Gjest Pulchra Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hvordan ser du på deg selv egentlig, litt som en engel, men som synder iblant?
Milky Skrevet 18. november 2020 #2 Skrevet 18. november 2020 Vil si at jeg er langt ifra en engel... nærmere djevelen enn engelen hvertfall
PokemonGone Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 Nei men jeg ser på meg selv som en god menneske
1 korinter 15:1-4 Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Hvem måler vi oss mot? Eller hvem/hva er standarden på god? Målt imot Hitler er jeg god (eller en "engel"), målt mot Herren Jesus er jeg ond, en synder som trenger en Frelser. Romerne 3:23-24 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Men de blir rettferdiggjort, ufortjent, av Hans nåde ved forløsningen, den som er i Kristus Jesus.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 Hverken eller. Tenker på meg selv som en streber som gjør så godt jeg kan, men har mine menneskelige feil. Anonymkode: dcaae...01c
PokemonGone Skrevet 21. november 2020 #6 Skrevet 21. november 2020 På 20.11.2020 den 0.11, 1 korinter 15:1-4 skrev: Hvem måler vi oss mot? Eller hvem/hva er standarden på god? Målt imot Hitler er jeg god (eller en "engel"), målt mot Herren Jesus er jeg ond, en synder som trenger en Frelser. Romerne 3:23-24 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. Men de blir rettferdiggjort, ufortjent, av Hans nåde ved forløsningen, den som er i Kristus Jesus. Hvorfor skulle jeg sammenligne meg med Jesus? Noen er gode fordi intensjonene deres er gode. Ikke fordi andres intensjoner er ikke god nok.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. november 2020 #7 Skrevet 21. november 2020 Nei, ser på meg selv som et menneske.
T-Rex Skrevet 21. november 2020 #8 Skrevet 21. november 2020 Jeg prøver å være et alminnelig anstendig menneske.
SoWhat? Skrevet 21. november 2020 #9 Skrevet 21. november 2020 På 17.11.2020 den 23.40, Pulchra skrev: Hvordan ser du på deg selv egentlig, litt som en engel, men som synder iblant? Du er litt sånn favorottbrukeren min her inne. Men jeg føler meg ikke som en engel altså. Jeg tror jeg er snill og medfølende, men det holder ikke 😄 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 Jeg ser på meg selv som en engel jeg har omsorg for andre og liker å hjelpe eldre med småting. Liker å høre at som jeg kanskje aldri har møtt før etter å ha møtt meg kan si. Det er så lenge siden jeg har møtt noen som er så hyggelig som du. Og det skal heller ikke sp mye til at noen eldre syns det. Sånt motiverer meg til å fortsette med det. Men de som gjør meg urett der er ikke engelen fremtreden lengre😊 Anonymkode: 0eacb...128
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Nei, mennesker er ikke engler. Anonymkode: aaab5...edf
1 korinter 15:1-4 Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 På 21.11.2020 den 20.13, PokemonGone skrev: Hvorfor skulle jeg sammenligne meg med Jesus? Noen er gode fordi intensjonene deres er gode. Ikke fordi andres intensjoner er ikke god nok. Så det er ingen standard. Alle kan mene de er gode og har gode intensjoner. En kvinne som er utro mot sin man, kan lyve om at hun ikke har vært utro og mene hun hadde gode intensjoner med å lyve. Og mange kan ha mange gode intensjoner, men noen dårlige, og likevel være god? Mange lyver med gode intensjoner, ifølge dem selv er de god. Er standarden at man er god selv om man lyver? Hvor går grensen til at man er ond feks? Om man lyver, er det en ond handling eller en god handling? Om jeg hater noen, men gjør mye godt mot den personen, er jeg en engel da? Har aldri møtt noen som mener selv de er ond, men kan være utro, hater eller baktaler andre, lyver, stjeler penger osv. Men om det ikke er noen standard så er det vel ingen som kan mene noen er ond heller, alle velger selv hva som er god og ond. Og hver enkelt bestemmer hva som er en god intensjon. Lyset kan ha litt mørke i seg? Jeg vet med meg selv at jeg både har løyet, stjålet, vert utro, baktalt osv osv, men standarden er vel veldig lav fro hva som er god, eller det er ingen standard og alle er gode mennesker uansett, kommer bare an på hva hver enkelt ser på som god, som er helt relativt.
PokemonGone Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 1 korinter 15:1-4 skrev (23 timer siden): Så det er ingen standard. Alle kan mene de er gode og har gode intensjoner. En kvinne som er utro mot sin man, kan lyve om at hun ikke har vært utro og mene hun hadde gode intensjoner med å lyve. Og mange kan ha mange gode intensjoner, men noen dårlige, og likevel være god? Mange lyver med gode intensjoner, ifølge dem selv er de god. Er standarden at man er god selv om man lyver? Hvor går grensen til at man er ond feks? Om man lyver, er det en ond handling eller en god handling? Om jeg hater noen, men gjør mye godt mot den personen, er jeg en engel da? Har aldri møtt noen som mener selv de er ond, men kan være utro, hater eller baktaler andre, lyver, stjeler penger osv. Men om det ikke er noen standard så er det vel ingen som kan mene noen er ond heller, alle velger selv hva som er god og ond. Og hver enkelt bestemmer hva som er en god intensjon. Lyset kan ha litt mørke i seg? Jeg vet med meg selv at jeg både har løyet, stjålet, vert utro, baktalt osv osv, men standarden er vel veldig lav fro hva som er god, eller det er ingen standard og alle er gode mennesker uansett, kommer bare an på hva hver enkelt ser på som god, som er helt relativt. Det er selvbevissthet og kulturell bevissthet. Jeg vet hvordan jeg skal skille mellom godt og ondt. Jeg vet når jeg gjør noe som er riktig, og når jeg ikke gjør det. Når jeg bor i en familiegruppe, lærer jeg disse begrepene fra foreldrene mine, og de lærte det av foreldrene sine, og naboene har de samme begrepene fordi vi alle deler den samme kulturen. For eksempel: Jeg kan forstå hvorfor det å ha to koner er ulovlig der jeg bor, men i noen land i Midt-Østen er det tillatt. Vi deler ikke den samme kulturen, dette betyr at det er forskjellige begreper og lignende begreper kan også finnes (dgmw) Så hvis din mann / kone er utro, bodde h*n i samme by, du møtte foreldrene h*n og de er norske kristne, og h*n mener det ikke er galt å være utro ... Dette betyr at h*n ikke er ærlig mot seg selv og forstår fullstendig konsekvensene av deres handlinger (med mindre de ikke har sosiale skills )
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 Nei. Jeg er kristen og vil gjøre det gode. Men en engel? Absolutt ikke. Engler er ikke mennesker. Anonymkode: 1f4fc...825
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #15 Skrevet 25. november 2020 Nei, jeg ser like lite på meg selv som en engel som jeg ser på meg selv som en nisse, som en gnom, som en enhjørning. Jeg finnes, det gjør ikke disse fantasiskapningene. Anonymkode: 45a5c...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå