Gå til innhold

Er det noen som pynter til advent her? Altså med lilla?

Tistelblad

Anbefalte innlegg

Advent her også, med lilla løper på bordet, lilla adventslys i staken, julekrybbe, adventsstjerne og krans på døra kommer opp rundt 1. søndag i advent.

Juletre, nisser, rødt og grønt, juleputer osv hentes fram noen dager før jul.

Svibler og amaryllis tar jeg litt som det kommer, er ikke så organisert der :ler:

Anonymkode: 8a381...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opp igjennom årene fått endel hvit og sølvfarget julepynt i gave. Jeg pynter til jul veldig tradisjonelt; i rødt og grønt og gull, og bruker den hvite og sølvfargede pynten i adventstiden sammen med grønt (granbar, eføy) og detaljer (bl.a. stearinlys) i lilla. 

Anonymkode: 93190...c5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør mye av det som alt er nevnt i tråden, men i tillegg har vi fremme julekrybben uten barnet. Det ligges på plass julaften 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pynter vi med lilla farger. Gardiner, duker, lys - alt er lilla. Får nesten vondt i sjelen når jeg ser tullinger som pynter til jul allerede nå 😂

Her i huset "feirer" vi advent før jul. 

Anonymkode: dfd0e...217

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes generelt folk ødelegger jula med å pynte allerede i november og hører på julemusikk fra september, hva blir spesielt med jula da? Ingenting, er min mening. Har løst «mørkeproblemet» i alle år med å ha lamper i vinduene hele året, da har vi det koselig året rundt og trenger ikke hente fram julelysene i begynnelsen av november for å få «kos og hygge» i huset. 

Anonymkode: ff945...079

For oss osm pynter så ødelegger det jo ingenting, har den gode julestemningsfølelser hele tiden jeg. Eneste det virker å være til bry for er de som ikke liker at andre pynter tidlig og gjør hva de vil i eget hjem 😅

Anonymkode: edf4a...897

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pyntar nesten ikkje til advent. Skylder på at det finst lite utval i lilla pynt 🙂

Har adventsstjerner, lilla serviettar, lilla lys i adventsstake og lilla duk under lysestaken. Julevindauga med julehjarte a la Skomakergata, men dei er jo raude, ikkje lilla 🤔

Startar tidleg i desember med å dra fram raud pynt, og aukar på utover. Men eg blir aldri lei av julepynten. "20. Knut jagar jula ut", så me har treet og julepynten til 13. januar (og eg kunne gjerne ha hatt den endå lenger 😄

Anonymkode: ad97e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...