Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 8 uker som de to siste ukene har sovet lite på dagtid. Hun sover om natten (kanskje 7-8 timer til sammen, men er våkner for mat en gang). Ellers er det lite sammenhengende søvn. Hun sover når vi triller tur, men hender hun våkner da også. Sover maks en time sammenhengende på dagtid. Ellers sovner hun ved puppen i ny og ne, men det er snakk om 10-15 minutter. Legger jeg henne ned i vogga sover hun kanskje 10 minutter før hun våkner. Da rekker jeg såvidt å få i meg noe mat eller sette på en maksin med klær.

Det er ikke sånn at hun gråter heller, men ligger og kikker helt til jeg tar henne opp.. de første 6 ukene hadde hun flere dupper på et par timer.

Hun er en rolig og blid baby, men sover som sagt lite. Krever ikke oppmerksomhet hele tiden, men ligger og kikker når jeg lar henne ligge. Og det får jeg dårlig samvittighet for, så tar henne heller opp. Har en mann som jobber offshore så er alene mye. Så alt blir litt kaos her hjemme da jeg aldri får gjort noe før hun våkner..

Vil tro hun sover maks 12 timer i døgnet. Har drømmesau som funker godt på natten, men ikke på dagtid. 

Er det noen som har tips? Er det skadelig å la henne ligge alene så lenge hun ikke gråter? Får som sagt dårlig samvittighet av det, synes så synd på henne..

Anonymkode: 4dfe9...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en uro eller noe du kan henge over sånn at hun har noe å se på og være opptatt med mens du gjør andre ting? 

Samboer er heldigvis hjemme, men jeg tenker at baby har godt av å henge litt med seg selv også. Så lenge baby ikke gråter og viser misnøye kan man fint la de ligge en liten stund alene (under oppsyn selvfølgelig) 

Anonymkode: 26376...905

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke en uro eller noe du kan henge over sånn at hun har noe å se på og være opptatt med mens du gjør andre ting? 

Samboer er heldigvis hjemme, men jeg tenker at baby har godt av å henge litt med seg selv også. Så lenge baby ikke gråter og viser misnøye kan man fint la de ligge en liten stund alene (under oppsyn selvfølgelig) 

Anonymkode: 26376...905

Jo, jeg har en babygym som hun liker å ligge i. :) men der blir hun jo ikke lagt for å sove. Ja, har vært litt i tvil om det er greit eller ikke, hender jo hun gråter og da tar jeg henne med en gang! Så vet hun kan gi beskjed liksom. Men ser så stakkarslig ut når hun ligger alene og kikker😅

Anonymkode: 4dfe9...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...