AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Hvor alvorlig er egentlig dette? De gangene det har skjedd har det føltes som det revnet inni meg litt men sett i ettertid gikk jo livet videre. Han sier at han gjorde det fordi han ikke visste hvordan han kunne være helt sikker på at jeg aldri skulle gå fra han, for meg helt omvendt og han skjønner ikke heller hvorfor han gjorde det. (Men han var 100% sikker på at jeg reddet situasjonen hver gang og det var av typen «Ja men dra da, du har villet det i 5 år!!! (eh nei..)Han sier han var redd for å miste meg. Selv valgte jeg andre måter å vise det på men ok. Det er bare noe med det å utsette den andre for en usikkerhet for hele livssituasjonen (med barn) med ord som ikke burde sies som ikke er greit, når man driver det dit bevisst fordi den vet at den andre personen bekrefter at alt er bra og at vi hører sammen. Jeg føler meg litt overkjørt av det hele. Anonymkode: 91a55...9c5
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Dette skjønte jeg veldig lite av ? Mener du at han har truet med å gjøre det slutt under konflikter?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Rødt flagg spør du meg. Jeg har ingenting til overs for folk som på liv og død skal teste hverandre. Anonymkode: 70343...59f 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Ingen bør drive en konflikt noen steder, det er bare psykisk mishandling, hvor man blir en belastning for den andre pga egne problemer med seg selv. Anonymkode: a6b3c...44d 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Skjønte lite av innlegget ditt Anonymkode: 22315...41c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Mysticgirl skrev: Dette skjønte jeg veldig lite av ? Mener du at han har truet med å gjøre det slutt under konflikter? Unnskyld, så at det ble litt rørete😅 Noen ganger det, andre ganger skriker han at jeg burde gå. Og når jeg blir lei meg eller bare gir opp er det greit, for da vet han at jeg er der og ikke forsvinner fra han. Det er oftest ikke en reell konflikt bakenforliggende en gang, vi har egentlig får krangler Anonymkode: 91a55...9c5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Tenker at det er feil å legge skylda på han. Det må jo være grunner til at han sier at det virker som du har hatt lyst til å gå fra han i 5 år. Selv om det skulle være satt på spisse og overdrevet er det jo tydelig at han føler seg utrygg i forholdet deres. Syns ellers HI er så uklart skrevet at det er vanskelig å forstå. Anonymkode: e2562...342
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, så at det ble litt rørete😅 Noen ganger det, andre ganger skriker han at jeg burde gå. Og når jeg blir lei meg eller bare gir opp er det greit, for da vet han at jeg er der og ikke forsvinner fra han. Det er oftest ikke en reell konflikt bakenforliggende en gang, vi har egentlig får krangler Anonymkode: 91a55...9c5 Da er det nesten som du skulle ha gått og tatt han på ordet. Han sier sikkert det fordi du blir uansett. Du skulle gitt han et støkk og tatt kofferten og dratt! For en umoden mann han er!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må jo være grunner til at han sier at det virker som du har hatt lyst til å gå fra han i 5 år. Selv om det skulle være satt på spisse og overdrevet er det jo tydelig at han føler seg utrygg i forholdet deres. Anonymkode: e2562...342 De grunnene kan være: - Dårlige erfaringer med ekser - Foreldre som ikke var emosjonell tilstede - Engstelig personlighet - Psykiske vansker - Misforståelser/store forskjeller i hvordan de i paret kommuniserer For å nevne noe... Anonymkode: 51209...eda
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det er feil å legge skylda på han. Det må jo være grunner til at han sier at det virker som du har hatt lyst til å gå fra han i 5 år. Selv om det skulle være satt på spisse og overdrevet er det jo tydelig at han føler seg utrygg i forholdet deres. Syns ellers HI er så uklart skrevet at det er vanskelig å forstå. Anonymkode: e2562...342 Jeg surret veldig i HI, så det nå, unnskyld for det. Han har aldri følt seg trygg i en relasjon noen gang, ikke hjemmefra heller. Han har fått hjelp nå. Han har ikke hatt grunner til denne testingen som kommer fra vår relasjon, det er det som er problemet. Men jeg blir helt skjelven av de. Anonymkode: 91a55...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, Mysticgirl skrev: Da er det nesten som du skulle ha gått og tatt han på ordet. Han sier sikkert det fordi du blir uansett. Du skulle gitt han et støkk og tatt kofferten og dratt! For en umoden mann han er! Ja, jeg drømmer om motet til å gjøre noe sånt en dag😅 Anonymkode: 91a55...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 Ikke ok. uansett grunn. Anonymkode: 940d5...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg surret veldig i HI, så det nå, unnskyld for det. Han har aldri følt seg trygg i en relasjon noen gang, ikke hjemmefra heller. Han har fått hjelp nå. Han har ikke hatt grunner til denne testingen som kommer fra vår relasjon, det er det som er problemet. Men jeg blir helt skjelven av de. Anonymkode: 91a55...9c5 Det er absolutt ikke greit, det er manipulering og kan fort vippe over til psykisk mishandling, det er ufint å gjøre partneren usikker på den måten. Mener du selv at du skal gå gjennom livet på eggeskall? Gå med den ekle klumpen i magen og vente på neste gang? Jeg har selv vokst opp under stor omsorgssvikt og fikk ikke mine behov som barn dekket, jeg hadde en utrygg og til tider farlig barndom. Jeg sliter med å stole på andre, jeg er vant til at, forventer det nærmest, folk stikker og etterlater meg. Jeg er vant til å føle meg uviktig, og har nok en selvtillit etter det. Men, jeg er godt gift med verdens beste og snilleste og jeg stoler faktisk på han, og vi har det trygt og godt sammen. Og jeg ville aldri ha utsatt han for tester, det er å gå over en grense som ikke er grei. Ja, jeg har kjent på mye usikkerhet og vanskelige tanker og følelser som kommer med en sånn oppvekst, men jeg har valgt å være åpen om dette til mannen og da kan vi snakke om ting, og det løser det meste. Det er bra at din mann får hjelp, men du må også sette ned foten når det kommer til testingen og den slags. Si at dere skal ha et normalt samliv og at ting skal løses ved hjelp av kommunikasjon. Anonymkode: dbc9e...97c 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg drømmer om motet til å gjøre noe sånt en dag😅 Anonymkode: 91a55...9c5 Du burde gjøre det 👌 Anonymkode: 021d2...582 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ikke greit, det er manipulering og kan fort vippe over til psykisk mishandling, det er ufint å gjøre partneren usikker på den måten. Mener du selv at du skal gå gjennom livet på eggeskall? Gå med den ekle klumpen i magen og vente på neste gang? Jeg har selv vokst opp under stor omsorgssvikt og fikk ikke mine behov som barn dekket, jeg hadde en utrygg og til tider farlig barndom. Jeg sliter med å stole på andre, jeg er vant til at, forventer det nærmest, folk stikker og etterlater meg. Jeg er vant til å føle meg uviktig, og har nok en selvtillit etter det. Men, jeg er godt gift med verdens beste og snilleste og jeg stoler faktisk på han, og vi har det trygt og godt sammen. Og jeg ville aldri ha utsatt han for tester, det er å gå over en grense som ikke er grei. Ja, jeg har kjent på mye usikkerhet og vanskelige tanker og følelser som kommer med en sånn oppvekst, men jeg har valgt å være åpen om dette til mannen og da kan vi snakke om ting, og det løser det meste. Det er bra at din mann får hjelp, men du må også sette ned foten når det kommer til testingen og den slags. Si at dere skal ha et normalt samliv og at ting skal løses ved hjelp av kommunikasjon. Anonymkode: dbc9e...97c Det er manipulering det føles som på kroppen, at han plasserer meg i en posisjon der jeg ikke kommer unna. Eggeskall har jeg trampet i lenge, tar på tøfler😅 Det er den klumpen i magen som jeg er redd kommer av det diss testene. Leit å høre om hva du har være gjennom men så godt at du har fått et fint liv og funnet en du kan snakke med, det er bra jobbet det❤️ Det er vel egentlig dette som er sånn det «burde« gjøres, jeg tror bare ikke han har verktøyet som kreves rent emosjonelt. Takk for fint råd! Anonymkode: 91a55...9c5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #16 Skrevet 18. november 2020 For min del: NEI! Det er ikke greit fordi for meg er det psykisk terror å dra ting litt for langt for å se hvor jeg er gang på gang. Anonymkode: 1c14e...9dd
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #17 Skrevet 18. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønte lite av innlegget ditt Anonymkode: 22315...41c Jeg sier met helt enig når jeg leser det i etterkant selv, det er litt håpløst. Mangler noen ord og en setning😅 Sorry😅 Anonymkode: 91a55...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #18 Skrevet 18. november 2020 Vet ikke om det er bevisst testing, men det første året sammen lagde kjæresten stadig drama der han framsto som sjalu eller eiesyk. Som regel på grunn av ting han misforsto eller fant på, f.eks. at jeg skulle ha holdt på med noen samtidig med ham, eller jeg var sosial på en vanlig eller tom litt kjedelig måte og at han fant på at jeg liksom var utro og hadde trekant med naboene 🤣 Jeg lagde meg en regel for meg selv at dette måtte opphøre før vi hadde vært sammen ett år, ellers kom jeg til å gå fra ham. Selv om å bli forlatt var den 2.tingen han frykta. Som del av regelen, endra jeg et par ting som var viktige for ham. For å vise at vi er et team. Og jeg prøvde å trygge ham indirekte på at jeg hverken var utro eller tenkte å gå med mindre jeg var nødt for min mentale helses skyld. Jeg ga ham beskjed om at det han dreiv med var tull. Han fikk også høre hvor skapet skulle stå et par ganger. Selv om jeg aldri fortalte ham om min "regel", forsvant 90 % av sjalusien hans rett før "fristen" på året gikk ut. Og selv den sjalusien som var igjen, blei lettere å leve med. Anonymkode: 51209...eda 1
Oslodamen Skrevet 18. november 2020 #19 Skrevet 18. november 2020 Selvfølgelig er det ikke greit å teste deg, og det kjennes som manipulering fordi det er manipulering. Testing og mind games er ikke greit i noen relasjon. Han må lære seg til å si hva han mener og hva som er problemet på en ordentlig måte. Det er sånn kommunikasjon skal fungere mellom to voksne mennesker. Hvis han ikke klarer det, bør han skaffe seg hjelp. Stadige trusler om at det er slutt vipper fort over i psykisk vold. 2
PM75 Skrevet 18. november 2020 #20 Skrevet 18. november 2020 Hvorfor vil han gjøre deg utrygg i relasjonen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå