Hjelper nok lite med at mor og denne nye mannen er veldig glade i hverandre da...

Skrevet (endret)

Du burde nok gått inn til henne med en gang, for da kunne du kanskje ha roe det ned, om så bare med en klem. Jeg tror ikke hun har tatt skade av det, men du bør kanskje snakke med henne om det. Spør henne om hun har spørsmål om hva hun så, og om hun selv ønsker å snakke om det. Vil hun ikke det, er det vel lite behov for at du forteller for mye.

Tviler sterkt på at hun har fått store skader av det, for jeg tror nok det er mer vanlig enn man skulle tro.

Endret av Piper
Skrevet
Det må da kunne gå an å være litt mer diskret når det gjelder ny kjæreste og en fem år gammel jente? Om dere skal bli fersket bør han jo være godkjent av både barn og barnefar - slik at barnet ikke kommer i et lite/stort dilemma kalt lojalitetskonflikt.

Så ut i fra at jeg har nulle peiling på hvordan jenten ser på denne nye kjæresten din, kan jeg ikke anta noe som helst om hva slags innvirkning eller fravær av det vil ha på henne.

mener du virkelig at faren skal ha godkjent den nye, før hun innleder noe seksuelt med han? Unnskyld meg, men hva har faren med hennes seksualitet å gjøre nå? det er jo slutt mellom de, og da har ikke han noe med det lengre.

Skrevet

Jeg har ikke barn, men jeg tror ikke jenta er "ødelagt"! Det har blitt meg fortalt (for jeg husker det ikke selv) at jeg kom inn på rommet til mor og far da de lagde lillesøstra mi ;) Jeg var da 5 år. Jeg husker som sagt ikke noe av det så noe voldsomt inntrykk kan det ikke ha vært. Jeg har heller ikke hatt noe spesielt tidlig debut og et utall sexpartnere eller et perverst sexliv ;)

Men jeg ville kanskje snakket med jenta for egen sjelefred sin skyld? Kanskje sagt litt om sex og at det er noe to som er glade i hverandre gjør og at du gjør det med kjæresten. Da vil hun muligens spørre eller kommentere den gangen hun overrasket dere.

Unger vet som regel mer enn man tror. Kanskje skjønte hun hva dere drev med og syns kanskje det er litt spennende og litt flaut at hun så det, siden hun stakk med det samme dere oppdaget henne?

Skrevet

Jeg har ikke barn, men jeg tror ikke jenta er "ødelagt"! Det har blitt meg fortalt (for jeg husker det ikke selv) at jeg kom inn på rommet til mor og far da de lagde lillesøstra mi ;) Jeg var da 5 år. Jeg husker som sagt ikke noe av det så noe voldsomt inntrykk kan det ikke ha vært. Jeg har heller ikke hatt noe spesielt tidlig debut og et utall sexpartnere eller et perverst sexliv ;)

Men jeg ville kanskje snakket med jenta for egen sjelefred sin skyld? Kanskje sagt litt om sex og at det er noe to som er glade i hverandre gjør og at du gjør det med kjæresten. Da vil hun muligens spørre eller kommentere den gangen hun overrasket dere.

Unger vet som regel mer enn man tror. Kanskje skjønte hun hva dere drev med og syns kanskje det er litt spennende og litt flaut at hun så det, siden hun stakk med det samme dere oppdaget henne?

Skrevet

Tror det kommer an på hvordan du har vært tidligere. Om du har hatt mange forskjellige partnere som jenten har møtt osv. Jeg hadde seinest i går en ungdom sittende her hos meg som fortalte at hun hadde valgt å flytte på institusjon fremfor å bo med moren fordi hun hadde sett en del av det du beskrev over her da hun var liten. Og moren byttet partnere hele tiden. Pluss alle ryktene som det førte med seg, gjorde at ungdomen her havnet på skråplanet og lever selv et ganske turbulent liv.

Man MÅ ta hensyn til barna når man har valgt å få dem. Selv om vi ønsker et seksualliv, så MÅ hensynet til barna komme først.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Våre regler sier:

Personangrep/persondebatter

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Lea (moderator)

Skrevet

ooops :overrasket: Tviler på at hun har tatt skade av det, men det er kanskje lurt å snakke med henne.

Skrevet

Dumt at du ikke vet hvor lenge hun sto og så på. Det jeg har lest om slike situasjoner, er at barn ofte tror at de voksne slåss. Det med suging kommer vel nærmest i tillegg, og kan vel være forvirrende for en 5-åring :overrasket: Jeg ville definitivt snakket med henne! Hun har sikkert hørt om puling i barnehagen, men få barn på hennes alder vet hva det bokstavlig talt innebærer. Dessuten tror jeg det er viktig at du får fram - i tillegg til at ingen var slemme mot hverandre eller sloss - at dette er noe som bare er for voksne, og at voksne ofte liker å gjøre ting som barn ikke syns noe om (på samme måte som voksne liker grønnsaker og barn generelt ikke... :ler: ). Dette ordner seg nok! ;)

Skrevet

Jeg hørte om en jente på samme alder som hadde sett sin mor med den nye kjæresten. Hun fortalte dette til alle sine besteforeldre og spurte om det ikke var stygt at .... puttet tissen sin i mamma sin munn.. :overrasket::ler:

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet
Jeg hørte om en jente på samme alder som hadde sett sin mor med den nye kjæresten. Hun fortalte dette til alle sine besteforeldre og spurte om det ikke var stygt at .... puttet tissen sin i mamma sin munn..  :overrasket:    :ler:

Jeg har jobbet på et rehabiliteringssenter for narkomane, og mange av dem rapporterte at de begynte sin 'karriere' med et utsvevende seksuellt liv i ung alder fordi de hadde opplevd hendelser i sin barndom som hadde gitt dem et skjevt og feil syn på normal seksualitet. Dette var ofte koblet sammen med samlivsbrudd mellom foreldrene og problemene rundt mor og fars nye partnere.

Skrevet

Jeg var rundt 6 år da jeg tok mine foreldre på fersken. Jeg husker at jeg ble kjemperedd da jeg så det, og deretter følte jeg en skam så uutholdelig stor da jeg skjønte hva de holdt på med noen år senere. Jeg husker det fortsatt veldig godt, og blir ennå litt kvalm ved tanken...og har hatt litt problemer senere med å ha et eget sexliv, fordi jeg ikke ville gjøre det samme som mine foreldre gjorde. Føler meg rett og slett skamfull og teit.

Ingen av foreldrene mine snakket med meg senere om det som hadde skjedd. De bare lot som ingenting, og later fortsatt som ingenting. Jeg har vært på nippet til å ta dem på fersken igjen flere ganger, de gangene jeg skjønte tidsnok hva de holdt på med skydde jeg dem som pesten. Jeg har holdt meg langt unna dem, og ønsket ikke at de skulle ta på meg, fordi jeg følte at de gjorde meg skitten.

Jaja, jeg er kanskje rar og litt spesiell fordi jeg reagerer slik. Men det har faktisk hatt en innvirkning i livet mitt, selv om det de gjorde sammen er en naturlig del av livet. Jeg holder på å få hjelp til å rette på mitt negative syn på forholdet mellom mann og kvinne. Men for all del..Jeg tror ikke det er kun pga dette at jeg har blitt så rar, hehe...Mye annet har skjedd som ikke har noe relevans. Uansett håper jeg at det ordner seg for din datter.

Skrevet

Jeg ferska foreldra mine da jeg var omtrent 6 år.. Husker hvertfall at jeg visste hvordan sex fungerte, med samleie, eggceller, sperm, graviditet og hele pakka ( lurer på hvordan jeg fant ut det, for det husker jeg ikke :ler: ). Hvertfall, så fant jeg dem i senga i full gang, og det eneste jeg tenkte var "Jøss, det var da merkelige greier!" og gikk og la meg igjen. Syntes det var litt freaky, men tenkte aldri videre over det.

Du burde kanskje høre med barnet om hun vil prate om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...