AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Kom gjerne med lifehacks som gjør livet med baby litt enklere! Mine: + Ha vippestol stående på badet slik at du får tid å dusje. + White noise videoer på YouTube hjelper å få baby til å sovne. + Alltid ha et ekstra sett med klær/pyjamas klar på stellebordet så det blir enklere om uhellet er ute. Dine tips? Anonymkode: a9f29...a66
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Dersom det er møkkavær ute og baby kun sovner i vogn med bevegelse - rull ett håndkle og trill fram og tilbake over håndkle med framhjulet. Da er det ujevnt for baby! Min sovnet på ett blunk ved å bruke denne metoden! Samtidig som det er godt for magen om det er mye luft der 👍 Anonymkode: 7bea3...136 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Skrevet 18. november 2020 Bæresele🙌 Rastløs mamma som ikke er så glad i å være lenker til sofaen hele dagen, og da er dette redningen. Nærhet og kos, og samtidig to frie hender😅 Anonymkode: 5475c...279 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Skrevet 18. november 2020 White noise her og. Jeg bruker Spotify, men det aller mest effektive er støvsugeren. Og bæretøy, det er enda mer nyttig nå med nr. to, babyen kan henge fornøyd på mens storesøster får oppmerksomhet. Og termokopp til kaffen. Når ingenting annet virker, babyen overtrøtt og jeg trøtt, støvsuger jeg gulvet med baby i bæretøy og kaffe på termokopp. Anonymkode: 9cb35...9a5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #5 Skrevet 18. november 2020 • Bæretøy • Gjør klar kaffetraktern på kvelden • Termokopp • White noise • Takeaway • Robotstøvsuger • Treffe andre mennesker/snakke i telefonen. Følte meg så fengslet og isolert til tider, sikkert mye verre for de som er i permisjon under covid. Det hjelper veldig på psyken å skravle litt med andre voksne i løpet av dagen! Anonymkode: 8a441...e13 3
Kassiopeia8 Skrevet 18. november 2020 #6 Skrevet 18. november 2020 - Bæretøy! Får jo gjort så mye med baby sovende på brystet. - White Noise på kvelden når han skal sove for seg selv - baby nest på sofaen/bordet/gulvet/over alt da han var nyfødt-2 måneder - tripp trapp newborn Seat til matlaging og måltider - gøy å få være med og se på - mange puter under armene når baby sover i armene, så det ikke blir tungt 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Skrevet 18. november 2020 Oppbevare smokk i bhen. Da holder den seg perfekt kropstemperert, smaker mamma og holder seg varm. Også nyttig for å huske hvilken pupp som ble ammet fra sist. Anonymkode: 21175...c22 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Skrevet 18. november 2020 Lifehacks? Har du problemer med det norske språk? Anonymkode: 47fac...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Skrevet 18. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lifehacks? Har du problemer med det norske språk? Anonymkode: 47fac...a8a Det er jo det det heter. Hvorfor henge seg opp i det, surpomp? Anonymkode: e7aef...201 27
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det det heter. Hvorfor henge seg opp i det, surpomp? Anonymkode: e7aef...201 På engelsk heter det det. Vi er i Norge og skriver norsk her. Anonymkode: 47fac...a8a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Skrevet 18. november 2020 Hvis man ikke har underlag for bleieskift..bare legg den nye, rene bleia under. Så ruller du inn den skitne så er den nye klar 👍 Anonymkode: b2019...728
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #12 Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På engelsk heter det det. Vi er i Norge og skriver norsk her. Anonymkode: 47fac...a8a Ingenting å henge seg opp i, da har du ingenting her å gjøre hvis du er så ømfintlig Anonymkode: e7aef...201 8
GulSitron Skrevet 18. november 2020 #13 Skrevet 18. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På engelsk heter det det. Vi er i Norge og skriver norsk her. Anonymkode: 47fac...a8a Kan jo hende at ts sitter i et annet land å skriver da 🤷🏼♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #14 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, GulSitron skrev: Kan jo hende at ts sitter i et annet land å skriver da 🤷🏼♀️ Derfor mitt enkle spørsmål "har du problemer med det norske språk?". Anonymkode: 47fac...a8a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #15 Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: White noise her og. Jeg bruker Spotify, men det aller mest effektive er støvsugeren. Og bæretøy, det er enda mer nyttig nå med nr. to, babyen kan henge fornøyd på mens storesøster får oppmerksomhet. Og termokopp til kaffen. Når ingenting annet virker, babyen overtrøtt og jeg trøtt, støvsuger jeg gulvet med baby i bæretøy og kaffe på termokopp. Anonymkode: 9cb35...9a5 Så mange gode tips i denne tråden:) Reagerer ikke baby negativt på støvsuger lyd? Det er det eneste husarbeidet jeg ikke får gjort, for har tenkt det ble for mye støy.. (førstegangs). Anonymkode: 327c6...3c0
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange gode tips i denne tråden:) Reagerer ikke baby negativt på støvsuger lyd? Det er det eneste husarbeidet jeg ikke får gjort, for har tenkt det ble for mye støy.. (førstegangs). Anonymkode: 327c6...3c0 Her kunne vi omtrent støvsuge opp ungen uten at han våkna. Anonymkode: 8a441...e13 2
AllahBallah Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: På engelsk heter det det. Vi er i Norge og skriver norsk her. Anonymkode: 47fac...a8a Hva er du for en fjomp? Språkdikator? Selv språkrådet godkjenner bruk av engelske ord i norske tekster hva gjelder begreper og fenomener det ikke finnes noe tilsvarende gode norske ord for. Endret 18. november 2020 av AllahBallah 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mange gode tips i denne tråden:) Reagerer ikke baby negativt på støvsuger lyd? Det er det eneste husarbeidet jeg ikke får gjort, for har tenkt det ble for mye støy.. (førstegangs). Anonymkode: 327c6...3c0 Barnet mitt roet seg av støvsuger. Aldri støvsugd så mye som jeg gjorde når jeg var i permisjon 😅 Anonymkode: 7bea3...136 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 15 minutter siden, AllahBallah skrev: Hva er du for en fjomp? Språkdikator? Selv språkrådet godkjenner bruk av engelske ord i norske tekster hva gjelder begreper og fenomener det ikke finnes noe tilsvarende gode norske ord for. Hverdagstips er det norske ordet. Anonymkode: 47fac...a8a
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Lekegrind var genialt så kunne baby være der mens jeg var en kjapp tur på do eller laget mat på kjøkkenet. Så slapp jeg være redd for at hundene skulle tråkke på babyen. Livmorlyd som jeg fant på YouTube fikk min baby til å sove bedre enn White noise. Newborn Seat til Tripp Trapp var genial. Rene gulpekluter over hele huset så jeg alltid hadde en i nærheten når uhellet skjedde. Hadde gulpebaby. Såg litt rotete ut med hvite gulpekluter liggende over alt, men da slapp jeg vaske så mye. Robotstøvsuger!!! Spesielt siden vi har hunder og jeg er ikke glad i hår over alt. Lage store porsjoner middager og fryse ned. Enkelt å ta opp og ha til middag på de dagene som er tøffest (som en også trenger god læring og energi for å komme seg gjennom) Anonymkode: 11b7c...0fc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå