AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Skrevet 18. november 2020 Han ser ikke ut til å tenke på barnas ve og vel. Hva som er best for de og ikke. Om han er trøtt om morgenen, starter han helst dagen med å være sint og grinete og kjefter på alt og alle. Og om han synes vi andre (to små barn) bråker, sier han noe for å understreke det, eksempel: (Dere sliter meg ut, det tar livet av meg dette!) For hver ting han kan reagere negativt på, gjør han det. Kjefter og smeller. Og finnes ikke pedagogisk på noe vis. Alt er en kamp. Jeg føler jeg først og fremst må dekke over der han gjør, noe som sliter utrolig. Først og fremst gjør jeg hva jeg kan for å være god mamma på alle vis, også skal jeg dekke over hans måte å være på. Det er utrolig slitsomt. Men vil ikke barna skal ta skade av slik han holder på. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 438c2...10e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Og en ting til. Han kjøper barnas kjærlighet. Gir de gaver, lar de gjøre ting de ellers ikke hadde fått gjort osv. Som et plaster på såret for at han oppfører seg slik han gjør?! Om jeg kommenterer det, blir han bare enda mer sint. ts Anonymkode: 438c2...10e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Oi, dette hørtes ikke bra ut 😢 Her det det kanskje mye som kan være galt, mulig han trenger hjelp? Hvordan var han før dere fikk barn da, like sur..? Hadde ikke orket et sekund med en sånn mann. Og den oppførselen vil uten tvil prege barna, han må endre seg eller du og barna må vekk Anonymkode: 306e7...c54 4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 Mannen min var sånn pga. depresjon, jeg måtte hive ham ut. Ungen vår kunne ikke leve med en sånn pappa, det hadde jo ødelagt ham. Nå har pappaen fått hjelp og er mye bedre, så han har flyttet hjem igjen. Tålmodig, sjelden sur om morgenen, tåler bråk mye bedre, osv. Det hadde vært så uaktuelt å fortsette samlivet om han hadde fortsatt med det der. Anonymkode: 4f96d...c77 10
Carrot Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 (endret) Her må det kjøreregler på plass for far tenker jeg, det handler om å gi barna en god oppvekst, ikke far en god dag. Snakk med han, si at dette må dere som foreldre søke hjelp for sammen, Endret 18. november 2020 av Carrot 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 Høres ut som min far 💔 Anonymkode: 8c5fc...672
Litenlinerle Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen min var sånn pga. depresjon, jeg måtte hive ham ut. Ungen vår kunne ikke leve med en sånn pappa, det hadde jo ødelagt ham. Nå har pappaen fått hjelp og er mye bedre, så han har flyttet hjem igjen. Tålmodig, sjelden sur om morgenen, tåler bråk mye bedre, osv. Det hadde vært så uaktuelt å fortsette samlivet om han hadde fortsatt med det der. Anonymkode: 4f96d...c77 Enig, det er viktig at slik oppførsel tas på alvor! Både for barna, deg selv og mannen din, alle tre parter fortjener bedre ❤️ 1
~white lady~ Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han ser ikke ut til å tenke på barnas ve og vel. Hva som er best for de og ikke. Om han er trøtt om morgenen, starter han helst dagen med å være sint og grinete og kjefter på alt og alle. Og om han synes vi andre (to små barn) bråker, sier han noe for å understreke det, eksempel: (Dere sliter meg ut, det tar livet av meg dette!) For hver ting han kan reagere negativt på, gjør han det. Kjefter og smeller. Og finnes ikke pedagogisk på noe vis. Alt er en kamp. Jeg føler jeg først og fremst må dekke over der han gjør, noe som sliter utrolig. Først og fremst gjør jeg hva jeg kan for å være god mamma på alle vis, også skal jeg dekke over hans måte å være på. Det er utrolig slitsomt. Men vil ikke barna skal ta skade av slik han holder på. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 438c2...10e Høres ikke bra ut. Ta kontakt med familievernkontoret i din by/kommune, og be om hjelp. De kan tilby ulike typer veiledning. Du må også snakke med mannen din om dette, på et tidspunkt dere har ro og fred til å snakke sammen. Få han til å forstå alvoret i hvordan han forverrer familiedynamikken ved å la sitt dårlige humør gå utover dere. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 Hadde meldt han på sinnemestringskurs eller sendt han til terapeut. Snakk med familievernkontoret, de kan hjelpe dere. Søsteren min og mannen hennes fikk god hjelp der. Nå er far mye mer tålmodig og barna er mer harmonisk. Anonymkode: 7add9...66e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 Jeg startet også dagen med morgensinne. Det gikk ut over små barn, og mann, ved at jeg var sur og tålte lite. Jeg måtte bare ta meg sammen, og ikke la meg selv bli med på den sure og dårlige starten det ga de 3 andre rundt meg. Mann og barn. Jeg klarte å ta meg sammen, og holdt heller stille om at jeg var sur om morgenen. Lot som jeg var glad og frisk, og etterhvert ble det normalen. Altså at jeg aldri var sur lenger om morgenen, og etterhvert trengte jeg ikke å late som heller. Jeg var i godt humør, og ga barna og mannen en god start. Man kan bestemme sånne ting selv! Anonymkode: f313e...040 3
n_97 Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Mannen din må søke hjelp og er han uvillig, må du sette foten ned og hive ham ut til han har søkt hjelp. Jeg vokste opp med en mor med alvorlige sinneproblemer og sliter veldig med mye som voksen. Skulle ønske noen hadde tatt tak i henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå