AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Hei Kvinneguiden og takk til dere Jeg og kjæresten har vært samboere i 1 år og også kjærester i 1 år (ja vi flytta sammen rimelig fort). Han er en gamer og jeg er dritt lei. Han er student og mens jeg er i full jobb, og ofte legger han seg når jeg skal opp på morningen fordi han har gamet hele natten. Han legger seg i alle fall aldri med med meg, fordi han gamer utover natta. Jeg har sagt i fra flere ganger og sagt at jeg ønsker meg at vi legger oss sammen to ganger i uka, synes ikke dette er mye å kreve? Jeg har sagt i fra om gamingen utallig mange ganger og sagt at jeg syns 7-8 timer i uken er nok å sette av til sin egen hobby som er så lite sosial. Likevel ligger han på rundt 4-12 timer dagen. Jeg har til en viss grad lært meg å godta gamingen, for etter å ha sagt fra så mange ganger skjønte jeg at jeg måtte velge. Men i det siste har jeg fått null oppmerksomhet. For å game mindre om natten kjører han taktikken "gamer dagen lang og gjør skolearbeid i det jeg kommer hjem fra jobb." Han starter derfor med skolearbeidet når jeg kommer hjem i 17-18 tiden så avslutter han lenge etter at jeg har lagt meg. Mens han jobber med skolearbeid sitter han å tuller med vennene sine over skype og jeg skjønner jo at skolearbeidet ikke er effektivt. For å understreke en ting: Jeg backer studiet hans hundre prosent og krever ikke at han velger meg fremfor studiet, jeg krever at han velger meg fremfor gaming. Føler meg utrolig satt til side og lite prioritert. Han kunne sittet med skolearbeid i stua med meg og snakket med meg i stede for vennene sine. Han kunne gjort skolearbeidet på dagtid i stede for å game og vært med meg på kvelden. Jeg blir utrolig lei meg og har i det siste følt meg utrolig ensom i forholdet. Hver kveld sitter jeg alene på sofaen og er lei meg, mens han hyler og hoier med venner på skype (enten så spiller de eller så ser han på de spille mens han "gjør skolearbeid.") Jeg er utrolig lei av å be om opperksomhet, og å be om oppmerksom strider egentlig i mot alle mine prinsipper. Jeg føler ikke han er noe glad i meg lenger og jeg føler hvertfall ikke at han respekterer meg. Uansett hva jeg sier, og hvordan jeg sier det, er og blir gaming hans første prioritet. Anonymkode: d8582...760
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Han har mistet interessen for deg, dessverre. Anonymkode: da4cb...488 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Lurt å avslutte forholdet. Du kan bli veldig lykkelig med en annen. Han her vil du ikke få barn med. Anonymkode: bf6a2...944 18
PM75 Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Du vil høyst sannsynlig få det bedre uten han. Skap deg et godt liv for deg selv & ikke kast bort livet med å vente på en som prioriterer alt annet over deg. 9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 Med så kort fartstid sammen tenker jeg du med stort hell kan være singel og lete etter noen som du fungerer bedre sammen med. Han er nok ikke klar for å ha kjæreste. Du krever på ingen måte mye, og viser evne til å ha kompromisser som ikke går ut over han. At han ikke får sove samtidig som deg må være greit, men her er jo gamingen problemet. Han er ikke interessert nok tror jeg. I et forhold, altså. Anonymkode: 3ddc6...d54 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Han har deg sist på lista si og du kan ikke tvinge han til å velge deg. Du har lagt det fram til han, han velger å ikke gjøre noe med det. Da kan du enten velge å bli - og fortsette å ha det slik, eller forlate han og heller søke en annen partner som du vil trives med. Anonymkode: c368d...e13 3
SpeilEggos Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Hvorfor i guds gode navn gidder du??! Jeg var sammen med en gamer engang. Det kom ingenting bra utav det. Større unge skal du leite lenge etter. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Slutt og be om oppmerksomhet. Det kan kanskje fungere for en veldig kort stund. Lev livet ditt, med venner, se en film, les en bok. Si til han, jeg går en tur, uten å spørre om han blir med. Underveis, så gjør du deg opp en mening om dette er sånn du vil ha det. Min erfaring er at gaming er en altoppslukende interesse. Ta vare på deg selv. Anonymkode: 23772...b20 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Det virker ikke som om han vil være samboer? Hadde dere noen form for forventningsavklaring på forhånd? Synes han at dere har et bra forhold? Jeg ville flyttet. Dette er ikke et samboerskap. Dere deler leilighet uten å ha et forhold. Flytt ut. Se om dere kan ha et forhold når dere ikke deler leilighet. Vil han prioritere å være sammen med deg i det hele tatt? Anonymkode: 9a2f4...c73 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Du må stille krav, dere bor jo bare sammen og er ikke kjærester. Jeg er sammen med en gamer, og vi har funnet kompromisser. Jeg var tydelig på at han må prioritere oss først, hvis ikke er jeg heller singel enn å sitte og vente mens han spiller. Han har 2-4 kvelder i måneden der han gamer "all night" og det funker for oss. Anonymkode: 9d307...c67 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Kvinneguiden og takk til dere Jeg og kjæresten har vært samboere i 1 år og også kjærester i 1 år (ja vi flytta sammen rimelig fort). Han er en gamer og jeg er dritt lei. Han er student og mens jeg er i full jobb, og ofte legger han seg når jeg skal opp på morningen fordi han har gamet hele natten. Han legger seg i alle fall aldri med med meg, fordi han gamer utover natta. Jeg har sagt i fra flere ganger og sagt at jeg ønsker meg at vi legger oss sammen to ganger i uka, synes ikke dette er mye å kreve? Jeg har sagt i fra om gamingen utallig mange ganger og sagt at jeg syns 7-8 timer i uken er nok å sette av til sin egen hobby som er så lite sosial. Likevel ligger han på rundt 4-12 timer dagen. Jeg har til en viss grad lært meg å godta gamingen, for etter å ha sagt fra så mange ganger skjønte jeg at jeg måtte velge. Men i det siste har jeg fått null oppmerksomhet. For å game mindre om natten kjører han taktikken "gamer dagen lang og gjør skolearbeid i det jeg kommer hjem fra jobb." Han starter derfor med skolearbeidet når jeg kommer hjem i 17-18 tiden så avslutter han lenge etter at jeg har lagt meg. Mens han jobber med skolearbeid sitter han å tuller med vennene sine over skype og jeg skjønner jo at skolearbeidet ikke er effektivt. For å understreke en ting: Jeg backer studiet hans hundre prosent og krever ikke at han velger meg fremfor studiet, jeg krever at han velger meg fremfor gaming. Føler meg utrolig satt til side og lite prioritert. Han kunne sittet med skolearbeid i stua med meg og snakket med meg i stede for vennene sine. Han kunne gjort skolearbeidet på dagtid i stede for å game og vært med meg på kvelden. Jeg blir utrolig lei meg og har i det siste følt meg utrolig ensom i forholdet. Hver kveld sitter jeg alene på sofaen og er lei meg, mens han hyler og hoier med venner på skype (enten så spiller de eller så ser han på de spille mens han "gjør skolearbeid.") Jeg er utrolig lei av å be om opperksomhet, og å be om oppmerksom strider egentlig i mot alle mine prinsipper. Jeg føler ikke han er noe glad i meg lenger og jeg føler hvertfall ikke at han respekterer meg. Uansett hva jeg sier, og hvordan jeg sier det, er og blir gaming hans første prioritet. Anonymkode: d8582...760 Rydder og vasker han hjemme i det hele tatt? Han høres ut som en jævla slask. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt ny taktikk selv en periode. Slutt å gi han noe som helst oppmerksomhet. Ikke mas på han. Lev som om du lever alene. Gjør ditt. Om han spør deg noe kan du svare, kommer ann på hva det er. Men ellers ignorer han. Se hva skjer etter en stund... Anonymkode: db25b...6aa
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rydder og vasker han hjemme i det hele tatt? Han høres ut som en jævla slask. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt ny taktikk selv en periode. Slutt å gi han noe som helst oppmerksomhet. Ikke mas på han. Lev som om du lever alene. Gjør ditt. Om han spør deg noe kan du svare, kommer ann på hva det er. Men ellers ignorer han. Se hva skjer etter en stund... Anonymkode: db25b...6aa Dette er bare psykisk mishandling. Sikker på at du er skikket til å gi samlivsråd? Anonymkode: 8f845...c40 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 Han er emosjonelt utilgjengelig, dette er metodene han bruker for å skyve deg vekk og skape avstand. Det vil ikke bli bedre. Anonymkode: 9f378...cfa
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Det høres ut som at dere er såpass forskjellige at dere ikke passer som samboere! Hvordan er arbeidsfordelingen i hjemmet deres? Bidrar dere likt økonomisk og i arbeidet med husarbeide og matlaging? Har dere sex? Hvilke ting gjør dere sammen som skiller dere fra å bare være leieboere på samme bokollektiv? Anonymkode: 2c613...07d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare psykisk mishandling. Sikker på at du er skikket til å gi samlivsråd? Anonymkode: 8f845...c40 Huff, du føler deg truffet fra noe som har skjedd i fortiden ? Anonymkode: db25b...6aa
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare psykisk mishandling. Sikker på at du er skikket til å gi samlivsråd? Anonymkode: 8f845...c40 Hun hadde bare gjort det samme HAN gjør mot henne nå... Anonymkode: db25b...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Han studerer til et høystatusyrke, og du tror at han skal forsørge deg i fremtiden, er det sånn? Da kan du ha det så godt. Anonymkode: 6bfe7...900
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, du føler deg truffet fra noe som har skjedd i fortiden ? Anonymkode: db25b...6aa Selvsagt ikke, jeg trenger ikke å føle meg truffet bare for å vite hva som er destruktivt. Huff. Må du det? Anonymkode: 8f845...c40 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Fikk barn med en sånn. Ingen suksess 😩 I tillegg til null interesse for meg og barnet, ble han rasende om han ble forstyrret i gamingen. Jeg ville gitt ham et ultimatum hvis jeg var deg, 1 mnd på å skjerpe seg, ellers er det over og ut. Bedre nå enn senere, blir ikke lettere etter hvert. Anonymkode: b3844...5e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå