Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok idag kirurgisk abort etter en uønsket graviditet. Gikk veldig bra etter forholdene og følte meg godt tatt vare på!

10 timer siden aborten og har allerede sluttet å blø, usikker på om dette er «normalt». Noen som har erfaring med tiden etter kirurgisk abort? Blødd mye, smerter? Når forsvant graviditetstegna, ømme pupper, oppblåst osv.? 

vet at det er inviduelt men greit å høre hvordan andre har opplevd tiden etterpå.

Anonymkode: 4c521...c3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok kirurgisk abort pga MA, så hos meg forsvant symptomene gradvis før aborten. Blødde minimalt første dagen, litt mer andre dagen, så var det bare sporblødninger noen dager til. Tok Ibux og Paracet samme dagen, etter det trengte jeg ikke å ta noe mer. Fikk negativ graviditetstest etter 14 dager, så da var hcg helt ute av kroppen.

Anonymkode: e4815...7ff

Skrevet

Hvor langt var dere to på vei? Var på TUL i går og mest sannsynlig er det ikke liv. Skal på gynekologisk poliklinikk i dag. Det er 10 uker og 3 dager siden siste menstruasjon. Fosteret ble målt til litt over 8 uker.

Anonymkode: 37c6a...725

Skrevet

Uff, så trist ❤ Håper det ordner seg. Jeg var 8+5, og fosteret ble målt til 8+2. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uff, så trist ❤ Håper det ordner seg. Jeg var 8+5, og fosteret ble målt til 8+2. 

Tusen takk for svar. Det var en utrolig trist beskjed å få. Håper det går bra med deg, og godt å høre at du kom deg kjapt etter inngrepet. ❤️ 

Skrevet

Jeg tok kirurgisk abort da jeg var 12-13 uker på vei og jeg også sluttet å blø veldig fort. Generelt veldig lite fysisk ubehag generelt heldigvis.

Anonymkode: 964b8...0d8

Skrevet

Til dere som har tatt kirugisk abort: Fikk dere selv velge om dere ville ha tablettabort eller kirugisk? Hvilket sykehus var dere på?

Anonymkode: def29...46a

Skrevet

Fosteret i magen ble målt til 8+3. Jeg fikk velge selv om jeg ville få kirurgisk eller hjemmeabort. Er man over 9 uker får du automatisk kirurgisk

Skrevet

KK i Bergen

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fosteret i magen ble målt til 8+3. Jeg fikk velge selv om jeg ville få kirurgisk eller hjemmeabort. Er man over 9 uker får du automatisk kirurgisk

Det stemmer ikke, tok abort i fjor sommer og jeg fikk medisinsk abort? Jeg var over 11 uker.

Anonymkode: 018bd...c97

Skrevet
På 18.11.2020 den 8.20, AnonymBruker skrev:

Hvor langt var dere to på vei? Var på TUL i går og mest sannsynlig er det ikke liv. Skal på gynekologisk poliklinikk i dag. Det er 10 uker og 3 dager siden siste menstruasjon. Fosteret ble målt til litt over 8 uker.

Men hvis det er 10 uker og tre dager siden mens, så skal fosteret være akkurat 8,5 uker.

Anonymkode: cc240...427

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke, tok abort i fjor sommer og jeg fikk medisinsk abort? Jeg var over 11 uker.

Selv om man er så langt på vei kan det være at fosteret har sluttet å utvikle seg en stund før, dessverre

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis det er 10 uker og tre dager siden mens, så skal fosteret være akkurat 8,5 uker.

Anonymkode: cc240...427

Fosteret døde dessverre, det var derfor jeg måtte ha abort

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som har tatt kirugisk abort: Fikk dere selv velge om dere ville ha tablettabort eller kirugisk? Hvilket sykehus var dere på?

Ved provosert abort var man rett til å velge metode. Usikker om det er likt ved nisser abortion. Hadde missed abortion selv, kirurgisk ble ikke nevnt som mulig alternativ engang, men det var heller mitt ønske, så jeg spurte ikke.

Anonymkode: fa5e9...cf1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man er så langt på vei kan det være at fosteret har sluttet å utvikle seg en stund før, dessverre

Ja, men jeg har hatt både en MA og en provosert abort, ingen av dem var kirurgisk?

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer jo overhode ikke. 

Kirurgisk abort kan kun foretas inntil 12. svangerskapsuke. Er man over dette blir det medisinsk.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://www.helsenorge.no/undersokelse-og-behandling/abortmetoder#medikamentell-abort

Er du en frisk kvinne og over 18 år, kan du velge å fullføre aborten hjemme dersom svangerskapet har vart mindre enn 9 uker

Du får ikke være hjemme å ta abort etter 9 uker nei, men du får fortsatt velge om det skal være medisinsk eller kirurgisk fram til 12. uke og etter det er det kun medisinsk.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed etter at MA var konstatert at jeg fikk med meg tabletter hjem, eller kunne komme tilbake å utføre det på sykehuset. Sa jeg ønsket kirurgisk, og det ble innvilget. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ønsker å ta kirurgisk abort. Er dette noe jeg må begrunne veldig når jeg ringer i morgen? 🤔

Anonymkode: 8a2a8...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...