Grace Skrevet 3. august 2005 #1 Skrevet 3. august 2005 Skal i bryllup pga diverse omstendigheter har jeg ca en time til å dusje, fikse meg sette opp håret osv. Har langt hår ganske tykt... Trenger hjelp!!!
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Det spørs jo hvilken stil du har, og hvilken kjole du skal bruke. Må du sette opp håret? Har du noen som kan hjelpe deg?
Grace Skrevet 3. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2005 Kunne hatt det ned, men det er så kjedelig.. Skulle gjerne hatt det litt klassisk men ikke stramt.. Kan krølle det litt, men rekker ikke krølle alt.. Help anyone?!?
Trampe Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Søk på hår eller frisyrer på bryllupsforumet så finner du mange frisyrer, linker til sider med frisyrer av forskjellig vanskelighetsgrad osv.
Gjest gjest1 Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 Hva med å vaske det kvelden før, snurre det opp i en topp (tvinn håret håret til det snurrer seg sammen til en topp, fest med stor strikk). Ta det ut når du skal style håret, børst lett gjennom, lag sideskill, spray håret og fest med en pen spenne/blomst som passer deg og antrekket. Har selv langt hår, og bruker ofte denne frisyren til fest.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Du kan jo også ha det løst men krølle deler av det, f.eks. med en rettetant (ettersom det er langt og tykt). Krølle overhåret. Hvis du vil sette det opp kan du jo gjøre det, kjøp klyper/spenner i nærmest mulig lik farge som håret og sett det sånn løselig opp og la noe henge ned? Det går fort og ser flott ut. Har du ikke rettetang gjør krølltang samme nytten og fåes billig mange steder. Jeg synes håret mitt kan bli gansek fint når jeg gjør litt av det samme (bortsett fra at jeg har hår til 5 cm nedenfor ørene da, men prinsippet blir jo det samme)
Grace Skrevet 4. august 2005 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2005 hmm ja det var en god ide... Men hvordan krøller du håret med rettetang??
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2005 #8 Skrevet 4. august 2005 Uff da, måtte du spørre om det da... Jeg bare vet det går, har ikke gjort det selv før, for håret mitt er så kort... Men; hovedprinsippet må jo da være at du tar litt av håret i nedre del, ytterhåret f.eks. og bruker hånden til å bevege rettetangen medi en slags vribevegelse som om du skal lage korketrekkere... Spraye godt til slutt så det holder seg, samt kanskje helst ha skum i det i tillegg. Sikkert lurt å øve seg en gang på forhånd for å vite om man klarer det. Kan ikke tenke meg et verre scenario enn tidspress og så stå og knote med en forbanna rettetang i et febrilsk forsøk i å lage lekre krøller samtidig som man drar på seg strømpebukse og tar på mascara
Totalya Skrevet 4. august 2005 #9 Skrevet 4. august 2005 Uansett hvordan du gjør det, vil jeg anbefale at du vasker det dagen før. Det skal jo rekke å tørke også. Dersom du tørker det i mange fletter, vil det få en struktur som gjør det enkelt å sette opp (dersom du ikke har det naturlig) Det vil da også ha fine bølger, som gjør at du kan ha noen lokker hengende løst. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå