Gjest BITTER Skrevet 22. september 2002 #1 Del Skrevet 22. september 2002 Hvorfor er det så vanskelig å bevise at barnevernet har feilet, ikke gjort jobben sin, unnlatt å hjelpe. Hvorfor skal den etaten bli så umulig å stille til veggs? Jeg kommer fra en stor familie med like mange tragedier som barnevernet har papirer på. Hendelser,omsorgssvikt,mishandling og så mange rapporter, men det skal alikevel være så vanskelig. I mitt tilfellet så ble det ikke gjort noen ting, ingen tiltak, ingen hjelp. Har BARNEVERNET monopol på alt de gjør? Hva med meg da eller mine søsken, har ikke vi monopol på en trygg og god barndom uten terror, slåssing,blod,drekking og myyyyyyyyyyyye mer? Hva med oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 25. september 2002 #2 Del Skrevet 25. september 2002 Hm. Forstår jeg det riktig når jeg leser at du og dine søsken har hatt en traumatisk barndom og at barnevernet ikke grep inn? Barnevernet er et mektig organ, det er sant det. Og ja, det har nok et slags monopol når det gjelder inngripning eller ikke i familie livet. Jeg kan jo så klart jamre i vei om ressurser osv, men jeg SER deg og jeg HØRER deg, og jeg beklager at du ikke fikk den hjelpen du trengte. Jeg håper bare at du NÅ får den hjelpen du trenger for å komme deg videre. Slik at du ikke blir hengende igjen i bitterheten, fortvilelsen og sorgen over mangel på struktur og trygghet da du var liten. Jeg ønsker deg lykke til på ferden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå