Gå til innhold

Når kommer sykepenger i desember?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt. Dersom jeg har sykemelding fra 1-31.desember. Når vil jeg få sykepenger? Jeg har ikke arbeidsgiver så er NAV som utbetaler. 

Anonymkode: 90ca2...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er langtidssykemeldt. Dersom jeg har sykemelding fra 1-31.desember. Når vil jeg få sykepenger? Jeg har ikke arbeidsgiver så er NAV som utbetaler. 

Du er vel ikke helt hjelpeløs? Gå inn på nav.no og sjekk utbetalingsdatoer så finner du svaret selv.

Anonymkode: 8e52e...40e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel ikke helt hjelpeløs? Gå inn på nav.no og sjekk utbetalingsdatoer så finner du svaret selv.

Anonymkode: 8e52e...40e

Hva er det for et ufint svar? Har du stått opp på feil fot? 

• Liker 2
Skrevet

Det spørs når de har gjort den ferdig. Jeg får de innen 1 uke etter sykemeldingen er sent.

Anonymkode: 32509...278

• Liker 1
Skrevet

Det er avhengig av når du får og leverer sykemeldingen, og når den blir innvilget.

Desember

Dersom søknaden innvilges før den 6. desember, utbetales pengene den 10. desember. Søknader som innvilges etter den 6. desember utbetales innen 5 dager.

Anonymkode: 2c25c...f3a

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs når de har gjort den ferdig. Jeg får de innen 1 uke etter sykemeldingen er sent.

Så.. er første gang NAV skal utbetale sykepenger så beklager at jeg spør. Har tidligere sendt søknad om sykepenger etter sykemeldingsperioden. Men da får jeg altså lønn i desember? Ble så usikker på om jeg skulle sende søknad om sykepenger 1.januar og dermed bli helt uten lønn i desember. 

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så.. er første gang NAV skal utbetale sykepenger så beklager at jeg spør. Har tidligere sendt søknad om sykepenger etter sykemeldingsperioden. Men da får jeg altså lønn i desember? Ble så usikker på om jeg skulle sende søknad om sykepenger 1.januar og dermed bli helt uten lønn i desember. 

TS

Du leverer jo sykemeldingen, etter det utbetaler de sykepenger. Jeg har ikke levert søknad om sykepenger før etter endt periode, men enda fått de etter levert sykemelding. Men kan hende det er forskjeller for oss som har vrt syke noen mnd nå. De første mnd husker jeg særdeles lite av, men huser jeg måtte sende søknad om sykepenger, dog gikk det aldri en mnd der regningene ikke ble betalt. Så må ha fått penger på kontoen.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du leverer jo sykemeldingen, etter det utbetaler de sykepenger. Jeg har ikke levert søknad om sykepenger før etter endt periode, men enda fått de etter levert sykemelding. Men kan hende det er forskjeller for oss som har vrt syke noen mnd nå. De første mnd husker jeg særdeles lite av, men huser jeg måtte sende søknad om sykepenger, dog gikk det aldri en mnd der regningene ikke ble betalt. Så må ha fått penger på kontoen.

Tusen takk for svar. Det var beroligende. 

TS

Skrevet

Har vært sykemeldt en stund nå, forlenget det hver måned. Er sykemeldingsperioden under 30 eller 31 dager deles den opp. Nå er jeg sykemeldt fra 25.10-30.11, måtte sende inn søknad for halve perioden forrige uke, ikke fått penger enda. Og ny søknad 30.11 - og får penger en ukes tid etterpå..

Sist måned var perioden kun på 29 dager, og da sendte jeg for hele og fikk pengene ca en uke etter.

Du skal kunne se på ditt nav når du skal sende søknader. 

Anonymkode: c6262...6b1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har vært sykemeldt en stund nå, forlenget det hver måned. Er sykemeldingsperioden under 30 eller 31 dager deles den opp. Nå er jeg sykemeldt fra 25.10-30.11, måtte sende inn søknad for halve perioden forrige uke, ikke fått penger enda. Og ny søknad 30.11 - og får penger en ukes tid etterpå..

Sist måned var perioden kun på 29 dager, og da sendte jeg for hele og fikk pengene ca en uke etter.

Du skal kunne se på ditt nav når du skal sende søknader. 

Så jeg ble sykemeldt rundt 26.08, som varte til 24.08 - da fikk jeg ikke noe penger før i starten av september. Måtte få utsatt noen regninger..

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg ble sykemeldt rundt 26.08, som varte til 24.08 - da fikk jeg ikke noe penger før i starten av september. Måtte få utsatt noen regninger..

Ja det er noe sånt jeg frykter. Jeg har vært sykemeldt siden mai. Men har hatt arbeidsgiver helt til 10.november. Fikk utbetalt sykelønn fra arbeidsgiver for 10 dager i november. Resten skal NAV dekke. Sykemeldingsperioden utløper 30.november og blir da fornyet igjen. Spørsmålet er vel om jeg burde be om 14 dager sykemelding i desember for deretter å fornye 14 dager, for å sikre at jeg sender søknad om sykepenger i tide? Jeg har ikke sjans å være uten lønn i desember. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...