Gå til innhold

Erfaringer fra Wang Ung

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her dom har erfaring fra Wang ung? Sønnen min sokner egentlig til Sagene/evt Sofienberg ungdomsskole, men har hørt så mye negativt, blant annet rusproblematikk, dårlig miljø etc.. ønsker saklige tilbakemeldinger og ingen belæringer om hvordan private skoler degraderer den offentlige skolen på sikt. Takk.

Anonymkode: c3422...715

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

private skoler degraderer den offentlige skolen på sikt

Anonymkode: 211b2...501

• Liker 2
Skrevet

Driver han aktivt med idrett da?

Anonymkode: 05d51...26f

Skrevet

Det beste valget barnet vårt tok var å begynne på Wang Ung. Kjempefornøyd. Både faglig og sportslig. Veldig dyktige lærere (høyt snitt på nasjonale prøver),. Godt miljø, de tar tak i ting med en gang om det er noe. Stortrives.

Anonymkode: 06cd0...330

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste valget barnet vårt tok var å begynne på Wang Ung. Kjempefornøyd. Både faglig og sportslig. Veldig dyktige lærere (høyt snitt på nasjonale prøver),. Godt miljø, de tar tak i ting med en gang om det er noe. Stortrives.

Hevder han seg i sin sportsgren? Var det vanskelig å komme inn? 

Anonymkode: 1fd81...2bb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hevder han seg i sin sportsgren? Var det vanskelig å komme inn? 

Anonymkode: 1fd81...2bb

Ikke helt i toppen nei. Men det er jo veldig ulik utvikling på dem, så tror de i opptaksprøver ser på potensialet, hvordan de jobber sammen i team og motiverer andre og at de gjør sitt best i idrettslige øvelser i hvertfall. Tror det teller høyt å ikke gi opp og være sytete. Vet ikke altså, men kan virke litt sånn. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder for mitt barn. 

Utrolig dyktige lærere, høyt nivå faglig, godt miljø. Min går i tillegg på en helt ny skole (ikke Oslo) med nye skolebøker, nye lokaler osv. 
Kunne ikke vært mer fornøyd. 

Anonymkode: 9a3f4...fb4

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder for mitt barn. 

Utrolig dyktige lærere, høyt nivå faglig, godt miljø. Min går i tillegg på en helt ny skole (ikke Oslo) med nye skolebøker, nye lokaler osv. 
Kunne ikke vært mer fornøyd. 

Hun er ikke helt i toppen i sin idrett heller, men absolutt høyt oppe. De ser ikke kun på prestasjon sånn sett under opptaksprøvene. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

private skoler degraderer den offentlige skolen på sikt

Anonymkode: 211b2...501

Det er fordi de private skolene er så mye bedre enn de offentlige skolene.

Anonymkode: 4a837...10b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de private skolene er så mye bedre enn de offentlige skolene.

Anonymkode: 4a837...10b

Det er ikke alltid tilfelle nei. Det er forresten heller ikke tilfelle i land med større andel private skoler. 

Anonymkode: 6c060...d84

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid tilfelle nei. Det er forresten heller ikke tilfelle i land med større andel private skoler. 

Anonymkode: 6c060...d84

Vi merker i hvert fall stor forskjell. Bedre læringsmiljø, dedikerte lærere og elever. Så da er valget enkelt. Vi ønsker det beste for vårt barn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trivdes veldig godt på skolen selv frem til jeg ble skadet. Fikk null forståelse eller tilrettelegging. Kun beskjed om å ta meg sammen. De brydde seg ikke med å lese legeerklæringer. Til slutt ble jeg sykemeldt, da truet de med å kaste meg ut fordi jeg ikke møtte opp, enda de hadde fått flere brev fra både fastlegen min og en spesialistlege. Følte meg så dårlig behandlet der at jeg til slutt valgte å bytte til lokalskolen. Der ble jeg møtt på totalt motsatt måte, og fikk masse god tilrettelegging og hjelp og støtte. Det var også et mye bedre sosialt miljø på den skolen, bl.a. mye mindre materialisme og prat om penger. Jeg kommer aldri til å sende mine barn på privatskole. Den offentlige skolen er helt klart best og har de beste resursene for å hjelpene elevene. 

Anonymkode: d5106...d02

• Hjerte 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trivdes veldig godt på skolen selv frem til jeg ble skadet. Fikk null forståelse eller tilrettelegging. Kun beskjed om å ta meg sammen. De brydde seg ikke med å lese legeerklæringer. Til slutt ble jeg sykemeldt, da truet de med å kaste meg ut fordi jeg ikke møtte opp, enda de hadde fått flere brev fra både fastlegen min og en spesialistlege. Følte meg så dårlig behandlet der at jeg til slutt valgte å bytte til lokalskolen. Der ble jeg møtt på totalt motsatt måte, og fikk masse god tilrettelegging og hjelp og støtte. Det var også et mye bedre sosialt miljø på den skolen, bl.a. mye mindre materialisme og prat om penger. Jeg kommer aldri til å sende mine barn på privatskole. Den offentlige skolen er helt klart best og har de beste resursene for å hjelpene elevene. 

Anonymkode: d5106...d02

Var dette Wang ung? Ungdomsskolen?

Barnet mitt har også vært syk lenge, hun har fått mye tilrettelegging. Vi vet ikke hvor lenge hun vil trenge det, men det har aldri blitt nevnt som et problem, heller et spørsmål om hva de kan gjøre. Tilrettelegger trening og undervisning. 

Er som sagt veldig fornøyd! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...